جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
کد خبر: 352270

استفاده از نیاسینامید به دهه‌ها قبل برمی‌گردد، اما اخیراً به دلیل قدرت آنتی‌اکسیدانی‌اش محبوب شده است. فرمولاسیون خوراکی برای عملکرد مناسب بدن ضروری است و معمولا در اکثر قرص های مولتی ویتامین موجود است. هنگامی که نیاسینامید به صورت موضعی استفاده می شود، می تواند به مشکلات مختلف پوست کمک کند و به بخشی ارزشمند از بسیاری از روتین های مراقبت از پوست تبدیل شده است.

مزایای نیاسینامید برای پوست

نیاسینامید چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث نیوز،‌ نیاسینامید شکلی از ویتامین B3 است که به نام نیاسین یا اسید نیکوتینیک نیز شناخته می شود که می تواند از اسیدهای آمینه ساخته شود. علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی، به تبدیل مواد مغذی به انرژی برای بدن و ترمیم آسیب DNA کمک می کند.

اخیراً این ماده به دلیل قابلیت های ضد پیری موضعی خود مورد توجه قرار گرفته است.

فرمولاسیون های موضعی تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست دارند.

نیاسینامید چگونه می تواند به پوست کمک کند؟

نیاسینامید موضعی به روش های مختلف به پوست کمک می کند و برای روتین روزانه ضد پیری شما ضروری است. این ماده می تواند برای هر نوع و رنگ پوستی مفید باشد.

  • آنتی اکسیدان: نیاسینامید یک آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد منتشر شده از اشعه UV خورشید را از بین می برد. رادیکال های آزاد مسئول آسیب رساندن به کلاژن ما هستند که منجر به چین و چروک می شود و DNA آسیب دیده منجر به سرطان پوست می شود.
  • هایپرپیگمانتاسیون: نیاسینامید از تولید رنگدانه ملانین در پوست جلوگیری می کند. ملانین مسئول ایجاد لکه های تیره و رنگ ناهموار پوست ناشی از اشعه UV خورشید است.
  • پوست خشک و ملتهب: نیاسینامید عملکرد مانع پوست را حفظ می کند تا از از دست دادن آب و کم آبی پوست جلوگیری کند. با بازگرداندن عملکرد محافظ پوست، التهاب پوست را نیز کاهش می دهد که قرمزی صورت را کمتر می کند. این به ویژه برای بیمارانی با پوست حساس ناشی از اختلال در عملکرد سد مفید است.
  • آکنه: نیاسینامید می تواند تولید سبوم (روغن) را کاهش دهد. روغن اضافی می تواند منافذ را مسدود کند و سلول های مرده و باکتری های پوست را به دام بیاندازد که منجر به آکنه می شود.

نحوه استفاده از نیاسینامید در مراقبت از پوست

برای بهترین نتیجه، نیاسینامید را یک تا دو بار در روز بعد از تمیز کردن پوست خود، اما قبل از استفاده از مرطوب کننده، استفاده کنید. اغلب با سایر مواد ضد پیری مانند ویتامین C یا E، رتینوئیدها یا اسید هیالورونیک ترکیب می شود. سرم های حاوی نیاسینامید بهترین جذب را دارند، اما در صورت تمایل، در کرم ها و لوسیون ها نیز یافت می شود.

آیا نیاسینامید عوارض جانبی دارد؟

نیاسینامید معمولاً به خوبی تحمل می شود و احتمال عوارض جانبی کمی دارد. با این حال، برخی، به ویژه آنهایی که پوست بسیار حساس دارند یا شرایط پوستی خاصی مانند اگزما دارند، ممکن است پس از استفاده از آن دچار تحریک شوند. وقتی محصول جدیدی را شروع می کنید، همیشه بهتر است ابتدا یک نقطه آزمایشی را امتحان کنید.

با کمترین غلظت نیاسینامید شروع کنید و فقط یک بار در روز و یک روز در میان استفاده کنید. شما می توانید به آرامی به اندازه ای که پوست شما تحمل می کند دو بار در روز از آن استفاده کنید.

نیاسینامید و سایر محصولات پوستی

نیاسینامید را می توان با سایر مواد ترکیب کرد تا نتایج سریع تری برای نیازهای مراقبت از پوست شما به دست آورد. نیاسینامید از قبل در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست ترکیب می شود تا به شما نتیجه بهتر و بیشتری بدهد. اگر به دنبال یک سرم آنتی اکسیدانی قوی هستید، به دنبال نیاسینامید همراه با ویتامین های C و E باشید.

نیاسینامید جدیدترین سرم شگفت انگیز ضد پیری است. خواص آنتی اکسیدانی آن به محافظت از کلاژن در برابر تخریب زودرس و ایجاد چین و چروک و کاهش التهاب، لکه های تیره و تولید چربی و جلوگیری از کم آبی پوست کمک می کند.

برای حداکثر فواید، باید آن را روزانه در ترکیب با سایر مواد ضد پیری استفاده کنید. همیشه برای بهترین توصیه های ضد پیری برای پوست خود با متخصص پوست خود مشورت کنید.

سوالات متداول

آیا استفاده از نیاسینامید برای همه بی خطر است؟

بله، نیاسینامید موضعی برای همه انواع پوست و به طور کلی رنگ پوست ایمن است. اگر پوست حساسی دارید، به ندرت از آن استفاده کنید تا ببینید آیا پوست شما آن را تحمل می کند یا خیر.

چه زمانی نتایج نیاسینامید حاصل می شود؟

شما باید بعد از چند هفته شروع به دیدن برخی از نتایج کنید. 3 تا 4 ماه طول می کشد تا اثرات کامل قابل توجه باشد. صبور باشید و با روال خود سازگار باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha