مصرف ۳ فنجان قهوه در طول روز و نه بیشتر به پر انرژی بودن و افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.

روش لاغری با قهوه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اوری دی هلث، فنجان قهوه ی عزیز شما، کاری بیشتر از انرژی بخشیدن به بدنتان در طول روز انجام می دهد؛ چرا که به بدن شما فواید زیادی برای سلامتی ارائه می دهد. با توجه به پزشکی جان هاپکینز، قهوه ممکن است به بدن شما کمک کند تا قند را پردازش کند و خطر ابتلا به مشکلات سلامتی از جمله بیماری پارکینسون، نارسایی قلبی، سکته مغزی، بیماری آلزایمر و سرطان روده را کاهش دهد. حتی ممکن است به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید.

همچنین در برخی از منابع وجود دارد که قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند. این باور تا حدی به این دلیل است که طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) قهوه یک نوشیدنی کم کالری است که در هر فنجان آن حدود 5 کالری دارد.

کافئین موجود در فنجان قهوه همچنین ممکن است به عنوان یک سرکوب کننده اشتها عمل کند.

چگونه قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند

قهوه ممکن است به روش های زیر به کاهش وزن شما کمک کند:

متابولیسم شما را بر می گرداند

دانیل بویر، محقق پزشکی در Des Moines، آیووا، می گوید: «قهوه متابولیسم را افزایش می دهد، زیرا جزء اصلی آن، کافئین، محرکی است که گرمازایی بدن و متابولیک شما را افزایش می دهد، این فرآیندی است که بدن از طریق مواد غذایی هضم شده گرما تولید می کند»

طبق گفته انتشارات سلامت هاروارد، متابولیسم سریع به این معنی است که شما در طول روز کالری بیشتری می سوزانید، چه در حال حرکت و چه در حالت استراحت باشید. دکتر بویر می‌گوید: «این به این معنی است که سرعت متابولیسم سریع‌تر باعث کاهش وزن سریع‌تر از سرعت متابولیک کندتر می‌شود».

اشتهای شما را سرکوب می کند

طبق گفته کلینیک مایو، برای برخی از افراد، نوشیدن قهوه باعث افزایش احساس سیری می شود که می تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد، زیرا اگر در طول روز به دنبال وعده های غذایی و میان وعده های اضافی نباشید، ممکن است به طور کلی کالری کمتری مصرف کنید. بویر معتقد است دریافت کالری بیش از حد عامل اصلی افزایش وزن است.

بررسی منتشر شده در آوریل 2017 در مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه نشان داد که شرکت کنندگانی که 30 دقیقه تا 4 ساعت قبل از غذا کافئین مصرف می کردند، غذای کمتری مصرف می کردند. با این حال، مطالعات دیگر این ارتباط را تایید نکرده اند، بنابراین رژیم غذایی خود را بر روی این تاثیر قرار ندهید.

قهوه

با کاهش چربی بدن مرتبط است

یک مطالعه نشان داد افرادی که 250 میلی لیتر قهوه (حدود 1 فنجان) سه بار در روز مصرف کردند، در طول دوره 4 هفته ای مطالعه، کاهش چربی بدن را مشاهده کردند.

مطالعه دیگری که در دسامبر 2019 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان داد که نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز منجر به کاهش 4 درصدی چربی بدن در طول مطالعه 24 هفته‌ای می‌شود که احتمالاً به دلیل توانایی قهوه در حمایت از متابولیسم است.

بویر می گوید قهوه ای که قبل از تمرین می نوشید نیز ممکن است روند چربی سوزی بدن شما را تقویت کند. یک مطالعه کوچک منتشر شده در ژانویه 2021 در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی نشان داد که یک دوز قوی کافئین 30 دقیقه قبل از ورزش هوازی (حدود 200 میلی گرم برای یک فرد 154 پوندی) باعث افزایش چربی سوزی شد.

ممکن است متوجه شده باشید که در حالی که بسیاری از برنامه های غذایی محبوب که غذاها یا گروه های غذایی را محدود یا حذف می کنند، مانند Whole30 (که قند اضافه شده، الکل، حبوبات، لبنیات و غلات را محدود می کند)، قهوه به ندرت ممنوع شده است.

برخی از رژیم ها حتی نوشیدن قهوه را تشویق می کنند. به عنوان مثال، رژیم کتوژنیک، نوشیدن قهوه را ترویج می کند؛ همچنین توصیه می کند که قهوه را با کره و مکملی به نام روغن MCT مخلوط کنید. WW ، که از یک سیستم امتیاز برای ردیابی هر غذایی که هر روز می خورید استفاده می کند، قهوه سیاه را به عنوان نوشیدنی نقطه صفر فهرست می کند، به این معنی که هیچ محدودیتی برای میزان نوشیدن آن وجود ندارد.

قهوه

در مصرف قهوه احتیاط کنید

با این حال، اگر مراقب نباشید، فنجان قهوه شما به راحتی می تواند به منطقه ای ناسالم منحرف شود. اگر شیرین کننده ها، شیر و سایر مواد پرکالری را اضافه کنید، می توانید بین 300 تا 500 کالری در هر نوشیدنی اضافه کنید.

کریستین گیلسپی، RDN، متخصص تغذیه در Option Care Health و مشاور ورزش در ویرجینیا بیچ، ویرجینیا، می‌گوید: «اگر هدف کاهش وزن باشد، مطمئناً قهوه سیاه ترجیح داده می‌شود، اما افزودنی‌های خاصی نیز ممکن است خوب باشد. شیرین کننده های بدون قند مانند استویا و ترویا و مقادیر کمی شیر کم چرب نباید با اهداف کاهش وزن شما تداخل داشته باشند. او می گوید از افزودن شکر و خامه برای کنترل کالری نیز خودداری کنید.»

در مورد نوشیدنی های فانتزی قهوه، مانند موکاس نعناع فلفلی و لاتس ادویه کدو تنبل، محتاط عمل کنید و حتی از آنها اجتناب کنید! گیلسپی می گوید: «این نوشیدنی ها احتمالاً بدترین چیز برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند. آنها مملو از کالری و شکر هستند و اغلب حاوی چند صد کالری تنها در یک نوشیدنی می باشند.»

آیا نوشیدن قهوه خطراتی برای سلامتی دارد؟

قبل از شروع به خوردن قهوه در طول روز، به خاطر داشته باشید که اگرچه شواهد علمی برای حمایت از تأثیر قهوه بر کاهش وزن شما وجود دارد، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. تحقیقات نشان داده است که قهوه حتی اگر تا شش ساعت قبل از خواب آن را بنوشید، می تواند منجر به مشکلات خواب شود. طبق گفته کلینیک مایو ، مشکلات خواب این در نهایت می تواند بر وزن شما تأثیر بگذارد، زیرا خواب ضعیف با تغییر هورمون های گرلین، که بر گرسنگی تأثیر می گذارد، و لپتین، که بر احساس سیری تأثیر می گذارد، گرسنگی و اشتها را افزایش می دهد.

طبق گفته کلینیک مایو، مصرف بیش از حد کافئین همچنین می‌تواند باعث بروز مشکلات سلامتی دیگری مانند عصبی بودن، حالت تهوع و افزایش فشار خون بشود.

یک قانون خوب این است که از 400 میلی گرم کافئین (حدود چهار فنجان قهوه) در روز تجاوز نکنید.

بویر می‌گوید و مطمئن شوید که آخرین فنجان شما حدوداً شش ساعت قبل از خواب (یا زودتر از آن در صورت حساسیت به اثرات قهوه) باشد تا خواب شما را مختل نکند.

آیا قهوه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد قهوه می‌تواند متابولیسم شما و چربی سوزی را تقویت می کند و باعث می شود احساس سیری بیشتری داشته باشید، اما انتظار معجزه‌های لاغری را نداشته باشید.

بهتر است به جای مصرف بیش از اندازه ی قهوه، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و ورزش را در روتین زندگی خود بگنجانید.

قهوه

بهترین‌روش نوشیدن قهوه برای از بین بردن چربی شکم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایت دیس، در حالی که کافئین (همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش) می تواند به شما در رسیدن به اهداف سلامتی تان کمک کند، برخی عادات قهوه می توانند تأثیر معکوس بر بدن شما داشته باشند. در واقع، اگر برای رسیدن به اهداف خود مشکل دارید و نمی دانید چرا، باید به روال نوشیدن قهوه خود توجه کنید.

سعی کنید قهوه ی سیاه بنوشید

اگر از افرادی هستید که از قهوه سیاه لذت می برید، خوش شانس هستید. نوشیدن قهوه بدون هیچ گونه خامه یا شکر اضافه شده سالم ترین راهی است که می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

Lauren Manaker، متخصص تغذیه و نویسنده می گوید: « قهوه سیاه بدون کالری است و مملو از آنتی اکسیدان است و برخی داده ها نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه ممکن است از اهداف کاهش وزن حمایت کند.»

Manaker می گوید: «زمانی که شروع به اضافه کردن مقدار زیادی شکر، خامه و سایر مواد به قهوه خود می کنید، ممکن است در نهایت افزایش چربی شکمی داشته باشید.»

دارچین را به قهوه خود اضافه کنید

به جای تکیه بر قهوه های شیرین شده با شکر و همراه با خامه که ممکن است حاوی روغن های هیدروژنه و سایر مواد نامطلوب باشند، با پاشیدن دارچین در فنجان قهوه صبحگاهی خود، طعم دلپذیری را به نوشیدنی محبوب خود اضافه کنید. دارچین هیچ کالری به نوشیدنی شما اضافه نمی کند و می تواند به نوشیدنی شما عطر و طعم بدهد.

دارچین نه تنها بدون کالری یا شکر اضافه، به نوشیدنی شما طعم و مزه می دهد، بلکه دارای آنتی اکسیدان هایی است که به عنوان یک ضد التهاب عمل می کنند.

خامه را کنار گذاشته و شیر کم چرب به قهوه خود اضافه کنید

اگر از قهوه سیاه لذت نمی برید، هنوز راه هایی برای حفظ سلامتی قهوه وجود دارد.

بسیاری از مردم با استفاده از خامه غلیظ یا خامه فرم گرفته ، کالری و چربی زیادی به قهوه خود اضافه می کنند. در حالی که هر چند وقت یکبار مصرف این موارد مشکلی ندارد، استفاده از این مواد در چندین فنجان قهوه در روز می تواند کالری زیادی را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

امی گودسون، نویسنده کتاب راهنمای تغذیه ورزشی توصیه می کند : «به جای آن، خامه را با شیر کم چرب جایگزین کنید . شیر کم چرب با 13 ماده مغذی ضروری، از جمله پروتئین با کیفیت بالا، می تواند بافت و طعم خامه ای همراه با کالری کمتر و مواد مغذی بیشتر ایجاد کند.»

قهوه را خودتان درست کنید

اگر به طور منظم درکافه های مختلف، یک قهوه تخصصی سفارش می دهید، ممکن است بدون اینکه متوجه شوید اهداف کاهش وزن خود را از مسیر خود خارج کنید. از آنجا که آنها معمولاً پر کالری هستند، گودسون پیشنهاد می کند هر از گاهی یک قهوه دم کرده در خانه را انتخاب کنید.

گودسون می گوید: «برخی از نوشیدنی های فانتزی قهوه، سرشار از شکر اضافی از شربت های طعم دار، افزودنی ها و... هستند. درست کردن قهوه در خانه به شما این امکان را می دهد که میزان کالری اضافه ای که به قهوه خود اضافه می کنید را مدیریت کنید.»

قهوه

پروتئین را به قهوه خود اضافه کنید

ممکن است برخی از مصرف کنندگان قهوه از این ترفند آگاه نباشند، اما افزودن پودر پروتئین به قهوه می‌تواند طعم و بافت خاصی را به قهوه اضافه کند و به شما در دریافت پروتئین کافی در صبحانه برای اهداف کاهش وزن کمک کند.

کورتنی دی،متخصص تغذیه و نویسنده ثبت شده در Go Wellness، می گوید :«پروتئین فواید متعددی دارد، از جمله کاهش وزن، ساخت ماهیچه های بدون چربی و کاهش چربی. افزودن پروتئین آب پنیر به قهوه شما یک راه عالی برای از بین بردن چربی شکم است و یک عادت عالی برای شروع روز است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha