سلامت نیوز: سازمان تأمین‌اجتماعی 12 قلم داروی جدید و گرانقیمت را به منظور اضافه شدن به سبد دارویی مورد پذیرش این سازمان به شورای‌عالی بیمه ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، داروهای جدید پیشنهادی سازمان تأمین‌اجتماعی برای کنترل بیماری‌های عفونی، اعصاب و روان، تنفسی، گلوکوم، گوارشی، هپاتیت C، کم‌خونی، بیماری‌های متابولیک، کاهنده چربی خون و فشارخون، داروهای مورد مصرف در بیهوشی، اورژانس و بیماری‌های هورمونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین پوشش چند داروی دیگر از جمله داروهای جدید مورد استفاده در پیوند اعضا، درمان و پیشگیری از پوکی استخوان، درمان بیماران مبتلا به ALS و داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به بیماری‌های ژنتیک (موکوپلی ساکاریدوز) که عمدتاً بارمالی بسیار زیادی به سبد هزینه خانوار تحمیل می‌نماید مورد تأیید سازمان تأمین‌اجتماعی است و منتظر طی مراحل قانونی و تشکیل شورای عالی بیمه می‌باشند.

درحال‌حاضر سازمان تأمین‌اجتماعی 70 درصد هزینه داروهای مربوط به بخش سرپایی را می‌پردازد و 30 درصد نیز فرانشیز پرداختی بیمه‌شدگان است که البته بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری‌های کلیوی که نیازمند به دیالیز هستند، بیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی کلیه داروهای موردنیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند و از پرداخت فرانشیز معاف هستند.

همچنین فرانشیز داروهای تخصصی موردنیاز بیماران مبتلا به MS، ده درصد و بیماران سرطانی 15 درصد است و این درحالی‌است که صددرصد هزینه داروهای تخصصی مورد مصرف در تمام انواع پیوندهای اعضا در تعهد سازمان است که این داروها به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

سازمان تأمین‌اجتماعی برنامه کاهش و یا حذف سهم بیمار مربوط به انواع داروهای مورد مصرف در بیماری‌های مزمن از قبیل دیابت، قلبی و عروقی و اعصاب و روان را درحال بررسی دارد که با آغاز طرح ساماندهی درمان مستقیم این برنامه اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha