معاون وزیر بهداشت درباره بازگشایی دانشگاه‌ها در سال جدید از دانشجویانی که خود را ملزم به رعایت پوشش قانونی و حرفه‌ای می‌دانند، سپاسگزاری کرده و تصریح می‌کند که مراکز آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود.

دانشگاه های علوم پزشکی به دانشجویان بی حجاب، خدمات نخواهند داد

معاون وزیر بهداشت درباره بازگشایی دانشگاه ها در سال جدید تاکید کرد دانشگاه های علوم پزشکی از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، دکتر عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، بازگشایی دانشگاه‌ها در سال نو را که با ماه مبارک رمضان همراه است، تبریک گفت و از آنان خواست تا با استفاده از امتیاز تجدید ناپذیر جوانی از برکات این ماه بهره گیرند و در سال «مهار تورم و رشد تولید» با همت بلند خود و استادانشان به ارتقای فرهنگ کار آفرینی و تولید علم در عرصه سلامت که لازمه تحقق این نامگذاری است، نائل آیند.

متن کامل پیام معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال نو را که با ماه مبارک رمضان همراه است و تابلوی دو بهار قرآن و طبیعت را بر تارک خود دارد، به دانشجویان عزیز و ارجمند تبریک می گویم.

بهار و رمضان، هر دو انگیزه ساز نوشدن و اعتلای روحی و معنوی دانشجویان و دانشگاهیانند.

امید است با استفاده از امتیاز تجدید ناپذیر جوانی از فرصت این ماه مبارک که سرشار از رحمت و برکت الهی است، برای تقویت ارتباط با قادر متعال و شست وشوی دل و جان در چشمه سار زلال فرایض الهی و ذکر و مناجات بهره گیریم و این انس معنوی را به ذخیره و عادتی نیکو برای همه عمر مبدل سازیم.

از خداوند متعال می‌خواهیم تا در سال جدید که از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی، سال «مهار تورم و رشد تولید» نام یافته است، با همت بلند استادان و دانشجویان گرانقدرمان به تولید علم و فناوری بومی که لازمه تحقق این نامگذاری است، نائل آییم.

همچنین از دانشجویان عزیز می‌خواهیم تا پوشش حرفه‌ای را که با گوهر گرانقدر «عفاف» پیوند خورده و ارزشی انسانی و اخلاقی به شمار می‌آید، ارج نهند تا دختر دانشجوی مسلمان در محیط تولید علم نه با ظواهر که با دانش و تفکرش شناخته شود و با حجب و حیای ذاتی و حفظ کرامت خود، در مسیر ارتقای علمی خویش گام بردارد.

دختر دانشجوی ایرانی به ملت بزرگی تعلق دارد که برای دست یافتن به استقلال به پاخاست و با همت مردان و زنان مؤمن و فداکار خود، اختیار ادارۀ کشور خویش را به دست گرفت تا به رغم ادعاهای جهان غرب که از رنسانس به این سو تنها خود را تمدن می‌داند و فقط نسخه‌های تمدنی خود را برای دیگر ملت‌ها تجویز می‌کند، در علم و فناوری و نیز در فرهنگ و سبک زندگی، مستقل باشد و مطابق با ارزش‌ها و هنجارهای خود عمل کند.

در پایان از قاطبه دانشجویان عزیزی که نسبت به رسالت علمی و فرهنگی خود اهتمام دارند و خود را ملزم به رعایت پوشش قانونی و حرفه‌ای می‌دانند، سپاسگزاری کرده و تصریح می‌کند که مراکز آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha