دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 354653

مراقبت از مو، یکی از مهم‌ترین موضوعات در زیبایی و بهداشت بدن است. موهای سالم و قوی، نه تنها زیبایی فرد را افزایش می‌دهند، بلکه در برابر آسیب‌های خارجی نیز مقاومت بیشتری دارند. بهتر است بدانید هر انسان به طور متوسط حدود صد تا صد پنجاه هزار فولیکول مو دارد. همینطور به صورت نرمال هر کدام از ما پنجاه تا صد تار مو را روزانه از دست می دهیم که کاملا طبیعی می باشد.

پایان ریزش مو

مراقبت از مو، یکی از مهم‌ترین موضوعات در زیبایی و بهداشت بدن است. موهای سالم و قوی، نه تنها زیبایی فرد را افزایش می‌دهند، بلکه در برابر آسیب‌های خارجی نیز مقاومت بیشتری دارند. بهتر است بدانید هر انسان به طور متوسط حدود صد تا صد پنجاه هزار فولیکول مو دارد. همینطور به صورت نرمال هر کدام از ما پنجاه تا صد تار مو را روزانه از دست می دهیم که کاملا طبیعی می باشد.

نکات مهم برای داشتن موهای زیبا و شاداب

  • استفاده از شامپو مخصوص موی خود

با توجه به نوع مو و مشکلات مو، شامپو مناسب باید انتخاب شود. افراد با موهای چرب، باید از شامپوهای ضد چربی استفاده کنند. همچنین، افراد با موهای خشک و آسیب دیده، باید از شامپوهای حاوی روغن‌های طبیعی استفاده کنند.

  • استفاده از روغن مو

استفاده از روغن مو، می‌تواند به رشد مو و تقویت آنها کمک کند. روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن بادام و روغن زیتون، به عنوان یک ماسک مو، استفاده می‌شوند.

  • استفاده از محصولات حفاظتی

استفاده از محصولات حفاظتی مانند اسپری حرارتی، ماسک مو حفاظتی و روغن حرارتی، به موهای شما کمک می‌کند تا در برابر حرارت ابزارهای حرارتی مانند سشوار و حالت دهنده مو، مقاومت بیشتری داشته باشند.

  • تغذیه صحیح

تغذیه صحیح، یکی از عوامل مهم در رشد مو است. برای داشتن موهای سالم و قوی، باید غذاهای حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، آهن و روی را مصرف کرد.

  • جلوگیری از شکنندگی مو

شکنندگی مو، یکی از مشکلات شایع در موها است. برای جلوگیری از شکنندگی مو، باید از خشک کردن مو با حرارت سشوار و استفاده از برس‌های با تیره‌یابی بالا، خودداری کرد.

  • محافظت در برابر آفتاب

محافظت از مو در برابر آفتاب، یکی از موارد مهم در مراقبت از مو است. با استفاده از کلاه یا شال، می‌توانید موهای خود را در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کنید.

  • تغییر رنگ مو

تغییر رنگ مو، به موهای شما آسیب می‌زند و باعث آسیب دیدگی آنها می‌شود.

پایان ریزش مو

دلایل ریزش مو

کمبود مواد ضروری در بدن

گاهی کمبود زینک در بدن باعث شروع ریزش مو می گردد. به همین دلیل در اکثر مکمل های تقویتی مو عنصر زینک موجوده است. آهن نیز یکی از عناصری است که کمبودش موجب ریزش مو می شود. همچنین خانم هایی که پریود سخت و خونریزی زیاد دارند بیشتر در معرض کم خونی می باشند. به همین خاطر برای پیشگیری از کم خونی باید همیشه میزان آهن بدن خود را چک کنند و در رزیم غذایی خود از غذا ها و مکمل های دارای آهن استفاده کنند. همچنین ویتامین های گروه ب مثل بیوتین و بپانتین نیز در صورت کمبود، ریزش مو را تشدید می‌کند.

کیست تخمدان

کیست تخمدان در خانم ها باعث برهم زدن تعادل هورمونی می شود و در پی آن ریزش‌ موی سر اتفاق می افتد. این بیماری همچنین باعث زیاد و ضخیم شدن موهای زائد بدن می شود. که یکی از راه های تشخیصش آن می باشد.

مشکلات بیضه در آقایان

این اختلالات نیز با برهم زدن سطح هورمون ها باعث ریزش مو می شود . در این صورت حتما باید تحت نظر متخصص اورولوژی باشید.

کم کاری تیرویید یا هایپوتیروییدیسم

اختلالات غده تیرویید می تواند منجر به ریزش مو شود. کم کاری تیرویید در خانم ها شیوع بیشتری دارد و علایمی مثل چاقی، خستگی و یبوست به همراه دارد.

استرس

حتما دقت کرده اید که موقع امتحان ها یا فشار های روانی ریزش موهایتان شدید تر می شود؟ بهتر است بدانید استرس یکی از علت های مهم ریزش مو است. پس بهتر است برای کم کردن ریزش مو استرس خود را کاهش دهید.

بعضی از داروها

برخی از داروها به علت عوارض‌ جانبی باعث ریزش مو می شوند. البته دقت نمایید دارویی که برای شما تجویز شده است را به هیچ عنوان سرخود قطع نکنید و در صورت دیدن عوارض جانبی با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

عادت های غلط

برخی از عادت های غلط زندگی نظیر حمام با آب داغ، استفاده زیاد از سشوار یا اتو مو، استفاده از ژل های حالت دهنده، شانه زدن زیاد و خشک کردن نامناسب و ... موارد این چنین می توانند ریزش موهای شما را بیشتر کنند.



پایان ریزش مو

کلام آخر

توجه داشته باشید اولین قدم برای درمان ریزش مو، پیدا کردن علت آن است. بدیهی‌ست که با رفع علت، ریزش مو نیز برطرف خواهد شد! این موضوع را به خاطر داشته باشید که ریزش مو یک شبه اتفاق نمی افتد که یک شبه بتوان آن را درمان کرد پس صبور باشید و درمان خود را کامل کنید.

دارورسان یک داروخانه ی آنلاین است که به شما کمک می کند در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید. فعالیت این مجموعه پیرامون اطلاع رسانی و خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی و زیبایی می باشد. دارورسان دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت است که می توانید با خیال راحت به صورت آنلاین خرید نمایید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha