پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 347813

مدیتیشن می تواند یک تمرین ارزشمند برای افراد با هر پیشینه ای باشد، اما دانستن اینکه چقدر باید در روز مدیتیشن کنید، می تواند چالش برانگیز باشد. ایده خوبی است که با زمان کمی شروع کنید و از آنجا به سمت بالا بروید. اگر در ابتدا به نتایجی که می‌خواهید نمی‌رسید، آهسته شروع کردن به شما کمک می‌کند که از ناامیدی یا دلسردی جلوگیری کنید.

چه مدت باید مدیتیشن کرد؟

چه مدت باید مدیتیشن کرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول مایند ،مدیتیشن می تواند یک تمرین ارزشمند برای افراد با هر پیشینه ای باشد، اما دانستن اینکه چقدر باید در روز مدیتیشن کنید، می تواند چالش برانگیز باشد. ایده خوبی است که با زمان کمی شروع کنید و از آنجا به سمت بالا بروید. اگر در ابتدا به نتایجی که می‌خواهید نمی‌رسید، آهسته شروع کردن به شما کمک می‌کند که از ناامیدی یا دلسردی جلوگیری کنید.

با جلسات کوتاهی شروع کنید که می توانید با پیشرفت بهتر در مدیتیشن به آنها اضافه کنید. زمانی که برای اولین بار شروع می‌کنید، می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که ساعت‌ها مدیتیشن کنید، اما تمرین مداوم با جلسات کوتاه‌تر بسیار بهتر از تلاش برای فشار دادن بیش از حد به خود در ابتدا است. شما همیشه باید بعد از جلسه مدیتیشن احساس شادابی و آرامش داشته باشید، نه خسته یا خسته.

به یاد داشته باشید که تسلط بر هنر مدیتیشن مدتی طول می کشد، بنابراین اگر زمان زیادی طول کشید تا فواید کامل را تجربه کنید، احساس بدی نداشته باشید. در واقع، این بسیار رایج است، و اگر برای دیدن نتایج زمان بر است، هرگز نباید احساس دلسردی کنید.

بیشتر بدانید : فواید مدیتیشن برای مردان

برای دیدن نتایج چه مدت باید مدیتیشن کرد؟

طبق یک مطالعه در سال 2018 که در تحقیقات مغزی رفتاری منتشر شد ، مدیتیشن به مدت 13 دقیقه در روز به مدت هشت هفته منجر به کاهش حالت خلقی منفی، افزایش توجه، حافظه فعال، حافظه تشخیص و کاهش اضطراب حالت شد.1این مطالعه همچنین نشان داد شرکت‌کنندگانی که به مدت هشت هفته مدیتیشن کردند، نتایج قابل توجهی نسبت به افرادی که به مدت چهار هفته مدیتیشن کردند، داشتند.

اگرچه این یک علم دقیق نیست، اما به نظر می رسد که اجماع نظر دارند که برای دیدن فواید مدیتیشن ، باید حداقل 10 دقیقه در روز را هدف گذاری کنید. با این حال، هر فرد متفاوت پاسخ می دهد، بنابراین مهم است که دوره های مدیتیشن طولانی تری را آزمایش کنید اگر به نظر می رسد 10 دقیقه برای شما تفاوتی ایجاد نمی کند.

یک مبتدی چه مدت باید مدیتیشن کند؟

یک مبتدی ممکن است بخواهد حداقل پنج دقیقه در روز مدیتیشن را شروع کند. شروع با تنها پنج دقیقه به شما امکان می دهد به آن عادت کنید. همچنین به شما کمک می‌کند بدون ایجاد فشار زیاد، به تمرین مراقبه خود متعهد شوید، که به کاهش سطح استرس کمک می‌کند و مدیتیشن را برای مبتدیان آسان‌تر می‌کند.

شروع با پنج دقیقه در روز همچنین به شما کمک می کند تا درک بهتری از زمان مدیتیشن داشته باشید . اگر پنج دقیقه خیلی طولانی است، سعی کنید با زمان کمتر شروع کنید و هر هفته یک دقیقه دیگر اضافه کنید تا در نهایت به زمان مورد نظر برسید.

آیا 10 دقیقه مدیتیشن کافی است؟

اگر به این فکر می کنید که آیا فقط 10 دقیقه مدیتیشن کافی است، این به هدف و سبک مدیتیشن شما بستگی دارد. اگر مبتدی هستید و به دنبال کاهش استرس هستید ، 10 دقیقه کافی است.

با این حال، اگر به دنبال تمرکز بیشتر بر روی آرامش و افزایش تمرکز هستید ، ممکن است تا 30 دقیقه بهتر باشد زیرا برای برخی حرکات کششی سبک و همچنین تکنیک‌های تنفسی زمان خواهید داشت . چه به مدت 10 دقیقه یا 30 دقیقه مدیتیشن را انتخاب کنید، مطمئن شوید که این کار را هر روز انجام می دهید، زیرا این به شما کمک می کند تا ذهن خود را برای آگاهی بیشتر در طول روز آموزش دهید.

چند بار در روز باید مدیتیشن کرد؟

در حالت ایده آل، بهتر است حداقل یک بار در روز مدیتیشن کنید. ثبات مهمترین چیزی است که برای مبتدیان باید روی آن تمرکز کرد. مطالعات نشان داده است که افرادی که روزانه مدیتیشن می‌کنند، بیشتر از افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند، به برنامه‌های معمول خود پایبند هستند و از مدیتیشن سود بیشتری می‌برند.

بیشتر بدانید : فوائد مدیتیشن در زندگی روزمره

چه زمانی باید مدیتیشن کرد؟

بهترین زمان از روز برای مدیتیشن به عوامل مختلفی از جمله برنامه شما بستگی دارد. مطمئن شوید زمانی را انتخاب می کنید که بهترین احساس را دارید و به احتمال زیاد به روال خود پایبند هستید.

آیا بهتر است اول صبح بعد از بیدار شدن مدیتیشن کنیم؟ بله و خیر. این بستگی به نوع مدیتیشنی دارد که می خواهید تمرین کنید.

بسیاری از مردم معتقدند که مدیتیشن صبحگاهی به دو دلیل بهترین است: این روش خوبی برای شروع روز با توجه و تمرین مراقبت از خود است . دو، قبل از غوطه ور شدن در روال روزانه خود، به شما زمان می دهد.

در مقابل، ممکن است مدیتیشن را در بعدازظهر یا شب ترجیح دهید، زیرا زمان آرامی برای تمرین است. این همچنین به متعادل کردن تمام اطلاعاتی که در طول روز دریافت کرده‌اید کمک می‌کند.

به طور کلی، انجام تمرین مدیتیشن در ساعات مختلف روز مزایایی دارد. زمان های مختلف را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

برای رفع اضطراب چه مدت باید مدیتیشن کرد؟

اگر با اضطراب زندگی می کنید ، کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) نوعی مدیتیشن است که ممکن است به شما کمک کند. این برنامه با پشتوانه تحقیقاتی که توسط Jon Kabat-Zinn توسعه داده شده است، به مدت هشت هفته تکمیل می شود و شامل جلسات روزانه 45 دقیقه ای است تا به شما در کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

یک مطالعه در سال 2015 منتشر شده در مجله تحقیقات روان تنی در مورد بررسی سیستماتیک MBSR گزارش داد.محققان دریافتند که «نتایج نشان می‌دهد که تأثیرات زیادی بر استرس، تأثیرات متوسط بر اضطراب، افسردگی، پریشانی، کیفیت زندگی، و تأثیرات جزئی بر فرسودگی شغلی».

اگرچه این نتایج مطالعه امیدوارکننده است، اما MBSR شامل 45 دقیقه تمرین ذهن آگاهی در روز است که ممکن است برای برخی افراد عملی نباشد. روش دیگر ممکن است این باشد که در طول روز 45 دقیقه را به تمرین خود در بخش های کوچک 10 دقیقه ای اختصاص دهید.

از مدیتیشن ذهن آگاهی برای کاهش اضطراب استفاده کنید.

بیشتر بدانید : بهترین زمان برای مدیتیشن

چند وقت یکبار باید مدیتیشن کرد؟

از نظر اینکه چقدر باید مدیتیشن کنید، این به شما بستگی دارد. برخی افراد از نشستن یک بار در روز سود می برند، در حالی که برخی دیگر یک جلسه کوتاه در صبح و دیگری را در عصر ترجیح می دهند.

نشستن بیش از یک بار در روز می تواند به مدیریت بیش از حد فکر کردن کمک کند و ذهن شما را در طول روز آرام و بدون استرس نگه دارد. مهم است که روش های مختلف را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است قبل از اینکه آن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

نظرات بین معلمان و سنت ها متفاوت است، اما یک چیز واضح است: چیزی را مجبور نکنید. مدیتیشن همه چیز در مورد بررسی خود و نیازهایتان است، نه فراتر رفتن از محدودیت های خود.

چه مدت طول می کشد تا مدیتیشن مغز را تغییر دهد؟

از نظر اینکه چقدر طول می کشد تا مغز شما تغییر کند، تحقیقات هنوز در حال ظهور است. با این حال، یک مطالعه منتشر شده در مجله Neuroscience and Biobehavioral Reviews نشان داد که تمرین تمرکز حواس در واقع می تواند باعث تغییرات فیزیکی در مغز در صورت استفاده در یک دوره زمانی خاص شود.

همانطور که گفته شد، همه معلمان مراقبه موافق نیستند که زمان لازم برای مدیتیشن برای تغییر مغز شما مرتبط است. در عوض، آنها استدلال می کنند که حتی فقط چند دقیقه در روز می تواند مزایای فوری داشته باشد و به شما کمک کند تا در طول روز هوشیارتر شوید.

اگر به تازگی مدیتیشن را شروع کرده اید، نیازی نیست هر روز ساعت ها برای انجام آن تحت فشار باشید. حتی اگر فقط 10 دقیقه در زمان استراحت ناهار یا قبل از خواب وقت بگذارید، این زمان کافی است تا بدن و ذهن شما فواید مدیتیشن را تجربه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha