کمردرد پیر و جوان نمی‌شناسد و خیلی از افراد را درگیر می‌کند. اگر شما هم از مشکلاتی مثل دیسک کمر رنج می‌برید، باید از اهمیت انتخاب تشک مناسب باخبر باشید. وقتی هنگام خوابیدن تشک مناسبی در اختیار داشته باشید، استراحت بهتری خواهید داشت و ستون فقرات به خوبی پشتیبانی خواهد شد. در این صورت وضعیت کمر شما به مرور بهتر می‌شود؛ بنابراین بهتر است اطلاعات کافی در مورد انتخاب تشک مناسب به دست آورید. در این مطلب توضیح می‌دهیم چه تشکی برای دیسک کمر خوب است. اگر شما هم دنبال پاسخ این پرسش هستید، لطفا تا انتها ما را همراهی کنید.

چه تشکی برای دیسک کمر خوب است؟

اهمیت انتخاب تشک مناسب برای افراد مبتلا به کمر درد و دیسک کمر

یک روز معمولی از زندگی خود را در نظر بگیرید. صبح به محض برخاستن از رختخواب، فعالیت‌های روزمره را شروع می‌کنید و در طول روز دائم فشارهای مختلف جسمی را تاب می‌آورید. در واقع انواع آسیب‌ها، خواب و استراحت ناکافی، فشارهای روزانه و فشار شغلی باعث ایجاد مشکلاتی مثل دیسک کمر می‌شوند.

در نتیجه شما برای کنترل کمردرد یا برای جلوگیری از ابتلا به دیسک کمر نیاز به زمان کافی برای استراحت و همین‌طور کالای خواب استاندارد دارید. اگر به این موارد بی‌توجهی کنید در سنین جوانی دچار مشکلات کمر می‌شوید؛ بنابراین با انتخاب یک تشک مناسب در طول شب، فشار روی کمر شما کم خواهد شد و همین کمک می‌کند تا درد کمتری در ناحیه کمر خود حس کنید.

برای انتخاب تشک مناسب افراد مبتلا به دیسک کمر، قیمت تشک را در نظر بگیرید

برخی افراد مبتلا به کمردرد هنگام خرید تشک مواردی مثل ابعاد تخت دو نفره را بررسی می‌کنند. اما به جزئیات مهم‌تری مثل جنس تشک و میزان نرمی و سفتی آن اهمیتی نمی‌دهند. غافل از این‌که قبل از خرید باید بدانیم چه تشکی برای دیسک کمر خوب است. در ادامه ویژگی‌های تشک مناسب برای دیسک کمر را بررسی و معرفی می‌کنیم.

چه تشکی برای دیسک کمر خوب است؟

تشک نرم یا سفت؛ بهترین تشک طبی برای دیسک کمر را بخرید

هنگام خرید بالش یا تشک باید عقاید غلط را دور بریزیم و به داده‌های دقیق علمی توجه کنیم. برخی تصور می‌کنند تشک‌های خیلی نرم یا خیلی سفت برای دیسک کمر خوب هستند. اما این موارد از نظر علمی رد شده‌اند. از طرفی تشک‌های خیلی نرم هم باعث می‌شود لگن بیش از اندازه در تخت فرو برود و همین باعث تشدید دردهای کمر می‌شود. بنابراین تشکی با میزان سفتی متوسط، بهترین انتخاب است.

تشک‌های ساخته شده از مواد مصنوعی یا طبیعی؛ چه تشکی برای دیسک کمر خوب است؟

فرقی نمی‌کند تشک شما از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته شده باشد. هر دو این تشک‌ها درصورتی‌که به حفظ ستون فقرات هنگام خواب کمک کنند، مفید هستند. حفظ ستون فقرات باعث کاهش فشار روی پشت و کمر می‌شود و همین باعث می‌شود تا درد شما تسکین یابد.

عمق تشک؛ انتخاب تشک مناسب بعد از جراحی دیسک کمر

تشک‌ها معمولا عمقی بین 18 تا 43 سانتی‌متر دارند. تعداد فنرها، ترتیب سیم‌پیچ و تعداد بالشتک‌های بالای تشک، تعیین کننده ضخامت آن هستند. این‌که عمق تشک شما چقدر باشد، کاملا به سلیقه فردی شما بستگی دارد.

چه تشکی برای دیسک کمر خوب است؟

جنس تشک؛ راز خرید بهترین مارک تشک طبی برای دیسک کمر

چه تشکی برای دیسک کمر خوب است؟ آیا باید تشکی با جنس و ویژگی‌های مشخص انتخاب کنیم؟ تشک‌هایی با مواد تشکیل‌دهنده مختلف در بازار موجود هستند. هر کدام از این‌ها ویژگی‌ها و مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. در نهایت این شما هستید که باید تشکی راحت و متناسب با فیزیک بدنی خود انتخاب کنید.

تشک پنبه‌ای؛ تشک مناسب گودی کمر

الیاف پنبه طبیعی هستند و سفتی متوسطی دارند. خیلی از افراد مبتلا به دیسک کمر از گذشته تا کنون از این جنس تشک استفاده می‌کنند. البته پنبه موجود در تشک باید سالی یک بار ترمیم یا تعویض شود. در غیر این‌صورت بسیار سفت می‌شود و ممکن است کمردرد شما را تشدید کند.

تشک مموری‌فوم؛ مناسب برای بیماران مبتلا به دیسک کمر

تشک‌های با جنس مموری فوم کاملا شکل‌پذیر هستند و وزن بدن را روی خود پخش می‌کنند. گرما و فشار بدن شکل این تشک را تغییر می‌دهد. بعد از بلند شدن شما، تشک به شکل اولیه خود برمی‌گردد. برخی افراد مبتلا به کمردرد احساس راحتی زیادی با این جنس تشک دارند. البته تشک مموری فوم گرما را در خود نگه می‌دارد و برای تابستان مناسب نیست.

رفع کمردرد با استفاده از تشک طبی اسفنجی

سفتی تشک‌های طبی اسفنجی در حد متوسط است و خاصیت ارتجاعی هم دارد. ستون مهره‌ها روی این تشک حالت مناسبی دارند و همین باعث کاهش کمردرد در برخی افراد می‌شود. اگر تشکی انعطاف‌پذیر با سفتی متوسط می‌خواهید، تشک طبی اسفنجی گزینه مناسبی خواهد بود.

تشک‌های با هسته لاتکس؛ مناسب برای افراد مبتلا به کمردرد

تشک‌های لاتکس و پلی‌استر در بین بیماران مبتلا به دیسک کمر، طرفداران خاص خود را دارند. جذب حرکت این تشک‌ها فوق‌العاده است و به سوراخ‌های کوچک هوادهی مجهز هستند. همین ویژگی‌ها این نوع تشک را بسیار متمایز می‌کند.

تشک‌های فنردار؛ قدیمی اما کاربردی و باکیفیت

داخل تشک‌های فنری، فنرهای فلزی به کار رفته‌اند و روی آن‌ها با فوم پوشیده شده است. این تشک‌ها قدمت زیادی دارند و هر چند وقت یک‌بار به روش‌ها و مواد اولیه به‌روزتری تولید و عرضه می‌شوند. روش چیدن فنرها در این نوع تشک بسیار مهم است و روی سلامت کمر و ستون فقرات تاثیر دارد.

خرید تشک و کالای خواب باکیفیت با قیمت مناسب از سایت صفاهوم

با قطعیت نمی‌توان گفت چه تشکی برای دیسک کمر خوب است. انتخاب یک تشک مناسب به موارد مختلفی مثل شرایط بدن افراد، نحوه خوابیدن آن‌ها، وزن بدن و سلیقه آن‌ها بستگی دارد.

در کنار توجه به همه این موارد، انتخاب یک برند و فروشگاه مناسب هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خرید از یک فروشگاه معتبر باعث می‌شود خیالتان بابت جنس تشک و کیفیت آن راحت باشد. سایت صفاهوم بهترین انتخاب برای خرید کالای خواب با کیفیت است. بهتر است سری به سایت این برند 80 ساله به نشانی safahome.com بزنید. در این سایت ویژگی‌های مدل‌های متنوع تشک مناسب برای دیسک کمر را بخوانید و در نهایت محصول مورد نظر خود را با اطمینان کامل سفارش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha