جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 360057

یک پزشک گفت: در صورتی که هوا گرم باشد و تعریق بیشتر باشد، نیاز به مصرف بیشتر آب وجود خواهد داشت.

چقدر آب بنوشیم تا با کمبود آب بدن مواجه نشویم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران دکتر مجتبی فراهانی گفت: کمبود آب در بدن می‌تواند از طریق علائمی مانند احساس تشنگی شدید و خشکی دهان, کاهش تولید ادرار یا رنگ تیره ادرار, خشکی و کوچک شدن پوست, سردرد, خستگی و ضعف عمومی, تاری دید, سردرد و سرگیجه بروز پیدا کند. در آزمایشات نیز کمبود آب می‌تواند از طریق اندازه‌گیری غلظت ادرار، اندازه‌گیری املاح موجود در خون و اندازه‌گیری وزن بدن مشخص شود.

این پزشک عمومی بیان کرد: کمبود آب می‌تواند عوارض جدی و مختلفی برای بدن ایجاد کند که از جمله‌ آن ها می‌توان به خشکی پوست و لب‌ها, اختلال در عملکرد کلیه‌ها و تشدید علائم کیسه صفرا, کاهش حجم خون و ایجاد خطر انسداد عروق خونی, مشکلات گوارشی مانند یبوست, عوارض ناشی از گرمای بیش از حد و افت فشار خون, کمبود الکترولیت‌ها (مثل سدیم و پتاسیم) در خون, اختلالات ترمورگولاسیون (کنترل دمای بدن), سرگیجه و عدم تمرکز و عوارض برای سیستم قلبی و عروقی مانند تشدید بیش‌فعالی قلب اشاره کرد.

این پزشک گفت: میزان مصرف آب بستگی به شرایط هوا، سطح فعالیت جسمانی، سن، جنسیت و ویژگی‌های فردی دارد. در شرایط گرما و تعریق بالا، بدن بیشتر نیاز به آب دارد تا جبران میزان آبی که از دست می‌دهد، اتفاق بیفتد. معمولاً توصیه می‌شود هر فرد روزانه حداقل حدود ۸ لیوان (حدود ۲ لیتر) آب مصرف کند. این میزان برای بزرگسالان به طور کلی مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha