برنامه جهانی غذا (WFP) روز گذشته (دوشنبه) هشدار داد که انتظار می رود بیش از ۱.۶ میلیون کودکِ جهان در سال آینده میلادی (۲۰۲۴) از سوء تغذیه رنج ببرند و کودکان در سودان جنوبی بدترین آسیب را خواهند دید.

بیش از ۱.۶ میلیون کودک در جهان در ۲۰۲۴ از سوء تغذیه رنج خواهند برد

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا از آناتولی، برنامه جهانی غذا با استناد به داده‌های طبقه‌بندی مرحله امنیت غذایی یکپارچه (IPC) گفت که انتظار می‌رود بیش از ۱.۶ میلیون کودک زیر پنج سال در سال آینده از سوءتغذیه رنج ببرند.

در بیانیه این سازمان آمده است: مناطق سیل زده به دلیل شیوع بیماری های ناشی از آب و هرج و مرج که به دلیل دسترسی محدود به غذا و امکانات بهداشتی تشدید شده است، با بدترین سوء تغذیه مواجه هستند.

به همین دلیل است که انتظار می‌رود بخش‌های آسیب‌دیده از سیل در سودان جنوبی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ با سطوح شدید سوء تغذیه مواجه شوند.

«مری الن مک گروتی»، مدیر برنامه جهانی غذا در سودان جنوبی در این باره گفت: این واقعیت زندگی کردن در خط مقدم بحران آب و هوا است. ما شاهد افزایش بسیار نگران کننده در موارد سوء تغذیه هستیم که نتیجه مستقیم زندگی در شرایط نامناسب است.

او افزود: شیوع بیماری‌های منتقله از آب، هر کاری را که آژانس‌های بشردوستانه در زمینه پیشگیری و درمان سوء تغذیه انجام می‌دهند، خنثی می‌کند و این کودکان خردسال هستند که شدیدترین آسیب را متحمل می‌شوند.

طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که شهرستان «روبکونا» در سودان تا آوریل ۲۰۲۴ برای اولین بار در مرحله پنجم سوء تغذیه حاد IPC قرار گیرد و به بالاترین سطح ممکن برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha