مسوول ادراه پیوند و فراهم آوری اعضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق آمار در هر سه ساعت یک نفر که در لیست انتظار دریافت عضو هستند به دلیل نرسیدن عضو پیوندی جانش را از دست می‌دهد.

هر ۳ ساعت یک نفر از منتظران دریافت عضو در ایران از دنیا می‌روند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر ساناز دهقانی روز سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه رونمایی از تندیس و کتیبه اهدای عضو در قطعه ۳۰۷ بهشت زهرا (س) خطاب به خانواده های اهداکننده عضو که حضور داشتند، اظهار داشت: در لحظاتی که شما تصمیم گرفتید اعضای بدن عزیزتان را اهدا کنید کنارتان و شاهد اشکهایتان بودیم و اینکه چطور از عزیزتان دل کندید و اجازه دادید چند بیمار نیازمند فرصت دوباره ای برای ادامه زندگی پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شما خانواده های اهدا کنند عضو نبودید خانواده های زیادی بیمارشان را از دست می دادند.

این مسئول افزود: امروز اینجا حامل پیام تشکر از طرف گیرندگان و خانواده های آنان هستم، آنان به خاطر گذشتی که از خودتان نشان دادید از شمان تشکر و قدردانی می کنند.

دهقانی اضافه کرد:خوشبختانه همکاری خوبی با سازمان بهشت زهرا (س) در سالیان گذشته داشتیم، این همکاری در چندماهه گذشته بیشتر هم شده و امروز با امضای این تفاهم نامه شاهد هستیم در قطعه ۳۰۷ بهشت زهرا (س) تغییراتی را برای بهبود شرایط رفاهی و امکانات بهتر خانواده های اهدا کننده عضو ایجاد شده است.

در جریان امضای این تفاهم نامه که مدیرعامل سازمان بهشت زهر(س)، مسئول اداره پیوند و فراهم آوری وزارت بهداشت و مسئولان واحد های فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز حضور داشتند به مسائلی همچون اهمیت فرآیند اهدای عضو، ارتقای سرمایه انسانی با هدف حفظ جان بیماران نیازمند به پیوند اعضا، ارج نهادن به مقام اهداکنندگان اعضا و جایگاه بسیار خاص خانواده‌هایی که در بدترین شرایط روحی و عاطفی تصمیمی حیات‌بخش گرفته اند اشاره شد.

توسعه همکاری‌های مشترک بین سازمان بهشت زهرا (س) و مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اموری همچون زیبا سازی، رفاهی و بهره مندی از امکانات و ظرفیت‌های بهداشت زهرا (س) به قبرهای اهدا کننده عضو و ارائه خدمات به خانواده اهدا کنندگان در این تفاهم نامه آمده است.

در این برنامه طی مراسمی از تندیس اختصاصی اهدای عضو ‌و کتیبه سنگی جان‌آفرینان در قطعه ۳۰۷ بهشت زهرا (س) و با حضورخانواده‌های اهداکننده رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha