سلامت نیوز: مسئول کمیته دستیاری انجمن طب فیزیکی و توانبخشی کشور اعلام کرد: به مناسبت روز جهانی استئوپروز، بیماران مبتلا به پوکی استخوان، در مراکز درمانی و دانشگاهی طبی فیزیکی توانبخشی سراسر کشور به صورت رایگان ویزیت خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر٫،دکتر علیرضا رحیمی یادآور شد: 28 مهر ماه مقارن با 20 اکتبر هر سال روز جهانی استئو پروز یا پوکی استخوان است و در این روز متخصصین و دستیاران طب فیزیکی و توانبخشی در مراکز درمانی و دانشگاهی سراسر کشور این بیماران را به صورت رایگان ویزیت خواهند کرد.

دکتر رحیمی افزود: پوکی استخوان یا استئوپروز شایع ترین بیماری متابولیک کشور می باشد که به خاطر شیوه خاص زندگی ، رژیم غذایی و مشکلات طبی و کمبود کلسیم و ویتامین دی زمینه آن ایجاد می گردد و باعث افزایش احتمال شکستگی ها، محدودیت های حرکتی و ضعف سیستم ایمنی می گردد.

وی عنوان کرد: این بیماری در خانم ها در سن یائسگی شایع تر بوده و لازم است افراد در معرض خطر حتما از نظر پوکی استخوان معاینه و تحت آزمایشات لازم قرار گیرند.

مسئول کمیته دستیاری انجمن طب فیزیکی و توانبخشی کشور تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان و نیاز توجه مردم به اهمیت این بیماری شایع در کشور، دستیاران و متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی در سراسر کشور این بیماران و افراد در معرض خطر از نظر پوکی استخوان را به صورت رایگان مورد معاینه قرار خواهند داد و هماهنگی های لازم با همه مراکز درمانی و دانشگاهی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha