رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه افزایش قیمت دارو با اجرای طرح دارویار توسط بیمه‌ها پوشش داده شده است، گفت: دارو مرتب به گمرک وارد شده و بلافاصله ترخیص می‌شود، دارویی که مجوز دارد، ماندگاری در گمرک ندارد.

پوشش مابه التفاوت افزایش قیمت دارو توسط بیمه‌ها در طرح دارویار/ دارویی که مجوز دارد در گمرک نمی‌ماند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «حیدر محمدی» رییس سازمان غذا و دارو درباره چرایی ماندگاری برخی داروها در گمرک گفت: داروهایی که در گمرک هستند، معمولا دو دسته هستند داروهایی که مجوز ما را دارند و با مجوز ما ترخیص می‌شوند و داروهایی که مجوز ما را ندارند، این داروها باید تعیین تکلیف شوند و معمولا عودت داده می‌شوند.

وی ادامه داد: داروهایی که بدون ثبت سفارش در گمرک هستند، باید مرجوع شوند و در صورتی که ثبت سفارش شده باشند ترخیص می‌شوند.

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که چنین داروهایی در گمرک الان وجود دارد، گفت: دارو مرتب به گمرک وارد شده و بلافاصله ترخیص می‌شود، دارویی که مجوز دارد ماندگاری در گمرک ندارد.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره افزایش قیمت دارو گفت: افزایش قیمت دارو معمولا از طریق بیمه‌ها پوشش داده می‌شوند بعد از اجرای طرح دارویار مابه التفاوت افزایش قیمت دارو توسط بیمه‌ها پوشش داده شده است.

وی همچنین درباره افزایش مصرف سرم گفت: مصرف سرم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، بخشی از این مربوط است به تغییر الگوی مصرف بعد از کرونا و بخشی از آن نیز مربوط به این است که برخی از عمل‌های جراحی که در حین کرونا انجام نمی‌شد، الان درحال انجام است ما تلاش می‌کنیم با اقداماتی که انجام می‌دهیم در این زمینه با کمبود مواجه نشویم.

رییس سازمان غذا و دارو درخصوص رایزنی با مجلس درباره افزایش اعتبار برای سال آینده گفت: در حال رایزنی درخصوص این موضوع هستیم و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha