مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به استفاده پیمانکاران از کودکان برای جمع‌آوری پسماند گفت: دیگر این موضوع را در بسیاری از مناطق نمی‌بینیم؛ وضعیت در حال مدیریت است تا شبکه پنهان زباله گرد را در مناطق نداشته باشیم. دادستانی همراهی لازم را دارد که این شبکه را از سطح شهر جمع آوری کنیم.

استفاده پیمانکاران پسماند از کودکان را در بسیاری از مناطق دیگر نمی‌بینیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمد مهدی عزیزی در خصوص بازنگری در پروسه رفت و روب و نظافت شهر، اظهار کرد: در این زمینه جلسات تخصصی برگزار می شود تا ببینیم که اقدامات پیش بینی شده تا چه اندازه اثرگذار خواهد بود. باید طرح‌ها در شورا چکش‎‌کاری شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خاطرنشان کرد: کاهش مخازن و نظافت صد در صدی، آن چیزی است که از مجموعه پیمانکاری انتظار داریم و باید به بهترین شکل انجام شود تا هدف اصلی ما را پوشش دهد. طرح مورد نظر باید الگویی برای منطقه مورد نظر ما در مرحله اول و قابل بسط به مناطق ۲۲ گانه شهر باشد.

وی با بیان اینکه شهرداران مناطق و رئیس و نماینده‌های کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در جلسات بررسی ما حضور دارند، یادآور شد: ما می خواهیم کار درستی انجام دهیم و اگر اقدامات به درستی انجام نشود و هدف ما را پوشش ندهد اصلا وارد عمل نخواهیم شد.

عزیزی افزود: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری برای نظافت و جمع آوری زباله از سطح شهر هزینه می‌شود و اگر قرار باشد اتفاق جدیدی را شاهد باشیم و مبلغی به آن اضافه شود باید اقدام ویژه‌ای باشد.

به گزارش شهر، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه در روزهایی که مخازن زباله به دلیل خسارات وارد شده ناشی از اغتشاشات جمع آوری شده بود، پسماند به شکل سنتی جمع آوری می‌شد، خاطرنشان کرد: امروز نمی توانیم بگوییم که وجود مخزن درست است یا خیر؟ باید فرهنگ‌سازی کنیم چراکه تجهیزات و فرهنگ‌سازی، ابزار ترکیبی در سراسر دنیاست. ما در حال بررسی موارد هستیم که به بهترین شکل اقدامات مورد نظر را انجام دهیم.

وی با اشاره به استفاده پیمانکاران از کودکان برای جمع آوری پسماند، یادآور شد: دیگر این موضوع را در بسیاری از مناطق نمی‌بینیم؛ وضعیت در حال مدیریت است تا شبکه پنهان زباله گرد را در مناطق نداشته باشیم. دادستانی همراهی لازم را دارد که این شبکه را از سطح شهر جمع آوری کنیم. ما به دنبال این هستیم که جمع آوری پسماند را به روش استاندارد انجام دهیم. باید ارتباط مناسبی بین شهروند و شبکه پیمانکاری برقرار شود و پسماند پس از تفکیک به مخازن منتقل شوند تا امکان جمع‌آوری از سوی زباله‌گردها فراهم نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha