محققان موفق به ساخت نوی سنسور پوستی شده اند که تنها با آنالیز عرق پوستی موفق به آنالیز هورمون‌های زنانه شده و می‌تواند مقادیر غیر استاندارد آن را گزارش کند.

آنالیز هورمون‌ها با استفاده ی خلاقانه از سنسور پوستی

نظارت شخصی بر میزان هورمون های زنانه (به عنوان مثال، استرادیول) در باروری و سلامت زنان بسیار مورد توجه است. با این حال، روش‌های موجود مانند خون‌گیری تهاجمی هستند و اجرای آنها در خانه سخت است.

به گزارش سلامت نیوز محققان موفق به ساخت نوی سنسور پوستی شده اند که تنها با آنالیز عرق پوستی موفق به آنالیز هورمون‌های زنانه شده و می‌تواند مقادیر غیر استاندارد آن را گزارش کند.

چگونه پوشیدنی ها سطح هورمون ها را اندازه گیری می کنند؟ پوشیدنی ها از حسگرهای زیستی پیشرفته ای استفاده می کنند که می توانند هورمون های خاصی را از طریق سطح پوست تشخیص دهند. این حسگرها امکان نظارت در زمان واقعی سطوح هورمونی را فراهم می‌کنند و داده‌های ارزشمندی را برای تجزیه و تحلیل فراهم می‌کنند.

مطالعات پتانسیل حسگرهای پوشیدنی را برای نظارت غیرتهاجمی و شخصی سازی شده هورمون های تولید مثلی بررسی میکند. این پایش برای مادران باردار و آنالیز برهم ریختگی هورمون‌ها بسیار سودبخش خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha