دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 352523

کتک زدن یکی از موضوعاتی است که بسیار مورد بحث والدین است. در حالی که اکثر متخصصان اطفال کتک زدن را توصیه نمی کنند،اکثریت قریب به اتفاق والدین در سراسر جهان اعتراف می کنند که فرزندان خود را کتک می زنند.

8 راه برای تنبیه فرزندان بدون کتک زدن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول فامیلی، برای بسیاری از والدین، کتک زدن می تواند سریع ترین و موثرترین راه برای تغییر رفتار کودک باشد و اغلب در کوتاه مدت کار می کند. اما، مطالعات نشان می دهد تنبیه بدنی عواقب طولانی مدتی برای کودکان دارد.

اگر به دنبال جایگزینی برای کتک زدن هستید، در اینجا هشت راه برای تربیت فرزندتان بدون استفاده از تنبیه بدنی آورده شده است.

  • از دست دادن امتیازات
  • نادیده گرفتن رفتار نادرست خفیف
  • آموزش مهارت های جدید
  • پیامدهای منطقی
  • پیامدهای طبیعی
  • پاداش رفتار خوب
  • ستایش برای رفتار خوب

از دست دادن امتیازات

هدف تنبیه فرزندتان، تسلیم کردن او نیست، بلکه کمک به او برای یادگیری انتخاب های بهتر برای آینده است. با این حال، این نیاز به تمرین دارد. اگر انتخاب نامناسبی داشتند، به آنها بیاموزید که نتیجه آن از دست دادن یک امتیاز است.

مشخص کنید که چه زمانی می توان امتیازات را پس گرفت. معمولاً 24 ساعت به اندازه کافی طولانی است تا به کودک خود بیاموزید از اشتباه خود درس بگیرد. بنابراین ممکن است بگویید، "شما تلویزیون را برای بقیه روز از دست می دهید، اما می توانید با برداشتن اسباب بازی های خود در اولین باری که من درخواست می کنم، فردا آن را به دست آورید.

نادیده گرفتن رفتار نادرست خفیف

نادیده گرفتن انتخابی در واقع می تواند موثرتر از کتک زدن باشد. این به این معنی نیست که اگر فرزندتان کار خطرناک یا نامناسبی انجام می دهد باید به سمت دیگری نگاه کنید. اما شما می توانید رفتاری که برای جلب توجه انجام شده است را نادیده بگیرید.

وقتی فرزندتان سعی می کند با ناله یا شکایت توجه شما را جلب کند، به او توجه ندهید. وانمود کنید که نمی توانید صدای آنها را بشنوید و پاسخی ندهید. سپس، هنگامی که آنها به درستی رفتار کردند، توجه خود را به آنها برگردانید. با گذشت زمان، آنها یاد خواهند گرفت که رفتار مؤدبانه بهترین راه برای به دست آوردن نیازهایشان است.

آموزش مهارت های جدید

یکی از مشکلات اصلی کتک زدن این است که به کودک شما نمی آموزد که چگونه بهتر رفتار کند. کتک زدن فرزندتان به دلیل عصبانیت او به او یاد نمی دهد که دفعه بعد که ناراحت شد چگونه آرام شود.

بچه ها از یادگیری نحوه حل مسئله، مدیریت احساسات و مصالحه سود می برند. وقتی والدین این مهارت ها را آموزش می دهند، می تواند تا حد زیادی مشکلات رفتاری را کاهش دهد. از نظم و انضباط استفاده کنید که هدفش آموزش باشد نه تنبیه.

پیامدهای منطقی

پیامدهای منطقی راهی عالی برای کمک به کودکانی است که با مشکلات رفتاری خاصی دست و پنجه نرم می کنند. پیامدهای منطقی به طور خاص با رفتار نادرست مرتبط است.

به عنوان مثال، اگر فرزند شما شام خود را نمی خورد، به او اجازه ندهید که یک وعده قبل از خواب بخورد. یا اگر از بازی با کامیون های خود امتناع کردند، اجازه ندهید تا آخر روز با آنها بازی کنند. ارتباط مستقیم پیامد با مشکل رفتاری به بچه ها کمک می کند تا ببینند که انتخاب هایشان پیامدهای مستقیم دارد.

پیامدهای طبیعی

پیامدهای طبیعی به کودکان این امکان را می دهد که از اشتباهات خود درس بگیرند. به عنوان مثال، اگر فرزندتان می گوید که قرار نیست ژاکت بپوشد، اجازه دهید بیرون برود و سردش شود تا زمانی که این کار بی خطر است. زمانی که فکر می کنید فرزندتان از اشتباه خود درس می گیرد، از پیامدهای طبیعی استفاده کنید. وضعیت را کنترل کنید تا مطمئن شوید که کودک شما هیچ خطر واقعی را تجربه نخواهد کرد.

پاداش برای رفتار خوب

به جای کتک زدن کودک به خاطر رفتار نادرست، به او برای رفتار خوب پاداش دهید. به عنوان مثال، اگر فرزند شما اغلب با خواهر و برادر خود دعوا می کند، یک سیستم پاداش ایجاد کنید تا آنها را تشویق کنید تا با هم بهتر کنار بیایند.

ایجاد انگیزه برای رفتار مناسب می تواند به سرعت رفتار نادرست را از بین ببرد. جوایز به بچه‌ها کمک می‌کند تا به جای تأکید بر رفتار بدی که باید از آن اجتناب کنند، روی کارهایی که برای کسب امتیازات باید انجام دهند تمرکز کنند.

تمجید از رفتار خوب

با خوب بودن فرزندتان از مشکلات رفتاری جلوگیری کنید. برای مثال، وقتی با خواهر و برادرهای خود خوب بازی می کنند، به آن اشاره کنید. بگویید، «شما امروز کار بسیار خوبی انجام می دهید.»

وقتی چند کودک در اتاق هستند، بیشترین توجه و تحسین را به کودکانی بدهید که قوانین را رعایت می کنند و رفتار خوبی دارند. سپس، وقتی کودک دیگر شروع به رفتار خوب کرد، او را تحسین کنید و به او توجه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha