یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 348940

پول اغلب موضوعی است که  ما نمی دانیم چگونه با بچه هایمان در مورد آن صحبت کنیم، حداقل نه به روش صحیح. بسیاری از بچه‌ها بعد از دبیرستان با دانش کمی در مورد نحوه پس‌انداز و مدیریت پول خود به  دوره ی دانشگاه یا مشاغل می‌رسند. بدهی دانشگاه در حال حاضر بیشتر از همیشه است، اما بچه ها هیچ سرنخی برای پرداخت آن ندارند. این بهانه که پول ممکن است یک عامل استرس زا باشد، به این معنی نیست که نباید با فرزندان خود در مورد پول و وضعیت اقتصادی صحبت کنید.

چگونه با فرزندم در مورد «پول» صحبت کنم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میکر پرنتینگ خوشبختانه، شما می توانید همین الان شروع به ایجاد عادات خوب اقتصادی در کودک خود کنید. بچه ها در مورد پول از چیزهایی که در والدین خود مشاهده می کنند، یاد می گیرند، چه شما در مورد پول با آنها صحبت کنید یا نه. به همین دلیل، مهم است که هم با فرزندانتان در مورد پول صحبت کنید و هم از عادات خوب پولی الگو برداری کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه می توانید مکالمه ای با موضوع «پول» با فرزندتان داشته باشید و چگونه آنها را به گونه ای هدایت کنید که باعث شود او احساس کند که روزی پول خود را مدیریت، مدیریت، پس انداز و خرج می کند.

در مورد پول صحبت کنید، اما از آن شکایت نکنید

اولین قانون در مورد صحبت کردن با فرزندانتان در مورد پول این است که: با آنها در مورد پول صحبت کنید.

وقتی والدین موضوع پول را مخفی نگه می دارند یا آن را برای فرزندان خود مطرح نمی کنند، آنها را گیج می کند. آن‌ها می‌دانند پول مهم است، اما اگر والدینشان هرگز درباره چرایی اهمیت، نحوه مدیریت آن و نحوه خرج کردن آن با آنها صحبت نکنند، ممکن است فکر کنند درک پول مهم نیست. سپس، زمانی که یک روز پول آنها مدیریت نشده و دخلشان به خرجشان نمیخورد، بیشتر از قبل احساس سردرگمی می کنند.

از سوی دیگر، اگر بیش از حد در مورد پول در اطراف فرزندان خود صحبت کنید، این می تواند باعث اضطراب آنها شود. اگر محدودیت مالی دارید و دائماً در مورد چیزهایی که می توانید و نمی توانید بپردازید صحبت می کنید یا در مورد آن با همسرتان بحث می کنید، فرزندتان در مورد موضوع «پول» احساس فشار و ترس می کند. او می‌تواند نگرش مضطرب نسبت به آن داشته باشد و احساس مسئولیت کند (پول خانواده) که مال او نیست.

در مورد پول با فرزندتان به روشی معقول و سالم صحبت کنید و مکالمات استرس زا را برای بعد از خواب او نگه دارید.

اول قناعت را آموزش دهید

بچه ها از آنچه شما انجام می دهید بیشتر یاد می گیرند نه از آنچه می گویید. آن‌ها هر چیزی را که می‌بینند جذب می‌کنند و اگر ببینند که شما ناراضی هستید و پول خرج می‌کنید و مجبور نیستید فقط با دیگران همگام باشید، این چیزی است که آنها در مورد پول یاد می‌گیرند.

«آنچه را که می خواهید در هر زمان باید بدست آورید» و همانطور که می دانید، این به زندگی رضایت بخشی برای فرزند شما منجر نمی شود و می تواند در نهایت باعث نارضایتی فرزندتان شود.

اگر می خواهید به بچه هایتان مسائل مالی را بیاموزید، ابتدا باید «رضایت و قناعت » را به آنها بیاموزید. شما این کار را با مدل سازی آن به بهترین شکل انجام می دهید( آنها از شما الگو برمیدارند). از اینکه می خواهید مثل فلان شوید صحبت نکنید. دست از شکایت در مورد چیزهایی که ندارید بردارید. اگر با این حس زندگی می کنید که زندگی دیگران را می خواهید، آن را به فرزندان خود منتقل خواهید کرد. نارضایتی، والدین ناراضی، نارضایتی بچه های ناراضی را افزایش می دهند. در عوض، به فرزندتان بیاموزید که چگونه از طریق تمرین شکرگزاری درباره ی چیزهای کوچک و بزرگ، راضی باشد.

اجازه دهید فرزندتان شغل پیدا کند

خیلی از افراد از نوجوانی شروع به کار کرده و در تمام عمر به کار ادامه میدهند. برخی از والدین می ترسند که اجازه دهند فرزندشان در حالی که هنوز در دبیرستان است شغلی داشته باشد. شما نگران هستید که در کلاس های او تداخل ایجاد کند یا مانع از تمرکز او بر روی چیزی شود که باید روی آن تمرکز کند؛ اما داشتن شغل راهی عالی برای یادگیری مدیریت پول است. وقتی فرزند شما در حال کسب درآمد است، این تجربه یادگیری عملی است که به او یاد می دهد چگونه پول خود را مدیریت، پس انداز و خرج کند. اگر کار نکند نمی تواند این را یاد بگیرد و اگر اولین شغل خود را تا پس از تحصیل پیدا نکند، می‌تواند با اولین دستمزد، منحنی یادگیری بسیار نزولی داشته باشد.

به فرزندتان اجازه دهید در روزهای آخر هفته یا شاید چند ساعت بعد از مدرسه کار کند. آن را بخشی از تحصیلات او در نظر بگیرید. به ما اعتماد کنید، اینجاست که او برخی از با ارزش ترین درس های خود را خواهد آموخت.

مدیریت پول در بزرگسالی سخت است، اما فقط به این دلیل که سخت است به این معنا نیست که موضوعی است که نباید با بچه هایتان در مورد آن صحبت کنید. در واقع، از آنجایی که موضوعی دشوار است، دلیلی محکم به شما می دهد که با بچه‌هایتان در مورد آن صحبت کنید و به بهترین شکلی که می‌توانید به آن‌ها بیاموزید که چگونه با پول برخورد کنند، با آن کنار بیایند و با آن رفتار کنند تا خودشان آماده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha