شاه‌کلید یکی از ابزار اصلی سرقت‌هایشان بود. همان سارقانی که انبارهای پر از اجناس میلیاردی را هدف قرار می‌دادند. دزدانی که در باربری بازار کار می‌کردند و سوژه‌های خود را پس از حمل بار و تحویل اجناس، بررسی و انتخاب می‌کردند.

ماجرای سرقت الماس ده‌قیراتی با شاه‌کلید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، آنها در یکی از سرقت‌هایشان موفق شدند از مرد تاجر علاوه بر سرقت دوهزار جین لباس زنانه و پول و لپ‌تاپ، یک الماس ده‌قیراتی باارزش نیز سرقت کنند. با وجود اینکه سارقان حرفه‌ای، تمام سرنخ‌ها و آثارشان را از محل حادثه پاک کرده بودند، ولی زیرکی تاجر دست آنها را رو کرد. او که یک دوربین مخفی در دفتر کارش جاسازی کرده بود، دزدان محل کارش را غافلگیر کرد. سارقان پیش از معامله الماس گرفتار پلیس شدند و در بررسی تصاویر دوربین موبایل‌هایشان سرقت‌های کلان دیگر این باند نیز فاش شد.

چند روز قبل مردی تاجر وقتی به دفتر کارش مراجعه کرد با صحنه سرقت مواجه شد. سارقان در اول را به‌راحتی باز و بعد از آن در انبار را با دیلم تخریب کرده و تمام اموال آنجا را دزدیده بودند. مرد تاجر بلافاصله سراغ گاوصندوقش رفت و جای آن را خالی دید. سارقان گاوصندوق را با خودشان برده بودند. خبری هم از پوشاک زنانه‌ای که در انبار نگهداری می‌کرد، نبود. این مرد بلافاصله به پلیس مراجعه کرد و خبر از دزدی میلیاردی از دفتر کارش در بازار تهران داد.

سرقت الماس ارزشمند


این مرد درباره جزئیات این سرقت میلیاردی به ماموران گفت: «من تاجر هستم. سال‌هاست که در صنف پوشاک فعالیت می‌کنم. انبارم به دفتر کارم وصل است. صبح امروز وقتی مثل هر روز به دفتر کارم مراجعه کردم دیدم در آنجا باز است. وقتی وارد شدم دیدم گاوصندوقم سر جایش نیست. سارقان حتی در انبار را که به دفترم وصل است، با دیلم شکسته و وارد آنجا هم شده بودند. آنها دوهزار جین لباس زنانه را با خود برده‌اند. این اجناس یک‌میلیارد و ٥٠٠میلیون تومان ارزش داشت. آنها همچنین لپ‌تاپ را هم سرقت کرده‌اند. ولی چیزی که مهم است محتویات درون گاوصندوقم است. درون گاوصندوقم ٥٠میلیون تومان پول نقد، ٧٠ فقره چک مشتری و یک الماس ده‌قیراتی تراش‌نخورده، وجود داشت.»


این مرد تاجر در ادامه صحبت‌هایش گفت: «سارقان هنگام ورود دوربین مداربسته را شکسته و قطعات و منبع ذخیره فیلم را هم با خودشان برده بودند. با این حال من داخل دفتر و انبارم دوربین مخفی نصب و جاسازی کرده‌ام. سارقان متوجه این دوربین نشده و تصاویرشان ضبط شده است.»

دوربین مخفی برای سارقان دردسرساز شد


با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و تلاش در این‌خصوص آغاز شد. ماموران در ابتدا سراغ دوربین مخفی داخل دفتر رفتند و تصاویر آن را بررسی کردند. سارقان هنگام ورود با شاه‌کلید در را باز کردند و وارد دفتر شدند. آنها نقاب و ماسک به صورت داشتند. اما پس از تخریب دوربین‌ها، یکی از سارقان نقاب خود را برداشت. همین مسأله باعث شد که تصویر صورتش ثبت شود. از طرفی کاملا مشخص بود که یک آشنا وارد این دفتر شده است و سارقان با آن محیط آشنایی کامل داشتند.


بنابراین پرونده به دستور دادیار شعبه ٤ ناحیه ٣٤ برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات در این‌خصوص آغاز شد. ماموران پلیس در ادامه موفق شدند یکی از سارقان را شناسایی کنند. تحقیقات ماموران نشان داد این سارق به نام حامد چند سالی است در بازار تهران باربری می‌کند. او از مدتی قبل با سه نفر از همشهریانش که آنها هم در بازار باربری می‌کردند رفت‌وآمد داشت.

شناسایی و دستگیری متهمان


ماموران درنهایت موفق شدند مخفیگاه حامد و همدستانش را در یکی از خیابان‌های جنوبی تهران شناسایی و در عملیاتی چهار متهم را دستگیر کنند. کارآگاهان پلیس آگاهی همچنین در مخفیگاه متهمان گاوصندوق سرقت‌شده همراه با الماس داخل آن و مقدار زیادی از لباس‌های سرقتی را کشف کردند. سارقان پس از دستگیری وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند، به سرقت از دفتر کار این مرد تاجر اعتراف کردند. آنها به ماموران گفتند: «ما در بازار تهران باربری می‌کنیم.

چند وقت قبل برای انبار شاکی کلی جنس بردیم و تحویل دادیم. همانجا محیط را بررسی کردیم و بار دیگر برای سرقت به آنجا رفتیم. در اول را با شاه‌کلید باز کردیم. در دوم را که به انبار وصل می‌شد، با دیلم باز کردیم و اجناس را با خودمان بردیم. نیمی از اجناس را به قیمت ٢٠٠میلیون تومان فروختیم و ٥٠میلیون تومان سهم هرکدام‌مان شد. قصد معامله الماس را داشتیم که گرفتار شدیم. البته هرگز تصور نمی‌کردیم که دستگیر شویم، چون دوربین‌ها را تخریب کرده وهیچ ردی از خودمان به جا نگذاشته بودیم.»


عکسی که سارقان را لو داد


در حالی که متهمان ادعا می‌کردند سرقت از مرد تاجر اولین و آخرین سرقت آنها است، ماموران پلیس در بررسی تلفن همراه یکی از متهمان عکسی از طاقه پارچه دیدند. برای همین احتمال دادند که سارقان مدتی قبل به انبار پارچه‌ای دستبرد زده و برای فروش از یکی از طاقه‌ها عکس گرفته‌اند. با این حال سارقان منکر این دزدی شدند و گفتند عکس برای جایی است که قبلا در آنجا کار می‌کردند. ولی در بررسی‌های بیشتر ماموران پلیس درون عکس به یک شماره تلفن رسیدند. پس از تماس با آن شماره مشخص شد طاقه‌های پارچه متعلق به مرد تاجر دیگری است که چند ماه قبل سارقان به انبارش دستبرد زده‌اند.


شاکی در این‌باره به ماموران پلیس گفت: «من صاحب یک انبار بزرگ در جنوب تهران هستم. در این انبار پارچه نگهداری می‌کنم. یکی از روزهای مردادماه امسال وقتی به انبارم رفتم، متوجه شدم همه طاقه‌های پارچه‌ام که بیش از یک‌میلیارد و ٥٠٠میلیون تومان ارزش داشت سرقت شده است.»

اعتراف به دومین سرقت


با این اظهارات، ماموران بار دیگر تحقیق از سارقان را آغاز کردند. این‌بار متهمان وقتی با مدارک روبه‌رو شدند راهی جز اعتراف نداشتند. برای همین به این سرقت نیز اعتراف کردند و گفتند که پس از فروش طاقه‌های پارچه، باز هم نفری ٥٠میلیون تومان گیرشان آمده است.
با اعترافات متهمان به دستور قاضی پرونده تحقیقات برای برملاشدن راز سرقت‌های احتمالی دیگر آنها از سوی کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha