سیر و روغن سیر درمان های خانگی رایج برای گوش درد و عفونت گوش هستند. سیر دارای خواص ضد باکتریایی است که برخی آن را یک جایگزین طبیعی مطمئن و موثر برای قطره گوش می دانند.

آیا سیر با عفونت گوش مقابله می کند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول هلث، تحقیقات نشان داده است که ترکیبات موجود در سیر باکتری های مختلف مسئول عفونت گوش را مهار می کند. با این حال، این تحقیقات محدود به آزمایشات آزمایشگاهی است و در آزمایشات انسانی مورد مطالعه قرار نگرفته است علاوه بر این، قرار دادن سیر یا ریختن روغن سیر در گوش می تواند واکنش های پوستی دردناکی ایجاد کند و باید با احتیاط استفاده شود.

فواید سیر برای سلامتی

تحقیقات نشان داده است که سیر فواید زیادی برای سلامتی دارد. مطالعات نشان داده اند که مصرف عصاره سیر یا روغن سیر دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است:

  • ضد ویروسی: سیر در مبارزه با گونه های مختلف ویروس آنفولانزا و سایر ویروس ها مانند سیتومگالوویروس و راینوویروس مفید است.
  • آنتی باکتریال: سیر ممکن است در برابر بسیاری از انواع باکتری ها از جمله سالمونلا ، E. coli و عفونت استاف موثر باشد. تصور می شود که سیر می تواند برای باکتری های روده نیز مفید باشد.
  • ضد قارچ: قارچ هایی که به سیر حساس هستند عبارتند از کاندیدا ، آسپرژیلوس و کریپتوکوک. تصور می شود که عصاره سیر رشد قارچ را کاهش داده و به غشای آن آسیب می رساند.
  • ضد تک یاخته ها: مطالعات نشان داده اند که سیر می تواند به طور موثر تک یاخته ها را درمان کند، موجودات کوچکی که می توانند باعث بیماری شوند.

توجه داشته باشید که اگرچه سیر حاوی این خواص است، اما به این معنی نیست که می تواند بدون هیچ مداخله پزشکی دیگری با عفونت مبارزه کند.

مزایای دیگر سیر

سیر همچنین نقش مثبتی در بسیاری از سیستم های بدن و پیشگیری از بیماری ها دارد:

  • سیستم ایمنی: نشان داده شده است که مکمل‌های سیر سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند و دفعات و شدت بیماری‌های رایج مانند سرماخوردگی را کاهش می‌دهند.
  • سیستم قلبی عروقی: تحقیقات نشان داده است که سیر ممکن است با کاهش فشار خون و سطح کلسترول، سلامت سیستم قلبی عروقی را بهبود بخشد.
  • سلامت مغز: تحقیقات اخیر نشان داده است که سیر ممکن است برای مدیریت و پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل موثر باشد. تصور می شود که آنتی اکسیدان های موجود در عصاره سیر کهنه می تواند به کاهش اختلالات شناختی کمک کند.
  • استرس اکسیداتیو: تجمع رادیکال های آزاد در بدن می تواند منجر به استرس اکسیداتیو شود، این اثر مخرب زمانی رخ می دهد که عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها در بدن وجود داشته باشد. مطالعات نشان داده اند که مکمل سیر ممکن است به رفع این عدم تعادل کمک کند.
  • پیشگیری از سرطان: سیر ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص کمک کند.
  • محافظت از کبد: کبد وظیفه سم زدایی بدن را بر عهده دارد. اگر مواد به سطوح خطرناکی برسند، می تواند منجر به سمیت شود. مطالعات نشان داده اند که سیر ممکن است به پیشگیری از آن کمک کند.

انواع عفونت گوش

عفونت گوش می تواند ناشی از باکتری، ویروس، قارچ، تجمع جرم گوش یا آب در گوش باشد. استفاده از سیر برای کمک به درمان عفونت گوش به علت و بخش آسیب دیده گوش بستگی دارد.

  • عفونت گوش داخلی: عمیق ترین قسمت گوش را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • عفونت گوش میانی: در پشت پرده گوش رخ می دهد.
  • عفونت گوش خارجی: پرده گوش را به سمت بیرون گوش تحت تاثیر قرار می دهد.

مطالعات روی سیر و عفونت گوش نشان داده است که برخی از مشتقات موجود در سیر ممکن است در درمان برخی از عفونت‌های گوش مفید باشد، به‌ویژه اگر باکتری‌ها به آنتی‌بیوتیک مقاوم باشند. این مشتقات شامل آلیسین و اس-آلیل سیستئین می شود.

اگرچه سیر ممکن است در برابر عفونت های باکتریایی و قارچی گوش موثر باشد ، اما به اندازه داروهای تجویزی مانند فلوکونازول (ضد قارچ) و سیپروفلوکساسین (آنتی بیوتیک) موثر نیست پس در ابتدا حتما به پزشک مراجعه کنید.

درمان خانگی عفونت گوش

برخی از عفونت های گوش خود به خود از بین می روند. برای تسکین ناراحتی علائم می توانید از درمان های خانگی استفاده کنید:

  • استفاده از یک کمپرس سرد یا گرم
  • استفاده از قطره گوش بدون نسخه (OTC)
  • تکان دادن آرام گوش ها

سیر برای عفونت گوش یا گوش درد

دو راه وجود دارد که سیر را می توان برای کمک به درمان عفونت گوش یا گوش درد استفاده کرد. آنها شامل استفاده از سیر خام، سیر کامل و روغن سیر هستند.

سیر کامل

اگرچه تحقیقات محدودی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از یک حبه سیر برای کمک به درمان گوش درد می تواند مفید باشد، قرار دادن یک حبه سیر در گوش می تواند به تسکین گوش درد کمک کند.

در اینجا نحوه استفاده از سیر کامل برای کاهش گوش درد آورده شده است:

  1. سیر را پوست بگیرید و انتهای آن را ببرید.
  2. سیر را در گاز بپیچید.
  3. سیر پیچیده شده را در دهانه گوش خود قرار دهید، اما آن را به داخل مجرای گوش فشار ندهید.
  4. هنگامی که سیر به آرامی در جای خود محکم شد، یک پارچه گرم را روی گوش خود قرار دهید تا درد کاهش یابد.

اگر از این روش استفاده می کنید، این کار را با احتیاط انجام دهید. همچنین ممکن است قبل از امتحان هر گونه درمان خانگی برای عفونت گوش یا گوش درد، با پزشک خود صحبت کنید.

همچنین تصور می شود که خوردن سیر خام به دلیل ترکیبات موجود در آن می تواند به کاهش درد گوش کمک کند، اگرچه شواهد محدودی برای حمایت از این ادعا وجود دارد.

قطره روغن سیر

تصور می شود روغن سیر به گوش درد و عفونت گوش کمک می کند، زیرا مشتقات دارای خواص ضد باکتریایی تجزیه و غلیظ می شوند. برخی از مطالعات نشان داده اند که روغن سیر می تواند به اندازه آنتی بیوتیک های خوراکی مانند آموکسی سیلین موثر باشد.

با این حال، روغن سیر نمی تواند از سد گوش میانی برای درمان عفونت باکتریایی عبور کند و تنها مزیت احتمالی آن تسکین درد است با این حال، عفونت گوش میانی معمولاً بدون درمان خودبه‌خود بهبود می‌یابد.

برای استفاده از روغن سیر برای درمان گوش درد یا عفونت گوش، می توانید آن را به صورت آنلاین خریداری کنید یا در خانه درست کنید. تنها به یک حبه سیر، روغن زیتون، یک تابه، یک صافی، یک شیشه درب دار، یک قطره چکان و یک تکه پنبه نیاز دارید.

شما می توانید روغن سیر خود را در چند مرحله ساده درست کنید:

  1. سیر را پوست بگیرید و له کنید.
  2. روغن و سیر را به آرامی روی حرارت ملایم گرم کنید تا سیر و روغن معطر شوند.
  3. آن را از روی حرارت بردارید تا مخلوط خنک شود.
  4. سیر را در حین ریختن در شیشه از صافی روغن رد کنید.

پس از آماده شدن روغن، می توانید از آن مانند سایر قطره های گوش استفاده کنید. شایان ذکر است که این روش به جای داروها استفاده نمی شود و فقط باید به عنوان یک درمان مکمل استفاده شود.

رفتار

درمان گوش درد و عفونت گوش بسته به علت و شدت بیماری متفاوت است. گوش درد و عفونت های خفیف گوش ممکن است خود به خود برطرف شوند، در حالی که عفونت های مکرر گوش نیاز به داروهای تجویزی دارند.

گوش درد و عفونت های خفیف گوش با رویکرد انتظار و دید درمان می شوند. آکادمی پزشکان خانواده آمریکا توصیه می کند دو تا سه روز صبر کنید تا سیستم ایمنی عفونت را از بین ببرد.

درمان‌های خانگی و داروهای OTC زیر می‌توانند به تسکین علائم در حین صبر کمک کنند:

  • استامینوفن برای کاهش درد و تب
  • خوردن مایعات اضافی
  • استفاده از ایبوپروفن برای درد و تب
  • استفاده از قطره گوش تسکین دهنده درد OTC
  • استفاده از پارچه گرم یا بطری آب برروی گوش آسیب دیده

داروهای تجویزی برای درمان عفونت گوش

پزشکان در مورد تجویز آنتی بیوتیک برای عفونت گوش محتاط هستند تا از تجویز بیش از حد آن جلوگیری کنند. اگر علائم پس از دو یا سه روز بهبود نیافتند، پزشک ممکن است داروهای زیر را تجویز کند:

  • آنتی بیوتیک ها: در درمان عفونت های باکتریایی موثر هستند اما به عفونت گوش ناشی از عفونت ویروسی یا قارچی کمک نمی کنند. پزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک های خوراکی یا قطره های آنتی بیوتیک گوش را در صورت مشکوک بودن به عفونت باکتریایی تجویز کند.
  • آنتی بیوتیک های ترکیبی و قطره های کورتیکواستروئیدی: ممکن است برای عفونت گوش خارجی تجویز شود.کورتیکواستروئیدها برای درمان التهاب و تسکین درد استفاده می شوند.
  • داروی ضد قارچ: برای عفونت قارچی گوش ممکن است داروی ضد قارچ تجویز شود. این نوع دارو ممکن است به صورت داروی خوراکی یا قطره گوش تجویز شوند.

خطرات استفاده از روغن سیر

استفاده از سیر برای درمان عفونت گوش یا گوش درد با خطراتی همراه است. قبل از امتحان روغن سیر یا سایر داروهای خانگی برای گوش درد، با پزشک خود صحبت کنید.

درماتیت

استفاده موضعی از سیر می تواند باعث درماتیت شود که ممکن است به دلیل یک واکنش آلرژیک باشد که باعث ظاهر شدن بثورات پوستی، کهیر و تاول می شود.

قبل از استفاده از روغن سیر در گوش، آن را روی قسمتی از پوست مانند بازوی داخلی خود آزمایش کنید. اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، روغن را داخل گوش خود نریزید:

  • سوزش
  • درد و ناراحتی
  • سرخی
  • مور مور شدن

بوتولیسم

با وجود خواص ضد میکروبی آن، برخی از انواع باکتری ها مانند کلستریدیوم بوتولینوم می توانند در روغن سیر رشد کنند. C. botulinum سمی است که به اعصاب بدن حمله می کند و این بیماری که به عنوان بوتولیسم شناخته می شود، باعث مشکل در تنفس، فلج عضلانی و حتی مرگ می شود.

برای جلوگیری از بوتولیسم، روغن سیر را تازه درست کنید و آن را تا 7 روز در یخچال با دمای 40 درجه فارنهایت یا کمتر نگهداری کنید.

چه کسی نباید از روغن سیر استفاده کند؟

کسانی که پرده گوششان پاره شده نباید از روغن سیر به عنوان داروی گوش درد استفاده کنند. سوراخ در پرده گوش می تواند به روغن سیر اجازه عبور دهد و باعث ایجاد مشکلاتی در گوش میانی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha