گزارشاتی از طرف مراجع ذیربط وزارت بهداشت دیده می‌شود که حاکی از آن است که به مراجع درمانی دستوراتی مبنی بر محدود کردن و سخت‌تر کردن اقدامات تشخیصی قبل از زایمان برای جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های ژنتیکی فرزندان را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که متاسفانه مسئولین ذی ربط در مورد افزایش جمعیت و جوان‌سازی جمعیت دچار اشتباهات و افکار کاملا غلط هستند.

وزارت بهداشت اقدامات تشخیصی قبل از زایمان را محدود کرد

به گزارش سلامت نیوز، بابک قرائی مقدم در روزنامه آفتاب یزد در ادامه نوشت: آن چیز که مانع از این شده است که نرخ فرزندآوری در جامعه بالا برود ناامیدی نسل جوان و مسائل اقتصادی ناشی از فرزندآوری است. وقتی جوانان هیچ گونه افق مثبتی در رابطه با آینده خود نمی‌بینند چطور می‌توانند برای آوردن یک فرزند دیگر به این دنیا تلاش کنند؟ وقتی ما می‌بینیم برای بسیاری از جوانان امکان ازدواج کردن وجود ندارد چطور می‌توانیم تصور کنیم که آن‌ها به فکر فرزندآوری باشند؟

این که الان ما اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از عوارض ژنتیکی فرزندان را سخت‌تر کنیم آیا خود یک فشار روانی مضاعف برای والدین نیست؟ مسئله این است که متاسفانه مسئولین صورت مسئله را پاک کرده‌اند و فکر می‌کنند با اقدامات دستوری می‌توانند بر جامعه و به خصوص جوانان کارهایی که به نظرشان درست است را تحمیل کنند.

در صورتی که قشر جوان جامعه در حال حاضر تحصیل کرده است و برای هر کار و هر اقدامی که انجام می‌دهد برنامه‌ریزی دارد و فکر می‌کند.با توجه به مشکلات اقتصادی و فرهنگی که در جامعه وجود دارد متاسفانه روز به روز امید مردم برای فرزندآوری کمتر می‌شود. ما حتی شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از زوجین پس از سال‌ها ازدواج برای فرزندآوری اقدام نمی‌کنند زیرا شرایط جامعه را مناسب نمی‌دانند. بنابراین به نظر بنده کار اصلی که مسئولین در این حوزه می‌توانند انجام دهند این است که دست از این دستورات اشتباه بردارند و برای بهبود شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت معیشتی مردم تلاش کنند.

این مسائل با شعار و کارهای تصنعی حل نمی‌شوند. برای جوان شدن جامعه ایران باید تلاش شود که مشکلات اصلی مردم حل شود. باید امکانات بهداشتی و درمانی برای جامعه فراهم باشد تا فرزندان سالم به دنیا بیایند. هدف این است که جوانان به فرزندآوری ترغیب شوند و شرایط برای این اقدام فراهم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha