سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 353421

دانشمندان در مطالعات خود دریافتند که باکتری‌های روده در نوزادان ممکن است پیش بینی کننده دیابت نوع ۱ در آینده باشد.

پیش‌بینی دیابت نوع ۱ در کودکان با باکتری روده

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران پژوهشگران امضای میکروبی را در نوزادانی که در دوران کودکی یا نوجوانی به بیماری مبتلا می‌شوند، شناسایی کردند.

دانشمندان اعلام کردند می‌توان از باکتری‌های موجود در روده نوزادان یک ساله برای پیش بینی شانس ابتلا به دیابت نوع ۱ در سنین بالاتر استفاده کرد. این بیماری اغلب در کودکان و نوجوانان رخ می‌دهد و زمانی که سیستم ایمنی بدن به سلول‌های سازنده انسولین در لوزالمعده حمله و آن‌ها را از بین می‌برد، ایجاد می‌شود.

ملین بلتکی نویسنده ارشد این مطالعه گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که روده نوزادانی که به دیابت نوع ۱ مبتلا می‌شوند به طور قابل توجهی با نوزادان سالم متفاوت است و چندین نشانگر زیستی میکروبی مرتبط با بیماری آینده ممکن است در اوایل یک سالگی وجود داشته باشد.

بلتکی گفت: این کشف می‌تواند برای کمک به شناسایی نوزادانی که در معرض بالاترین خطر ابتلا به دیابت نوع ۱ (قبل یا در طول اولین مرحله بیماری هستند) استفاده شود.

دانشمندان به عنوان بخشی از مطالعه خود، باکتری‌های روده موسوم به میکروبیوم را در نوزادانی که به دیابت نوع ۱ مبتلا شدند با گروه کنترل که تا سن ۲۰ سالگی سالم ماندند مقایسه و تفاوت‌های قابل توجهی در سن ۱۲ ماهگی بین دو گروه پیدا کنند.

این تیم گزارش می‌دهد که در شماره فعلی مجله انجمن اروپایی مطالعه دیابت، نوزادانی که دیابت نوع ۱ برای آن‌ها تشخیص داده می‌شود، دارای سطوح بالاتری از باکتری هستند که باعث التهاب می‌شوند و در پاسخ ایمنی نقش دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha