سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: 359645

 نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که برای احساس شاد بودن فشار بیشتری را تحمل می‌کنند در همه حال اوضاع بدتری دارند.

سایه تاریک زندگی مدرن بر شادی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از سایکولوژی، محققان دریافتند افرادی که برای داشتن احساسات مثبت بیشتر تلاش می‌کنند با علائم بیشتر اضطراب، افسردگی و استرس مرتبط با آن روبرو می‌شوند.

این نتایج بر این واقعیت تاکید می‌کند که فشار برای دستیابی آنچه برای بسیاری از احساسات و روش‌های زندگی دست نیافتنی است طاقت فرسا خواهد بود بنابراین تلاش برای شاد بودن می‌تواند شما را غمگین کند.

نتیجه‌گیری‌ها از مطالعه‌ای حاصل می‌شود که شادی و فشار اجتماعی را برای شاد بودن بیش از ۷۰۰۰ نفر در ۴۰ کشور مختلف مورد مقایسه قرار داد. افرادی که بیشترین فشار را برای شاد بودن احساس کردند کسانی بودند که در کشورهایی مانند کشورهای شمال اروپا و کانادا زندگی می‌کنند که سطح شادی متوسط بالایی دارند.

دکتر اگون دژونکهیر، محقق ارشد این تحقیق گفت: میزانی از شادی که افراد برای رسیدن به آن تحت فشار روحی قرار دارند ممکن است دست نیافتنی باشد و تفاوت‌هایی بین زندگی عاطفی یک فرد و احساساتی که جامعه تایید می‌کند را آشکار کند. این اختلاف بین یک فرد و جامعه ممکن است یک شکست درک شده ایجاد کند که می‌تواند احساسات منفی را تحریک کند.

در کشورهایی که به نظر می‌رسد همه شهروندان خوشحال هستند، انحراف از هنجار مورد انتظار به احتمال زیاد آشکارتر است که آن را ناراحت کننده‌تر می‌کند.

محققان از داده‌های شاخص شادی جهانی استفاده کردند که شادترین کشورهای جهان را به ترتیب امتیاز شاد بودن فنلاند، دانمارک، سوئیس، ایسلند، هلند، نروژ، سوئد، لوکزامبورگ، نیوزیلند و اتریش معرفی می‌کند. بریتانیا در این فهرست رتبه هفدهم، ایالات‌متحده رتبه نوزدهم و کانادایی‌ها رتبه چهاردهم را دارند.

انتظارات جامعه برای عواطف منفی، منفی عمل می‌کند، همانطور که برای احساسات مثبت نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

نتایج تحقیق سال ۲۰۱۲ نیز نشان داده است که افراد از داشتن احساس غم و اندوه حال بدی دارند. وقتی مردم درک می‌کنند که دیگران انتظار دارند آنان غم خود را پنهان کنند، حتی بدتر می‌شوند.

نتایج تحقیقی در سال ۲۰۲۱ نیز نشان داد که در نتیجه فشار جامعه برای ابراز نکردن احساسات منفی، افراد نیز خود را منفی‌تر ارزیابی می‌کنند و حال آنان بدتر می‌شوند.

نتایج تحقیق سال ۲۰۱۷ نیز بیان کرد که به‌طور کاملا طبیعی، تاثیر موارد ذکر شده بر افکار و احساسات افراد، با علائم افسردگی مرتبط است.

محققان در تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۸ نیز به این نتیجه رسیدند که به نظر می‌رسد یکی از دلایل این است که فرهنگ شادی تمایل افراد را به فکر کردن مکرر به شکست‌های خود افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha