وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، لیست دانشگاههای خارج از کشور مورد تایید این وزارتخانه را برای ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ اعلام کرد.

دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت معرفی شدند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به کارشناسی‌های انجام شده و سه نظام رتبه‌بندی «شانگهای»، «تایمز» و «کیو اس» لیست دانشگاههای خارج از کشور مورد تایید این وزارتخانه را برای ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ را اعلام کرد.

این لیست سالیانه مورد بازبینی و بازنگری قرار می‌گیرد و در سال تحصیلی اعلام شده، صرفاً دانشگاه‌های موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل، مورد تایید قرار می‌گیرند. از سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ ،تحت هیچ شرایطی امکان ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان از دانشگاه‌های خارج از لیست تایید وزارت بهداشت، وجود ندارد، همچنین بر اساس مصوبه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور که در شهریور ماه سال جاری برگزار شد، از ورودی‌های سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ ،کل مدت تحصیل بایستی در دانشگاه مورد تایید بوده و امکان ارزشیابی مدارک دانش آموختگانی که قسمتی از دوره را در دانشگاه غیرتایید گذرانده‌اند، میسر نیست.

بر اساس مصوبات شورایعالی ارزشیابی از سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱، زمان شروع به تحصیل در دوره اصلی، مالک مورد تایید بودن دانشگاه مطابق با لیست دانشگاه‌های مورد تایید اعالمی وزارت بهداشت است.کالج‌های وابسته به دانشگاه اصلی ذکر شده در لیست و شعب آن در سایر کشورها مورد تایید نبوده و مدارک صادره از آنها قابل ارزشیابی نیست.

۹۳۵ دانشگاه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ تایید شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha