ماجرای بازار پرندگان فریدونکنار آشناتر و مشهورتر از آن است که حتی پیشوند این خبر باشد، فریدونکنار ایران حالا صاحب یک رکورد منفی عجیب در سراسر جهان است، این که فکر کنیم طبیعت بکر البرز شمالی ایران دلیل شهرت این منطقه است بیراه رفته‌ایم چرا که حالا جهانیان فریدونکنار را به نام قتلگاه پرندگان مهاجر می‌دانند و پرواضح است که این دلیل بیراهی هم نیست چرا که ۱.۵میلیون قطعه پرنده از ۲.۵میلیون قطعه پرنده‌ای که به این منطقه مهاجرت می‌کنند بازگشتی ندارند و کشته می‌شوند!

مهاجرت پرندگان به منوی رستوران‌ها!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، هر چند ماه پیش سمیه رفیعی، عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس خبر از بسته‌شدن بازار پرنده‌فروشان این منطقه شد اما هم او و هم دیگر فعالان محیط‌زیست می‌دانند این اولین بار نیست که این بازار بسته می‌شود. قصه تازه اما خبر عجیبی است، این که برخی پرندگان مهاجر حالا راه به منوی رستوران‌ها یافته‌اند.

پرندگانی که برخی از آنها خارج از آسمان ایران جزو گونه‌های محافظت‌شده هستند اما در ایران روی میز رستوران‌ها طبخ شده و آماده خوردن هستند! هر چند دوباره موضوع به مسافران این منطقه منسوب شده و گفته شده مسافران پاییزی شش‌ماهه دوم سال راهی طبیعت استان مازندران می‌شوند و همین موضوع پای سوءاستفاده برخی شکارچیان را باز می‌کند. اما بر کسی پوشیده نیست که این اتفاق تازه نیست و حتی ربطی به مسافران پاییزی ندارد، چرا که اواسط دی‌ماه و فصل مهاجرت پرندگان بازار شکار هم داغ‌تر می‌شود.

حتی در این زمینه رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی البته با تقدیر از اقدام قوه قضاییه در تعطیلی کامل بازار پرنده‌فروشی فریدونکنار، خواستار برخورد پلیس اماکن و اداره کل محیط‌زیست استان مازندران با رستوران‌های سروکننده پرندگان مهاجر در سطح استان و پلمب آنها شده است.

عطاءا... کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در این‌باره گفته است:«طی مکاتبه با همه رستوران‌ها اعلام شد هرگونه طبخ و توزیع گوشت پرندگان مهاجر ممنوع است.» وی با اشاره به این که نظارت و پایش‌ها کماکان در دستور کار ما قرار دارد، افزود: تاکنون با رستورانی برخورد نکرده‌ایم که گوشت پرنده سرو کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha