رییس و اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، در نشست های جداگانه با مدیران عامل دو سازمان بیمه‌گر کشور، پیرامون موضوعات مبتلا به داروخانه‌ها، گفت‌وگو کردند.

رایزنی انجمن داروسازان با بیمه‌ها/ جزئیات دو نشست جداگانه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، رئیس و اعضای هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، ظرف روزهای اخیر و به دنبال بحرانی شدن وضعیت داروخانه‌های بخش خصوصی کشور، نشست‌هایی را با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و همچنین، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار کردند.

در این نشست‌ها، مهم‌ترین مسائل و مشکلات داروخانه‌ها مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

مشکلات نقدینگی داروخانه‌ها و تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات آنها، در این دو نشست مورد توجه طرفین قرار گرفت و توافقاتی نیز حاصل شد؛ به طوری که محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، قول داد مطالبات مهر ماه داروخانه‌ها از محل اسناد مربوط به نسخ، ظرف دو سه روز آینده پرداخت شود.

در عین حال، بیشترین مشکل داروخانه‌ها مربوط به تأخیر سازمان تأمین اجتماعی است. زیرا، بیشترین حجم نسخ داروخانه‌ها را بیمه تأمین اجتماعی تشکیل می‌دهد که در نتیجه آن، حجم مطالبات داروخانه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

به گفته هادی احمدی مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، ۸۰ درصد نسخ داروخانه‌ها مربوط به تأمین اجتماعی است.

به نظر می‌رسد، نتایج رایزنی‌های رئیس و اعضای هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، با مدیران دو سازمان بزرگ بیمه گر در کشور، منجر به بهبود شرایط اقتصادی داروخانه‌ها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha