یک فعال صنفی پرستاری با اعلام خبر خودکشی یکی از پرستاران بیمارستان فیاض بخش به دلیل تزریق دارو به خود تاکید کرد:«وی فردی بسیار پر انرژی و فعال بود و با توجه به آشنایی که با وی داشتم مطمئن هستم وی سابقه اعتیاد نداشته است.»

خودکشی یک پرستارِ بیمارستان فیاض بخش در آستانه روز پرستار

روز پرستار سمبلی است برای آنها که سال‌هاست در انتظار احقاق حقوق خود گرفتار انواع و اقسام وعده‌ها و قوانین اجرا نشده مانده‌اند. وعده هایی که هیچ گاه رنگ واقعیت به خود ندیدند پرستارانی که بیشترین بار مسوولیت و مراقبت از بیماران را بر دوش می‌کشند زیر بار سختی هایی که پاندمی کرونا آن را مضاعف کرد از پای درآمدند و متاسفانه امروز شنیده ها حاکی از درگذشت یکی از همین پرستاران است.

یک فعال صنفی حوزه پرستاری با اعلام این خبر به سلامت نیوز، گفت:« متاسفانه روز گذشته یکی از پرستاران بیمارستان فیاض بخش بر اثر تزریق دارو به خود در اتاق عمل به کما رفته است و احتمال بازگشت وی به زندگی خیلی پایین است.»

محمود عمیدی با بیان اینکه اطلاعی ندارم قصد این پرستار خودکشی بوده یا خیر، گفت:« وی از انتقال مداومش از بخشی به بخش دیگر در این بیمارستان به شدت ناراحت بود و با مترون بیمارستان درگیری هایی داشته است. همچنین از سرپرستار بخش جراحی زنان به دلیل آزار و تهمت به دادسرای یافت آباد شکایت کرده بود اما اطلاع دقیقی ندارم وی به این دلایل اقدام به خودکشی کرده یا دلایل دیگری داشته است اما احتمال دارد این شرایط در اقدام به خودکشی وی تاثیر داشته است. وی فردی بسیار پر انرژی و فعال بود و با توجه به آشنایی که با وی داشتم مطمئن هستم وی سابقه اعتیاد نداشته است.»

گفتنیست وی دانش اموخته رشته پرستاری از دانشگاه تهران ، پرستار تخصصی ای سی یو اپن هارد(بخش مراقبت ویژه قلب) بوده است.

لازم به ذکر است پرستاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود و علاوه بر این اضافه کاری های اجباری ،شیفت های طولانی مدت و عدم تامین مالی باعث فرسودگی بخش زیادی از پرستاران شده و هر از گاهی انتشار چنین اخباری روح کادر درمان و مردم را آزرده خاطر میکند.

تکمیلی/تشخیص قطعی بر اساس نظریه پزشکی قانونی است

پس از انتشار این خبر و ابهاماتی که به دنبال آن بوجود آمد عمیدی توضیحاتی را در اینباره برای سلامت نیوز ارسال کرد که به شرح زیر است:

با توجه به برداشتهای مختلف از صحبت های اینجانب در مورد موضوع همکار پرستاری که به دنبال تزریق دارو به کما رفته، ذکر چند نکته لازم به نظر می رسد :


۱_ اینجانب منظورم این نبوده که ایشان اقدام به خودکشی کرده اند یا خیر، بلکه عرض کردم؛ هدف ایشان از این کار مشخص نیست اما به هر حال ایشان با تزریق داروی در دسترس به این وضعیت درآمده است و علت و چرایی این اقدام خطرناک پرستار و نقش مدیریت در این خصوص جای سوال دارد.


۲- در نهایت تشخیص قطعی بر اساس نظریه پزشکی قانونی و مراجع ذی صلاح خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 2
    متاسفم ...... واسه کسی که این اطلاعات داده متاسفانه توی ایران نظر دهنده زیاد هستش بدون این که کارشناسی بشه فقط خبر پخش میشه
  • زینب IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    1 0
    قطعا مسولین تامین اجتماعی عاقبت خوشی نخواهند داشت بدلیل فشارهای مضاعفی که با افزایش سنوات خدمت بر دوش قشر پرستاری مخصوصا خانمهای پرستار گذاشتند و آنها را مجبور کردند بجای ۲۰سال ، ۲۵ سال بر بالین کار کنند( بدون کاهش ساعت کاری موظفی و بدون تغییر پوزیشن شغلی). متاسفانه در تامین اجتماعی هم چون بیمارستانهای خصوصی رسته های مدیریتی با رابطه و سفارش بین پرستاران کم سابقه تقسیم میشود و کسی هم نظارت نمیکند که در این خرابشده چه میگذرد.