جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 357118

بیش از ۱۷ هزار پرستار طرحی و قراردادی، بعد از اینکه توانستیم از روزهای سخت پاندمی کرونا عبور کنیم؛ خانه نشین شده اند و هنوز خبری از بازگشت به کار نیست.

وعده های بی سرانجام به پرستاران خانه نشین

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر روزهای سخت کرونایی را هرگز نمی‌توان فراموش کرد، روزهای پُر دلهره و هراسناک برای همه؛ اما کادر بهداشت و درمان، برای نجات جان همنوعان خود، دست از جان خود کشیدند و شاهد بودیم بیش از ۳۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان در دوران پاندمی کرونا شهید شدند.

اما، بعد از عبور از آن روزهای سخت، به تدریج شاهد خانه نشینی پرستاران طرحی و قراردادی بودیم. پرستارانی که بدون هیچ چشم داشتی، پای کار ایستادند؛ به امید آنکه روزی استخدام شوند.

بررسی‌ها و گزارش‌های سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت، نشان می‌دهد که با کمبود شدید نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها مواجه هستیم و این در حالی است که بیش از ۱۷ هزار پرستار، بعد از عبور از بحران کرونا؛ خانه نشین شده اند.

بر اساس گفته محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری، از سال ۹۹ تا کنون هیچ گونه مجوز استخدام برای جذب نیروی پرستاری، صادر نشده است.

در همین حال، وزارت بهداشت در دولت سیزدهم تلاش کرد برای اینکه گوشه‌ای از کمبود نیرو در مراکز درمانی را پُر کند، مجوز جذب ۲۵ هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت را از سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه بگیرد.

از سال گذشته تا کنون که سه ماه از سال ۱۴۰۲ را پشت سر گذاشته ایم و در دهه اول تیرماه به سر می بریم، هنوز از برگزاری آزمون استخدامی؛ خبری نیست. این در حالی است که وزارت بهداشت، به دفعات؛ تاریخ‌های مختلفی را برای برگزاری آزمون اعلام کرده که در آن تاریخ‌ها هیچ اتفاقی نیفتاده است.

به نظر می‌رسد که در مسیر برگزاری آزمون، مشکلی وجود دارد و فعلاً از آزمون خبری نیست.

عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان داشته است؛ از مجموع مجوز جذب ۲۵ هزار و ۱۰۰ نفر نیروی انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت، ۵۰ درصد سهم گروه پرستاری است و ۸۸۸۰ نفر پرستار در بخش درمان، ۳۵۰۰ نفر در اورژانس‌های پیش بیمارستانی و ۲۷۰ نفر بهیار در این دوره بعد از سال‌ها استخدام خواهند شد.

بنابراین، پرستاران نباید به این آزمون دلخوش باشند؛ زیرا که هنوز از برگزاری آن خبری نیست و اینکه، سهم چندان زیادی از این آزمون ندارند.

جامعه پرستاری همواره در این سال‌ها، فقط وعده شنیده؛ اما هرگز در انجام خدمت به مردم و بیماران، کوتاهی نکرده است. در صورتی که اگر همین نیروهای پرستاری در دوران کرونا و البته سایر بحران‌ها؛ نبودند، شرایط بسیار بغرنج‌تر می‌شد.

در حالی که وزارت بهداشت هر روز یک تاریخ و زمان برای برگزاری آزمون استخدامی اعلام می‌کند، اما به نظر می‌رسد که پرستاران همچنان باید منتظر بمانند. درست مثل قانون تعرفه خدمات پرستاری که بعد از گذشت ۱۵ سال انتظار، اجرایی شد اما به شکل ناقص و مورد انتقاد و گلایه پرستاران.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha