یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 359214

پیشتر تصور می‌شد ۱۰ هزار قدم پیاده‌روی روزانه، عدد جادویی برای حفظ سلامت است اما یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد پیمودن ۴ هزار قدم پیاده‌روی در روز می‌تواند برای بهبود سلامتی و کاهش خطر مرگ کافی باشد.

عدد جادویی پیاده‌روی برای سلامت چند است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، دانشمندان در یک پژوهش جدید با تجزیه و تحلیل آزمایش‌های مربوط به ۲۲۷ هزار نفر در ۱۷ مطالعه مختلف، دریافته‌اند که پیاده‌روی کم هم می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر سلامت افراد داشته باشد. به گفته آنان نتایج نشان داده است که ۴ هزار قدم پیاده‌روی روزانه بالقوه می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد، در حالی که کمتر از ۲۵۰۰ قدم پیاده‌روی در روز هم می‌تواند خطر مرگ و میر در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی را کم کند.

پیشتر ثابت شده بود که فعالیت بدنی منظم سلامت روانی و جسمی را بهبود می‌بخشد، با این حال مطالعه جدید نشان می‌دهد که حداقل میزان تحرک برای بهره بردن از فواید سلامتی کمتر از آن چیزی است که قبل از این تصور می‌شد. دانشمندان در دانشگاه پزشکی لودز لهستان همچنین می‌گویند افزایش تعداد قدم‌های افراد، مزایای سلامتی بیشتری به همراه دارد.

مطابق آن چه یافته‌ها نشان می‌داد افزایش ۵۰۰ قدم پیاده‌روی در روز با کاهش ۷ درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی همراه بود، در حالی که افزایش ۱۰۰۰ قدمی پیاده‌روی کاهش ۱۵ درصدی خطر مرگ به هر دلیل را در پی داشت. سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه می‌کند که هر فرد بزرگ سال ۲.۵ تا ۵ ساعت در هفته فعالیت بدنی منظم داشته باشد. با این حال بنابر تخمین‌های این سازمان، از هر چهار بزرگ سال یک نفر در جهان به چنین توصیه‌ای عمل نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha