سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های جوی خبر داد و برای ۲۸ استان کشور هشدار سطح زرد خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

ورود سامانه بارشی به کشور؛ هشدار هواشناسی برای کشاورزان ۲۸ استان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، بخش‌هایی از کرمانشاه، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر، غرب و ارتفاعات کرمان، جنوب اصفهان، جنوب یزد، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب چهارمحال و بختیاری رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

روزهای شنبه و یکشنبه آینده بر شدت بارش در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب افزوده می‌شود. همچنین شنبه در بخش‌هایی از جنوب، بخش‌هایی از مرکز و مناطقی از خراسان جنوبی و کرمان و یکشنبه علاوه بر این مناطق در شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نیز رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

از شنبه تا بامداد دوشنبه در سواحل دریای خزر بارش باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی شده است. دوشنبه هفته آینده در مناطقی از خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان نیز رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

سه‌شنبه آینده در خراسان شمالی و خراسان جنوبی و بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت. همچنین دمای هوا طی امروز در نیمه غربی و تا شنبه در نیمه شرقی کشور به‌طور نسبی افزایش می‌یابد. شنبه و یکشنبه آینده در شمال غرب، غرب،‌ سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha