چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 356750

 مصرف مقداری پروتئین می‌تواند سال‌ها به زندگی شما اضافه کند.

میزان پروتئین مصرفی راز زندگی سالم و طول عمر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا به نقل از ارث، غذاهایی که مصرف می‌کنیم سلامت و طول عمر ما را شکل می‌دهند و در طول زندگی ما تکرار می‌شوند؛ همچنین ارتباط مستقیمی بین نیازهای تغذیه‌ای مرتبط با سن و سلامت متابولیک وجود دارد. در اصل تعادل تغذیه‌ای خاص ما به طور قابل‌ توجهی بر سلامت کلی ما تاثیر می‌گذارد.

تغذیه‌ای که با سن مطابق باشد، می‌تواند سلامت متابولیک را حفظ کند و منجر به یک دوره سلامتی برتر و در نهایت افزایش طول عمر شود.

تعادل بهینه درشت‌مغذی‌ها برای نتایج ایده‌آل سلامتی ممکن است در مراحل مختلف زندگی متفاوت باشد. مطالعات قبلی امکان به حداقل رساندن مرگ‌ومیر مربوط به سن را در طول زندگی با تغییر نسبت پروتئین رژیم‌ غذایی به کربوهیدرات‌ها در طول نزدیک‌ شدن به پیری در موش‌ها نشان می‌دهد. با این حال میزان پروتئینی که باید برای حفظ سلامت متابولیک در دوران پیری مصرف شود، هنوز مشخص نیست.

بر اساس نتایج این تحقیق رژیم غذایی کم‌پروتئین منجر به ایجاد کبد چرب خفیف با افزایش سطح لیپیدهای کبدی در موش‌های میانسال در مقایسه با همتایان جوان‌تر آن‌ها شد. از سوی دیگر رژیم‌ غذایی با پروتئین متوسط منجر به کاهش غلظت گلوکز خون و سطح لیپید در کبد و پلاسما شد. این نتایج نشان داد که یک رژیم غذایی با پروتئین متوسط (۲۵ و ۳۵ درصد) موش‌های جوان و میانسال را در وضعیت متابولیکی سالم‌تر نگه می‌دارد.

نیاز به پروتئین در طول زندگی تغییر می‌کند؛ بنابراین می‌توان فرض کرد که افزایش مصرف پروتئین روزانه در وعده‌های غذایی می‌تواند سلامت متابولیک افراد را ارتقا دهد. علاوه بر این تعادل ایده‌آل درشت‌مغذی‌های غذایی در هر مرحله از زندگی نیز می‌تواند طول عمر را افزایش دهد.

به طور خلاصه این مطالعه نشان داد که راز یک زندگی طولانی و سالم ممکن است در بشقاب‌های ما و به طور دقیق در وعده‌های متعادل پروتئین پنهان باشد. با رعایت اعتدال در رژیم‌ غذایی و تغذیه مخصوص سن به عنوان اصول راهنما، حفظ سلامت متابولیک ممکن است یک شاهکار قابل دستیابی باشد.

درک موفقیت‌آمیز که تعادل بهینه پروتئین رژیم‌ غذایی می‌تواند مرگ‌ومیر مربوط به سن را به حداقل برساند، برای تحقیقات آینده در این زمینه امیدوارکننده خواهد بود.

نتایج بررسی نشان داد که رژیم‌ غذایی متعادل با مقادیر متوسط پروتئین می‌تواند در واقع کلید حیاتی برای زندگی طولانی و سالم باشد؛ بنابراین به یاد داشته باشید، دفعه بعد که وعده غذایی خود را برنامه‌ریزی می‌کنید مقداری پروتئین ممکن است سال‌ها به زندگی شما اضافه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha