چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

سکته قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در انگلیس است و سالانه ۶۶ هزار نفر در این کشور در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

سندرم مرگ ناگهانی آریتمی چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از ایندیپندنت، زمانی که قلب به‌ ناگهان پمپاژ خون به اندام‌ها را متوقف کند ایست قلبی رخ می‌دهد، در این حالت نفس بند می‌آید و مغز دچار کمبود اکسیژن می‌شود.

متخصصان می‌گویند که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در انگلیس مبتلا به این بیماری جدی و مرگبار هستند.

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به ماهیت "سندرم مرگ ناگهانی آریتمی" و اینکه این بیماری سالانه چند نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد:

سندرم مرگ ناگهانی آریتمی (SADS) چیست؟

بنیاد قلب بریتانیا می‌گوید: سندرم مرگ ناگهانی آریتمی که به آن "اس‌ای‌دی‌اس" هم گفته می‌شود، زمانی پدید می‌آید که فرد به‌ طور ناگهانی و غیرمنتظره بر اثر ایست قلبی جانش را از دست بدهد اما دلیل ایست قلبی را نتوان پیدا کرد.

این بیماری در انگلیس سالانه ۵۰۰ نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که ریتم غیرطبیعی قلب که به آن آریتمی گفته می‌شود، درمان نشود.

به گزارش سازمان ملی خدمات سلامت بریتانیا (NHS)، بیش از دو میلیون نفر در انگلیس دچار آریتمی یا مشکل ریتم قلب‌ هستند و اگر این عارضه به‌ موقع تشخیص داده شود، بیشتر مبتلایان زندگی عادی خواهند داشت. گاهی اوقات بیماری قلبی ارثی است.

این موسسه بهداشتی گفته است چند بیماری وجود دارد که با ایجاد تغییرات بسیار جزئی در قلب موجب بروز اس‌ای‌دی‌اس می‌شود. این بیماری‌ها شامل انواع گوناگون کاردیومیوپاتی، مجموعه‌ای از بیماری‌های ماهیچه قلب است که بر اندازه، شکل و ضخامت این عضو حیاتی تاثیر می‌گذارد. این بیماری‌ها همیشه پیشگیری‌پذیر نیستند و گاهی اوقات می‌توانند ارثی باشند. اما در عین حال نوع رژیم غذایی، مصرف الکل یا ابتلا به فشار خون بالا خطر ابتلا به آن را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha