سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 363243

 اینله و آنله، مشابه پرکردن دندان،  برای بازگرداندن یکپارچگی و عملکرد دندان پس از آسیب، استفاده می‌شوند؛ بااین‌حال، درحالی‌که پر کردن دندان در مطب دندانپزشک، مستقیماً روی دندان شما اعمال می‌شود، آنله و اینله دندان‌ها به‌صورت سفارشی در آزمایشگاه ساخته می‌شوند و سپس در جای خود، روی دندان نصب می‌شوند. همانند ایمپلنت و کامپوزیت دندان، اینله و آنله جزو ترمیم‌های رایج دندانی هستند که برای بازیابی ساختار دندان آسیب‌دیده استفاده می‌شوند.برای تشخیص اینکه کدام درمان برای شما مناسب‌تر است، می‌توانید با کلینیک دندانپزشکی تخصصی دکتر هدی صالحی تماس بگیرید.

اینله و آنله دندان چیست؟

اینله و آنله دندان

اینله و آنله های دندانی به دندانپزشکان اجازه می‌دهد تا دندان‌های آسیب‌دیده را بدون نیاز به استفاده از روکش‌های مختلف مانند ونیر کامپوزیت، ترمیم کنند. آنها ترمیم‌های غیر مستقیمی هستند که به‌صورت سفارشی برای پر کردن قسمت‌هایی از دندان که در اثر آسیب، سایش یا پوسیدگی، آسیب‌دیده‌اند ساخته می‌شوند.

اینله و آنله دندان چیست؟

اینله و آنله را می‌توان برای درمان دندان‌های آسیاب و پرمولر استفاده کرد. آنها به سالم ماندن دندان آسیب‌دیده برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کنند، به بیمار این امکان را می‌دهند که از استفاده کامل از آن دندان هنگام غذاخوردن و صحبت‌کردن لذت ببرد و اغلب نتایج زیبایی جذابی ایجاد می‌کنند.

روکش‌های دندانی اینله

اینله های دندانی معمولاً از مواد کامپوزیت سرامیکی، چینی یا رزین ساخته می‌شوند. آنها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملاً در سوراخ دندانی که در اثر آسیب یا پوسیدگی ایجاد شده است، قرار بگیرند.

اینله ها بسیار قوی هستند و در مقایسه با انواع روش‌های پرکردن دندان، گزینه ترمیمی برتری محسوب می‌شوند. می‌توان آن‌ها را مانند لمینت‌های سرامیکی، طوری ساخت که با رنگ دندان‌های شما مطابقت داشته باشند.

روکش دندان آنله

آنله ها اغلب برای ترمیم دندان‌هایی با کاسپ‌های آسیب‌دیده یا پوسیده استفاده می‌شوند. آنها را می‌توان در شرایطی استفاده کرد که پرکردگی استحکام ساختاری کافی برای جلوگیری از شکستن دندان را ایجاد نمی‌کند. آنله های دندانی زمانی منحصراً از فلز ساخته می‌شدند؛ اما امروزه، معمولاً از مواد کامپوزیت چینی یا رزین ساخته می‌شوند. آنله ها معمولاً بسیار بزرگ‌تر از اینله هستند.

اینله و آنله چه چیزی را درمان می‌کنند؟

متخصصان دندانپزشکی از اینله و آنله برای درمان پوسیدگی، آسیب یا فرسایش دندان استفاده می‌کنند که نوعی پرکردن اولیه بسیار پیشرفته است.

اینله اغلب برای درمان حفره‌های بزرگی که در ناحیه بین کاسپ دندان (برجستگی هرمی‌شکل روی دندان) قرار دارند استفاده می‌شود. آنله ها همچنین می‌توانند برای درمان پوسیدگی استفاده شوند، اما آنها کاربردهای رایج دیگری نیز دارند، مثلاً اغلب برای ترمیم دندان‌هایی استفاده می‌شوند که در اثر سایش بیش از حد یا فرسایش اسیدی آسیب‌دیده است. اینله و آنله که به آن‌ها اینلی و آنلی نیز گفته می‌شود، به‌طورکلی برای بازگرداندن شکل دندان و جلوگیری از آسیب بیشتر مفید هستند.

تفاوت بین اینله، آنله و انواع روکش‌های دندان (کامپوزیت، لمینت و...)

تفاوت اصلی بین اینله و آنله در محل قرارگیری ترمیم است. یک اینله در وسط دندان جایی که روزی حفره‌ها و شکاف‌ها وجود داشت قرار می‌گیرد. اینله حداقل یک کاسپ دندان و همچنین در برخی موارد حفره‌ها و شکاف‌ها را می‌پوشاند.

از طرف دیگر، روکش‌ها مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان، کل دندان‌ها، از جمله سطح کامل بایت و همه طرف‌ها را می‌پوشاند. لمینت‌های سرامیکی، پوشش کاملی دارند و در صورت نیاز می‌توان از آنها برای تغییر شکل دندان استفاده کرد.

اینله و آنله دندان چیست؟

بااین‌حال، برای استفاده از انواع روکش‌ها، به دندانپزشکان نیاز است تا مقادیر قابل‌توجهی از ساختار دندان را قبل از قراردادن آن‌ها بردارند. اینله و آنله گزینه‌های درمانی محافظه‌کارانه‌تری هستند که مزایای مشابهی را فراهم می‌کنند و درعین‌حال به بیمار این امکان را می‌دهند که بیشتر دندان خود را دست‌نخورده نگه دارد.

ریکاوری و مراقبت‌های پس از اینله و آنله دندان

پس از نصب اینله یا آنله، دندانپزشک شما لیستی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی را به شما ارائه می‌دهد که باید رعایت کنید. آنها احتمالاً به شما توصیه می‌کنند تا زمانی که داروی بیهوشی از بین برود از خوردن غذا خودداری کنید. مراقب باشید تا حدود 24 ساعت از مصرف غذاهای سفت مانند بادام‌زمینی، سیب و هویج خودداری کنید.

دندانپزشک شما همچنین در مورد نخ دندان کشیدن یا مسواک‌زدن، شما را راهنمایی می‌کند. ممکن است درد جزئی (مخصوصاً بعد از نصب آنله) داشته باشید؛ این حس ممکن است تا چند هفته طول بکشد که بستگی به عمق و گسترده بودن ترمیم دارد.

هزینه‌های اینله و آنله دندان

هزینه اینله و آنله بیشتر از ترمیم‌های اولیه مانند پر کردن دندان است. قیمت آنله ها به دلیل سایز بزرگ‌تر معمولاً کمی بیشتر از اینله است. اینله های ساخته شده از مواد باکیفیت بالاتر مانند چینی، زیرکونیا یا طلا قیمت بیشتری نسبت به موادی مانند رزین کامپوزیت دارند. تجربه، محل عمل و شهرت دندانپزشک شما نیز بر هزینه این ترمیم‌ها تأثیر می‌گذارد.

برای اطلاعات بیشتر از قیمت اینله و آنله دندان، می‌توانید با یک کلینیک دندانپزشکی معتبر تماس بگیرید که ما به شما کلینیک دکتر هدی صالحی، بهترین متخصص دندانپزشکی اصفهان را پیشنهاد می‌کنیم.

نتیجه‌گیری با دیدی کلی درباره اینله و آنله دندان

اینله و آنله دندان، یکی از روش‌های مرسوم دندانپزشکی ترمیمی محسوب می‌شود. این روش با قیمتی مناسب نسبت به سایر روش‌های دندانپزشکی ترمیمی، امروزه مورد استقبال فراوانی در میان زیبا جویان قرار گرفته است. تنها بعضی از کلینیک‌هایی دندانپزشکی اینله و آنله دندان را انجام می‌دهند. کلینیک دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر هدی صالحی در اصفهان، یکی از مراکز برتر دندانپزشکی در نصف جهان محسوب شده و آماده خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان عزیز می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha