جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 351845

مطالعات جدید نشان می‌دهد که ازدواج می‌تواند به افراد میانسال و مسن کمک کند تا قند خون خود را بهتر کنترل کنند.

کنترل قندخون در افراد متاهل بهتر است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران از هلث دی نیوز، بر اساس یافته‌ها، به نظر می‌رسد افرادی که با همسرشان زندگی می‌کنند نسبت به افراد مجرد بهتر می‌توانند سطح قند خون خود را پایین‌تر نگه دارند.

محققان اعلام کردند که این مزیت بدون توجه به وضعیت رابطه آن‌ها برقرار است. افراد متأهل چه با مشاجره و چه در مصالحه، کنترل قند خون بهتری دارند.

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۳۳۰۰ فرد ۵۰ تا ۸۹ ساله را که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ در انگلستان زندگی می‌کردند، ارزیابی کردند.

این افراد دیابت نداشتند، اما از آن‌ها نمونه خون گرفته شد تا میانگین سطح قند خون آن‌ها آزمایش شود. همچنین از آن‌ها پرسیده شد که آیا ازدواج کرده‌اند یا با کسی زندگی می‌کنند، و به سوالاتی پاسخ دادند که برای اندازه‌گیری اینکه چقدر در رابطه‌شان خوب بوده‌اند، پاسخ دادند.

محققان دریافتند که افراد متأهل در مقایسه با مجردها ۰.۲۱ درصد کاهش سطح قند خون داشتند.

به گفته نویسندگان این مطالعه، اگر چنین کاهشی در مورد جمعیت عمومی اعمال شود، منجر به ۲۵ درصد کاهش مرگ و میر ناشی از سطح بالای قند خون می‌شود اما این مطالعه نشان داد که اگر یک زوج از هم جدا شوند، سطح قند خون آن‌ها مختل می‌شود.

محققان در ادامه اعلام کردند که علیرغم یافته‌هایشان در مورد قند خون، ارتباطی بین وضعیت تأهل و افزایش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ پیدا نکردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha