شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 349026

 نه! امروز و فردا و فرداهای بعد هم آلودگی هوا خواهیم داشت. ریه 45میلیون ایرانی ساکن شهرهای بزرگ کشور اگرچه هفته گذشته میزبان ذرات و گازهای آلوده بود، اما این پدیده نامبارک در هفته جاری هم ادامه خواهد داشت.

بادها با ریه‌ها قهرند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، پیش‌بینی‌های داخلی و خارجی هم نشان می‌دهد در هفته جاری ناپایداری مؤثری در هوای شهرهای درگیر آلودگی نخواهیم داشت تا بادها باز هم با ریه‌ها قهر باشند.طبق پیش‌بینی سازمان جهانی هواشناسی و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، تا روز چهارشنبه 30آذر تقریبا خبری از باد مؤثر نیست و در این روز نیز باد در بالاترین سرعت خود به 15کیلومتر بر ساعت در شهر تبریز خواهد رسید. این یعنی باید یک هفته دیگر نیز منتظر آلاینده‌ها باشیم.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد نخستین بادها و بارش‌ها در پایان هفته جاری به کشور می‌رسد تا هیچ راه فراری از آلاینده‌های موجود در هفته پیش‌رو نباشد. جریان پایداری که این روزها در کشور حاکم شده، هرگونه ارتباط آلودگی هوای شهرهای بزرگ (به‌جز اهواز) را با ریزگردها رد می‌کند. درواقع باد مؤثری نمی‌وزد که ریزگردها را به شهرها برساند و آلاینده‌های جوی طی روزهای اخیر تنها بر اثر حضور منابع ثابت (کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها) و منابع متحرک (وسایل نقلیه) پدید آمده‌اند. دیروز وضع بسیاری از شهرهای کشور در شرایط بحرانی و قرمز بود. امروز نیز شرایط با وزش محدود باد محلی به سمت شرایط نارنجی می‌رود و از فردا بار دیگر وضع وخیم خواهد شد.

بادها با ریه‌ها قهرند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha