یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در ۶ استان/ورود سامانه بارشی از فردا به کشور

به گزارش سلامت نویز به نقل از میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق کشور شاهد جوی آرام و پایدار هستیم و فردا سامانه بارشی از غرب به کشور وارد می‌شود که مناطقی از غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد و برای این مناطق تحت‌تاثیر سامانه بارشی، بارندگی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه چهارشنبه در مناطق غرب کشور، شمال خوزستان و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش‌های خفیف و پراکنده را انتظار داریم، ادامه داد: پنجشنبه، بارش‌ها در غرب و جنوب‌غرب تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها به مناطق شمالی استان بوشهر، فارس و نوار غربی اصفهان کشیده می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه جمعه برای مناطقی از جنوب‌غرب، فارس و بوشهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، افزود: طی ۲ روز آینده شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، اراک، تبریز، اصفهان و سمنان با تداوم آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی مواجه هستند.

رفیعی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز کمی ابری و غبارآلوده است و گاهی وزش باد ملایم دارد. در گرم‌ترین ساعت بیشینه دمای پایتخت به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز به ۲ درجه بالای صفر رسید که نسبت به روز گذشته یک درجه سردتر شد.

وی اظهار کرد: سردترین نقطه در کشور امروز دیزین بالا با ۱۳ درجه زیرصفر و گرم ترین نقطه در کشور میناب و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه بالای صفر گزارش شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha