در تلاش برای بهبود سلامت بریتانیایی ها، دولت به دنبال راه های نوآورانه ای برای ترویج عادات سالم تر است.

نسخه های اجتماعی راهی نوآورانه در مراقبت های بهداشتی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث تک دیجیتال فعالیت‌های اجتماعی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دوچرخه‌سواری اکنون وارد فهرست نسخه‌های پزشکان شده‌اند. از 22 آگوست، پزشکان عمومی می‌توانند نسخه‌های اجتماعی از جمله دوره‌های آموزش دوچرخه‌سواری بزرگسالان و جلسات چشیدن، وام دوچرخه خرید دوچرخه و گروه‌های پیاده‌روی را به بیماران ارائه دهند. این ابتکار که به صورت آزمایشی راه اندازی شد، با کمک مالی 12.7 میلیون پوندی به 11 منطقه محلی در انگلستان، که در آن پروژه های مختلفی که از طرح های اجتماعی حمایت می کنند، پشتیبانی می شود.

900 هزار نفر در حال حاضر به طرح های نسخه اجتماعی در بریتانیا ارجاع داده شده اند.میخواهیم نگاهی بیندازیم به این که چرا تجویز اجتماعی می تواند به چیز بزرگ بعدی در مراقبت های بهداشتی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: فردابانک ، نئوبانک هوشمند

ادغام رفاه جسمی و روحی

نسخه های اجتماعی مشخص شده در طرح جدید دولت همگی حول محور فعال ماندن در یک محیط اجتماعی است. این یک دستور العمل اثبات شده و آزمایش شده برای بهبود سلامت ذهنی و جسمی است.

پیاده روی، دوچرخه سواری فواید زیادی برای سلامتی ما دارند. به بزرگسالان توصیه می شود حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشته باشند و چه راهی بهتر از بیرون رفتن در طبیعت و لذت بردن از قدم زدن با گروهی از مردم دوستانه یا گذاشتن کلاه ایمنی دوچرخه سواری روی دوچرخه! این می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی یا گردش خون را تا 35٪ کاهش دهد.

با افزایش ضربان قلب در حین ورزش، عملکرد مغز خود را نیز بهبود می دهید. دوچرخه سواری، به ویژه، ترشح اندورفین و سایر مواد شیمیایی تقویت کننده خلق و خو از جمله سروتونین و دوپامین را تحریک می کند. این یک راه مطمئن برای احساس مثبت و آرامش بیشتر است و به عنوان یک ضد افسردگی عمل می کند. توانایی های یادگیری، حافظه و عملکرد شناختی شما نیز با دوچرخه سواری افزایش می یابد.

جنبه اجتماعی طرح جدید دولت نیز به بهبود رفاه روانی کمک می کند. در حالی که توسط سایر افراد در این طرح و توسط متخصصان بهداشت حمایت می شود. ارتباط اجتماعی جزء کلیدی رفاه است و هدف این طرح تقویت آن است. بعلاوه، به احتمال زیاد هنگام ورزش در یک گروه و داشتن فردی که تجربه و پیشرفت خود را با او به اشتراک بگذارید، انگیزه بیشتری خواهید داشت!

کاهش قرار ملاقات با پزشک عمومی و اتکا به دارو

استفاده از داروهای تجویزی هر سال در حال افزایش است. در سال‌های 2011-2012، 850 میلیون قلم نسخه در داروخانه‌های محلی در انگلستان توزیع شد. این رقم ده سال بعد به طور قابل توجهی به 1.043 میلیارد افزایش یافت.

در حالی که داروهای تجویزی در بسیاری از موارد ضروری هستند، شرایط خاصی وجود دارد که اگر اقدامات احتیاطی زودتر انجام شود، می توان از چنین استفاده ای اجتناب کرد. فعالیت بدنی فرصتی عالی برای مقابله با بیماری‌ها و بیماری‌ها قبل از توسل به دارو است.

به علاوه، نسخه‌های اجتماعی راهی رایگان برای تقویت سلامت جسمی و روانی شما هستند که در این بحران هزینه‌های زندگی مفید است. نه تنها بیماران بابت نسخه ها و داروهای گران قیمت صرفه جویی می کنند، بلکه دولت نیز در تامین مالی عرضه این داروها نیز صرفه جویی می کند.

غلبه بر موانع اقتصادی

برخی افراد به دلیل محدودیت بودجه نمی توانند دوچرخه سواری کنند. هدف طرح تجویز اجتماعی با ارائه وام رایگان دوچرخه و تشویق دوچرخه سواری یا دوچرخه سواری در یک محیط گروهی بر آن است.

پزشکان عمومی همچنین می‌توانند بیماران را با مؤسسات خیریه مرتبط کنند، که بیش از آن مایلند آنها را با گروه‌های حمایتی مناسب مرتبط کنند و به آنها در سفر بهبودی کمک کنند.

ترویج حمل و نقل پایدار

پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دوچرخه‌سواری به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل راهی عالی برای کمک به کاهش انتشار کربن و ترویج محیطی سبزتر است.

دوچرخه سواری دارای حدود 21 گرم CO2 در هر کیلومتر تولید است. این ده برابر کمتر از آلاینده های ناشی از رانندگی است. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که با استفاده از دوچرخه های برقی می توان از انتشار 24.4 میلیون تن CO2 از خودروها هر ساله در انگلستان جلوگیری کرد. طرح جدید این پتانسیل را دارد که علاقه افراد جدید را به دوچرخه سواری برانگیزد و آن را در رفت و آمد روزانه خود بگنجاند و در نتیجه محیط زیست را حفظ کند.

ترودی هریسون، وزیر وقت پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، در توضیح سیاست جدید دولت، گفت: «پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مزایای زیادی دارد - از بهبود کیفیت هوا در جوامع ما گرفته تا کاهش ازدحام در شلوغ‌ترین خیابان‌های ما.»

اتخاذ رویکردی جامع به سمت سلامت و رفاه برای بهبود سیستم مراقبت های بهداشتی در بریتانیا بسیار مهم است. نسخه های اجتماعی این پتانسیل را دارند که بیماری ها را در مراحل اولیه درمان کنند، بنابراین از استفاده از داروها اجتناب می کنند. به علاوه، آنها یک راه سرگرم کننده برای فعال ماندن و ملاقات با افراد جدید هستند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha