سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 356008

امروزه بسیاری از افراد چاق دیگر با رژیم غذایی و ورزش کردن به تنهایی نمی توانند وزن خود را کاهش دهند.به دلیل گسترش زندگی ماشینی و محدود شدن زمان برای رعایت رژیم های سخت و پیچیده و همچنین ورزش و فعالیت های بدنی،دغدغه کاهش وزن  و تناسب اندام برای همه افراد وجود دارد.

لاغری سریع با بوتاکس معده

تغییر سبک زندگی در جوامع مدرن و درحال توسعه و همچنین مصرف غذاهای پرکالری و کم شدن تحرک در افراد،زمینه ساز ایجاد اضافه وزن و چاقی میباشد.چاقی به تنهایی یک بیماری محسوب نمیشود اما همیشه چاقی با بیماری های مختلفی میتواند همراه باشد.افزایش فشار خون و بیماری های قلبی عروقی ،افزایش قند خون و همچنین آسیب به مفاصل از مهمترین عوارض چاقی به شمار می آیند.

طی چند سال اخیر،روش های لاغری جدیدی متعددی بر اساس شرایط بیماران،معرفی شده اند.بر اساس میزان افزایش وزن و چاقی بیماران، متد های مختلفی وجود دارند. طیف گسترده ای از این اقدامات لاغری در حال حاضر وجود دارند،روش های کم تهاجمی تر مانند مصرف برخی قرص ها و آمپول ها گرفته تا روش های کاملا تهاجمی مانند جراحی های اسلیو معده و بای پس.

یکی از روش های کم تهاجمی برای لاغری بوتاکس معده و همچنین بالون معده میباشد.هر دو این روش ها با محدودیت در مصرف غذا و کمتر شدن حجم وعده های غذایی بیماران همراه میباشد.بالون معده نسبت به بوتاکس معده یک روش قدیمی تر میباشد.بوتاکس معده نوین ترین راه کاهش وزن میباشد که با عوارض بسیار کمتری نسبت به بالون همراه میباشد.

احتمالا نخستین بار تزریق بوتاکس را برای رفع چین و چروک های پیشانی و صورت شنیده اید.اما در حال حاضر تزریق بوتاکس به منظور مصارف مختلف پزشکی انجام میشود.برخی از این کاربردها شامل تزریق برای درمان سر دردهای میگرنی،رفع اسپاسم های عضلانی و کنترل تعریق میباشد.تزریق بوتاکس به معده به منظور لاغری،جدیدترین استفاده کاربردی از بوتاکس در پزشکی میباشد.

لاغری سریع با بوتاکس معده

بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس معده یک اقدام اندوسکوپیک میباشد.برای تزریق بوتاکس معده ابتدا یک بیهوشی سبک یا خواب مصنوعی برای شما القا میشود.پس از خوابیدن شما،لوله اندوسکوپ وارد معده میشود و پزشک فوق تخصص گوارش پیش از تزریق بوتاکس،اندوسکوپی معده با بیهوشی برای شما انجام میدهد.پس از بررسی کامل معده از نظر وجود انواع زخم ها والتهابات،از طریق سوزن های مخصوصی،تزریق داروی بوتاکس به نواحی مختلف معده انجام میشود.

تزریق بوتاکس به معده باعث ایجاد شل شدگی در عضلات معده و کاهش حرکات معده میشود.زمانی که سرعت عضلات معده کاهش پیدا کنند،تخلیه معده نیز کاهش پیدا میکند.همین مکانیسم باعث زودتر سیر شدن شما و دیرتر گرسنه شدن بیماران پس از تزریق بوتاکس معده میشود.

بافت هدف تزریق بوتاکس معده،بافت عضلانی معده میباشد.این بافت عضلانی یک مکانیسم هوشمند و رفلکسی دارد.این عضلات زمانی که در تماس با مواد غذایی قرار میگرند،به سرعت منقبض شده و با حرکات مخصوصی سبب تخلیه معده میشوند.تزریق بوتاکس با فلجی نسبی این عضلات همراه میباشد وهمین امر باعث سیری زودهنگام و تخلیه دیرتر معده میشود.

لاغری سریع با بوتاکس معده

چه افرادی میتوانند بوتاکس معده تزریق کنند؟

به طور کلی تمامی افرادی که از اضافه وزن رنج میبرند و با انواع رژیم های لاغری و وفعالیت های بدنی موفق به کاهش وزن نشده اند،کاندید تزریق بوتاکس معده هستند.اما به صورت اختصاصی افرادی که شاخص توده بدنی زیر32داشته و یا کمتر از 20تا25کیلوگرم اضافه وزن دارند و رژیم غذایی حجیم خوار را دارند،بهترین کاندید برای تزریق بوتاکس معده هستند.

حتما پیش از تزریق بوتاکس معده باید پزشک ماهر در این زمینه که تجربه کافی در تزریق بوتاکس به معده را دارند مشورت نمایید.دکتر امید بیگلریان فوق تخصص گوارش و بیماری های کبد در کرج میباشند که تجربه بالایی در تزریق بوتاکس به معده دارند.در حال حاضر پیش از تزریق بوتاکس معده در تهران میتوانید از طریق تماس تلفنی با دستیاران ایشان مشاوره اولیه شوید.

لاغری سریع با بوتاکس معده

کاهش وزن پس از تزریق بوتاکس به معده چقدر است؟

در صورتی که شما کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس به معده هستید و پس از بوتاکس معده رژیم غذایی 8روزه و سپس سبک زندگی جدید خود را به صورت کامل رعایت کنید چیزی حدود 8الی15کیلو با توجه به وزن اولیه خود میتوانید کم کنید.کاهش وزن پس از بوتاکس معده به پایبندی به رژیم غذایی و همچنین فعالیت بدنی کافی بستگی دارد.

افرادی که پیش از تزریق بوتاکس معده،حجیم خواری داشتند،بیشترین شانس برای کاهش وزن پس از تزریق بوتاکس به معده را دارند.پس از افراد حجیم خوار،اشخاصی که رژیم ترکیبی حجیم خواری و ریزه خواری را دارند،بیشتر کاهش وزن را تجربه میکنند.

کاهش وزن در افراد ریزه خوار پس از تزریق بوتاکس معده و یا حتی جراحی اسلیو،به رعایت بیماران و همکاری آنان در روند درمان بستگی دارد.در واقع پر ریسک ترین گروه برای بازگشت وزن پس از تزریق بوتاکس معده،افراد ریزه خوار میباشند.

بیشترین کاهش وزن بعد از تزریق،در ماه اول ایجاد میشود.سپس روند کاهش وزن با یک شیب ملایم تا 6ماه پس از تزریق ادامه دارد.درکنار تزریق بوتاکس،تجویز برخی داروهای کنترل کننده اشتها نیز میتواند به کاهش وزن بیشتر بیماران در این6ماه کمک شایانی نماید.

چرا بوتاکس معده از سایر روش های لاغری بهتر است؟

بوتاکس معده یک راه کم تهاجمی و با عوارض اندک میباشد در حدود20دقیقه طول میکشد

دوره نقاهت نیاز نداشته و بیماران از دوساعت بعد از تزریق میتوانند به فعالیت های روزمره خود برسند.

هزینه اندک در برابر عوارض اندک برای بیمارانی که زیر25کیلوگرم اضافه وزن داشته و دیگر نیازی به جراحی و عوارض آن و هزینه های آن وجود ندارد.

عوارض بوتاکس معده

به طورکلی عوارض تزریق بوتاکس به معده جدی و خطرناکی نمیتواند باشد.در صورتی که این تزریق توسط یک پزشک ماهر انجام شود و از داروی مناسبی استفاده گردد،شانس عوارض به شدت پایین میباشد.عوارض رایج بوتاکس معده که در کمتر از 10درصد بیماران میتواند رخ دهد شامل:سرگیجه،دوبینی،تاری دید میباشد.

در موارد نادر پس از تزریق بوتاکس به معده ممکن است شخص احساس نفخ،تپش قلب و حتی تنگی نفس به صورت گذرا را داشته باشد.تمامی عوارض بوتاکس طی 2الی4هفته اول پس از تزریق آن از بین میرود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بوتاکس معده و همچنین مشاوره تلفنی درباره تزریق بوتاکس به معده میتوانید به صورت حضوری و یا تلفنی به کلینیک گوارش دکتر بیگلریان مراجعه نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha