یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 352975

 سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران در ۱۳ استان هشدار داد.

آسمان ۱۳ استان برفی و بارانی می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعدوبرق ، ارتفاعات بارش برف، وزش باد شدید موقتی، رخداد مه خبر داد.

این وضعیت جوی از اواخر وقت یک‌شنبه (۲۱ اسفند) در خوزستان، نیمه جنوبی ایلام، جنوب لرستان، روز دوشنبه (۲۲ اسفند) در ایلام، کرمانشاه، بوشهر، لرستان، جنوب همدان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، یزد، غرب هرمزگان، دامنه و ارتفاعات شرق تهران تا روز سه‌شنبه (۲۳ اسفند) شرق اصفهان، یزد، کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان مورد انتظار است.

براثر این وضعیت جوی احتمال کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی، احتمال آبگرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه را توصیه می‌کند.

لازم به ذکر است، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha