مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه سلامت دهان و دندان از اولویت‌های مهم ارتقای سلامت جامعه است، ضرورت دارد برای بهره مندی مردم از خدمات دندانپزشکی، پوشش کامل بیمه‌ای انجام شود.

افزایش پوشش بیمه خدمات دندانپزشکی؛ راه حل هزینه گزاف سلامت دندان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،زهرا سید معلمی افزود: در حال حاضر هفت خدمت دندانپزشکی تحت پوشش بیمه برای گروههای هدف از جمله کودکان، زنان باردار و بیماران قرار دارد، در حالیکه باید عموم مردم با پوشش بیمه ای از خدمات سلامت دهان و دندان برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: ۳۴ درصد کودکان ایرانی خدمات دندانپزشکی را کامل دریافت نمی کنند و این امر مستلزم ارائه خدمات اولیه و افزایش مطالبه گری مردم در حوزه خدمات دهان و دندان است.

سید معلمی با بیان اینکه تغذیه نادرست و مصرف دخانیات سلامت دهان و دندان را به خطر می اندازد، ادامه داد: افزایش آگاهی مردم در خصوص پیروی از تغذیه درست باعث ارتقای سلامت دهان و دندان می شود البته مشارکت بیمه ها نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده و افراد باید بیشتر به وضعیت دندان خود رسیدگی می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در نقشه جهانی پوسیدگی دندان، رنگ کشور ما آبی است و شاخص پوسیدگی دندان برای ۱۲ ساله ها معادل ۱.۸۹ بوده، اگر این وضعیت ادامه یابد در سنین بالاتر رنگ کشور در این نقشه زرد می شود.

هزینه‌ها علت ۶۰ درصد از عدم مراجعه مردم به دندانپزشکی‌ها

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، هزینه ها را علت ۶۰ درصد از عدم مراجعه مردم برای خدمات دندانپزشکی دانست و گفت: پوشش کامل بیمه ای خدمات، موجب افزایش ۶ برابری مراجعین به مراکز دندانپزشکی و اثربخشی ارائه خدمات پیشگیری و خدمات درمانی در حوزه سلامت دهان و دندان به آنها می شود.

سید معلمی افزود: سه هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت دارای واحد دندانپزشکی و سه هزار دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان در کشور فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در دوران همه گیری کرونا، مردم کمتر خدمات دندانپزشکی دریافت کردند، اظهار داشت: با توجه به پوشش بیمه ای هفت ردیف خدمتی در سال گذشته که با مشارکت بیمه ها انجام شد و کاهش پرداخت از جیب مردم، انتظار می رود مراجعین بیشتری امسال به مراکز دندانپزشکی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha