رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تیم کارشناسی ایران در کشور عراق در مورد منشاء گرد و غبار شروع به تحقیق کرده است و در کشورهای سوریه و مصر نیز در حال شروع اقدامات کارشناسی هستیم. نشستی نیز در شهریورماه در تهران در این خصوص خواهیم داشت که نشان دهنده آن است که ایران منزوی نیست و در بحث گرد و غبار جدی و فعالانه عمل می‌کند.

دولت برای مقابله با گرد و غبار عزم جدی دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا علی سلاجقه همزمان با گرامیداشت هفته دولت و در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور تبیین، روشنگری و تحقق ابعاد جهاد تبیین در خصوص اقدامات و دستاوردهای ملی، شب گذشته با حضور در میان نمازگزاران مسجد ولی الله الاعظم محله جنت آباد تهران و شرکت در میز ارتباطات مردمی به بیان مهمترین دستاوردهای دولت مردمی در دو سال گذشته پرداخت و با آنان گفت وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه در هفته دولت بحث خدمت به مردم مطرح می‌شود و امسال این مناسبت با اربعین حسینی تقارن دارد، گفت: دشمن دو مسئله اصلی را هدف قرار داده است و خوشبختانه حضور مردم مومن، متعهد و با عفت باعث شده که مکر دشمنان به سنگ بخورد و در مردم‌ستیزی، اسلام‌هراسی و ایجاد نفاق در جامعه و برهم زدن همدلی و عزم ملی ناکام بمانند.

سلاجقه با بیان اینکه در ایامی هستیم که رسالت حضرت زینب (س) در واقعه عظیم کربلا را بازتعریف و ابعاد آن را تبیین می‌کنیم، اظهارکرد: به اذعان علما و بزرگان شیعه و روایات دینی، زنده ماندن واقعی واقعه کربلا به واسطه ایفای نقش و مسئولیت این بانوی بزرگ و رشید رقم خورده و اینجاست که قدر و منزلت زن در نظام اسلامی مشخص و آشکار می‌شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: زنان مومن حیات و خط مشی سعادتمندی را با توجه به جایگاه واقعی خود تبیین می‌کنند و دشمن در یکی از اهداف اصلی خود، هدف قرار دادن و خدشه وارد کردن به عفاف، دینداری، عزت و رسالت زن مسلمان را در برنامه‌های خود قرار داده است.

سلاجقه با بیان اینکه هدف مهم دیگر دشمن، گرفتن و کمرنگ کردن ایمان و اعتقاد ما با انواع و اقسام فتنه‌ها و نقشه‌هاست، افزود: در این زمینه برنامه و خواسته دشمن به‌نحوی است که حتی متدینان و خواص هم در برخورد با مسائل مهم و حساس روز با مشکل و رفوزگی مواجه شوند و دشمن روی این موضوعات سرمایه‌گذاری و تبلیغات وسیعی کرده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده دولت با تأکید بر اینکه خوشبختانه با هوشیاری مردم و نظام، هسته اصلی که همان خانواده است بیدار و آگاه است و در میدان حضور دارد، تصریح کرد: هدف دشمن در گام بعدی نابود کردن کانون و بنیان خانواده ایرانی اسلامی است ولی حضور مردم شریف و سنگربانان ایثار و شهادت به پشتوانه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در صحنه دفاع از ارزش‌ها و تمامیت ارضی و منافع ملی بارها نشان داده که در این زمینه نیز دشمن اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ناکام اصلی و رسوای بزرگ بوده است.

سلاجقه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی دیگر از موضوعات مطرح اساسی در جامعه بحث خدمت به مردم است و خدمت واقعی با داشتن مسئولیت و ریاست صرف کاملا متفاوت و مغایر است، گفت: خدمت در نظام اسلامی در واقع مترادف ایثارگری و گذشتن از خود و ذوب شدن در آنچه خدا می خواهد و جلب رضایت اوست.

وی معنی واقعی خدمت مسئولانه و عاشقانه را مشارکت دادن و سهیم دانستن مردم در حکمرانی و امور اجتماعی، تصمیم‌گیری‌ها و دخالت در بیان مسائل، مشکلات، بیان نقاط قوت و ضعف دانست و اظهارکرد: مسئولیت واقعی یعنی در معرض پرسش، آزمون و چالش قرار گرفتن است و در واقع باید این امر به حل گره ذهنی و مشکلات مردم و جامعه منجر شود و این تدبیری است که دولت مردمی و انقلابی به آن اذعان و ادعا دارد و رییس جمهور مردمی به عنوان سکاندار این دولت، خدمت به مردم شریف را در پشت سر ولایت و اقتدا به معظم له می‌بیند و به آن اعتقاد دارد و در این مسیر دلگرمی دولت به اعتماد مردم به دولتمردان است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه دولت مردمی و انقلابی که از سوی مردم انتخاب شده، دوسال از عمر خدمتی خود را با فراز و نشیب‌های بسیار به پایان رسانده است، خاطرنشان کرد: این گذر، نویدبخش ایام خوب و رو به جلو و سپری شدن روزهای سختی است که مردم فشارهای آن را تحمل کرده‌اند و در طول این مدت دولت نیز در کنار مردم بسیاری از توطئه‌های داخلی و خارجی از سمت دوست و دشمن را با پوست و گوشت خود لمس کرده ولی به حول و قوه الهی و اراده مردم و روحیه جهادی و انقلابی خیلی از مسائل و مشکلات را مرتفع کرده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی از روحیه مردمی و انقلابی صحبت می‌کنیم، منظور مردم را در حاکمیت به مشارکت پذیرفتن و با قوه تعقل و روحیه ایمان عمل کردن است، افزود: رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد را درشعارهای سال‌های اخیر مطرح فرموده‌اند و اولویت اول شعار امسال را هم موضوع اقتصاد قرار داده‌اند. بر همین اساس دولت در مسائل اقتصادی محکم ایستاد و امروز اتفاقات خوبی در این حوزه از جمله در بحث آزادسازی پول‌ها و دارایی‌های بلوکه شده و تولید و عرضه روزانه بیش از ۳.۵ میلیون بشکه نفت رقم خورده است.

سلاجقه در ادامه به عضویت ایران در بریکس اشاره کرد و گفت: امروز پنج اقتصاد بزرگ دنیا - که در حدود ۵۰ درصد کل جمعیت جهان را شامل می‌شوند - متعجب هستند که جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ پیش‌شرطی و بدون اینکه وارد بحث برجام شود و منتظر سیاست‌های دنیا باشد، عضو بریکس شده که بر اساس آن ایران باید وارد مبادلات تجاری شود و در اینجا دیگر تحریم معنا و مفهومی ندارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دولت مقتدرانه و با توکل به خدا و پشتوانه مردم و خونبهای شهدا این اتفاقات مبارک را رقم زده است، اظهارکرد: همه این دستاوردها بدون هیچ گونه تملق و چاپلوسی است و تنها با توکل بر خدا و بر اساس اصول اصلی که این نظام روی آن بنا گذاشته شده به دست آمده است اما متاسفانه برخی در قطار حرکت این دولت سنگ‌پرانی می کنند ولی مطمئن باشید این قطار قطاری بسیار هوشمند، مستحکم و خستگی ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه مردم تا وقتی کنار مسئولان خود هستند که احساس کنند مسئولان به همه اصول پایبند هستند و خدمت می‌کنند، تصریح کرد: این مردم ثابت کرده‌اند که در بزنگاه‌ها همواره در کنار نظام خود هستند و در حکومت جمهوری اسلامی که عصاره همه حکومت‌های الهی است این موضوع تجربه شده است.

سلاجقه در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص مسائل محیط زیستی کشور با بیان اینکه این دولت از ابتدا شعار محیط زیستی نداشت و از این الفاظ روشنفکرانه برای جمع کردن رای استفاده نکرد، گفت: ولی این دولت پس از انتخاب از سوی مردم به میدان آمد و اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد و شما مردم باید در مورد آن قضاوت کنید.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه با طبیعتمان عالمانه برخورد نکردیم و قوانین طبیعت را بر هم زدیم، افزود: باید به طبیعت بیندیشیم چون تمام دانش و علم ما از طبیعت و علم ما تنها این است که ارتباطات بین اجزای طبیعت را آشکار کنیم.

وی با بیان اینکه در کشورمان با همین شرایط تحریمی، جوان‌های انقلابی کارهای بزرگ انجام می‌دهند و فرزندان این سرزمین آخرین مرزهای علم را در می‌نوردند، تصریح کرد: بر ما تکلیف است که ظرفیت و شرایط لازم را برای رشد و پیشرفت جوانان در کشور مهیا کنیم تا این نظام و انقلاب را بسازند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بحث استفاده از منابع با اشاره به اینکه باید خودمان به داد خودمان برسیم و با مصرف بهینه و درست منابع از آن حفاظت کنیم، گفت: کلیدواژه‌هایی که امروز غرب و شرق به ما نشان می‌دهد شاید به نوعی روشنفکرانه باشد اما همه این موضوعات از ۱۴۰۰ سال قبل در قرآن و احادیث و روایات به‌نحو مطلوب آمده است و در سیره عملی ائمه و انبیا مسائل محیط زیستی رعایت شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی محیط زیست در سطوح بین‌المللی مرواداتی انجام شده است و در موضوع گرد و غبار برای اولین بار در کشور به نتیجه رسیده‌ایم که با کشورهای همسایه به‌صورت عملیاتی اقدام کنیم، تصریح کرد: تیم کارشناسی ایران در کشور عراق در مورد منشاء گرد و غبار شروع به تحقیق کرده است و در کشور های سوریه و مصر نیز در حال شروع اقدامات کارشناسی هستیم و نشستی نیز در شهریورماه در تهران در این خصوص خواهیم داشت و این نشان دهنده آن است که ایران منزوی نیست و در بحث گرد و غبار جدی و فعالانه عمل می‌کند.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در حوزه محیط زیست به‌ویژه مدیریت پسماندها، آلودگی هوا و اقدامات انجام شده در حوزه سوخت و انرژی در قالب ساخت مجتمع‌های پالایشگاهی در دولت سیزدهم دستاوردهای رو به جلویی داشتیم که همه اینها به علت مشارکت مردم در حکمرانی و مدیریت امور است.

مدیریت آب و انرژی و جلوگیری از آلودگی های محیط زیستی در تولید تجهیزات پزشکی

سلاجقه همزمان با هفته دولت و سومین روز از برپایی نمایشگاه «روایت خدمت؛ وعده، وفا» به بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه پرداخت. وی در این بازدید با حضور در غرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تاکید بر لزوم مدیریت صحیح پسماندهای بیمارستانی، از تلاش‌های متخصصان ایرانی برای بومی‌سازی برخی از تجهیزات پزشکی تقدیر کرد.

وی ضمن بازدید از یونیت‌های دندانپزشکی یکی از تولیدکنندگان داخلی در این غرفه، بر ضرورت مدیریت آب و انرژی و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی در تولید تجهیزات پزشکی و درمانی تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای مدیریت چالش‌های محیط زیستی در کشور

سلاجقه همچنین با حضور در غرفه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم حمایت از محصولات تولید داخل گفت: حمایت از محصولات تولید داخل علاوه بر منافع اقتصادی که برای کشور دارد موجب دلگرمی و امید جوانان نخبه برای کار و فعالیت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، از برنامه سازمان حفاظت محیط زیست برای بهره گیری از ظرفیت‌های این شرکت‌ها برای مدیریت چالش‌های محیط زیستی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نمایشگاه «روایت خدمت؛ وعده، وفا» از ۴ تا ۷ شهریورماه جاری در نمایشگاه‌های بین المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha