سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 348457

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: موارد ابتلا به قند خون، آب مروارید و زخم معده با مصرف داروهای گیاهی با مواد شیمیایی افزایش می یابد.

تخلف در برخی مزون‌ها با فروش داروی قاچاق

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی فاطمی گفت: متاسفانه در برخی از مزون ها به صورت غیر قانونی، تبلیغ داروی خارجی قاچاق را به مشتریان خود کرده و در مواردی اقدام به فروش دارو می کنند که این کار تخلف محسوب می شود.

او افزود: متاسفانه برخی افراد پودر داروی شیمیایی مانند کورتون را برای داروهای گیاهی چاق کننده استفاده کرده که مصرف کورتون سبب بروز عوارضی مانند افزایش قند خون، آب مروارید، زخم معده و در بلند مدت باعث بروز پوکی استخوان در بین افراد مصرف کننده خواهد شد.

فاطمی گفت: در برخی از موارد نادر افراد تبلیغ داروی قاچاق خارجی مشابه تولید داخل را کرده و به مراجعه کنندگان خود داروی قاچاق را با چند برابر قیمت می فروشند. قاچاق داروهای تزریقی و واکسن اصلا درست نیست؛ زیرا این داروها در حمل و نقل خراب خواهند شد.

او گفت: در داروی قاچاق شرایط زنجیره سرد و حمل و نگهداری دارو به درستی رعایت نمی شود و همین موضوع سبب به خطر افتادن سلامتی افراد مصرف کننده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha