هفته گذشته سلامت نیوز تعدادی عکس از کاخ سعد آباد منتشر کرد که در آن مشخصا تعداد زیادی درخت قطع شده بودند. این اتفاق روز 23 آبان ماه سال جاری افتاده و مربوط به پارسال هم نیست. درختان سعدآباد که هنوز مشخص نشده دلیل واقعی قطع آن چه بوده ،خشکی ،سوسک چوب خوار و ...؟

فیلم قطع درختان سعدآباد که مسوولان آن را تکذیب می کنند

به گزارش سلامت نیوز روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد طی بیانیه ای موضوع را تکذیب و آن را مربوط به سال گذشته خواندو افزود :«به دلیل سقوط یک درخت خشکیده بر روی یک شهروند و شکایت قضایی علیه مجموعه سعدآباد، شرکت مجری اداره فضای سبز محوطه سعدآباد را مکلف به هرس تنه‌های خشکیده، قارچی و آفت زده‌ای کرد که جان مردم را تهدید می‌کند.»

روابط عمومی این مجموعه با برچسب زدن همکاری رسانه های منتشر کننده این خبر با رسانه های خارجی تهدید به شکایت کرده است.حتما روابط عمومی با مساله پرسشگری رسانه ها آشناست و نیاز به توضیح نیست که وظیفه رسانه روشنگری است برای اینکه مردم در حال حاضر با دلیل آلودگی هوا که بصورت عینی آن را لمس میکنند نسبت به حفاظت از محیط زیست بسیار حساس تر از گذشته اند و ادعاهایی نظیر همکاری با رسانه های خارج از کشور جز اتهامی که ثابت هم نشده نیست.بهتر است به جای این فرافکنی ها با مردم صادق بوده و جزییات ماجرا را اعلام کنید.جریان پیدا شدن آثار تاریخی هیچ ربطی به این موضوع نداشته و اتفاقا مردم باید نسبت به قطع درختان واکنش نشان بدهند چرا که تبعاتش دقیقا روی سلامتی خود آنها بعدتر مشخص میشود.

سلامت نیوز برای تنویر افکار عمومی و اطلاع شهروندان فیلمی از این واقعه که دقیقا در روز 23 آبان گرفته شده را منتشر میکند که در آن حتی صدای اره قطع کردن درختان به گوش میرسد.

در متن اطلاعیه آمده است:

«تصویر منتشره از تعدادی درخت در بار یک خودروی باربری، مربوط به جمع آوری تنه‌های رها شده ناشی از خشکه‌گیری سال گذشته است».

این اطلاعیه همچنین با اشاره به سقوط یک درخت خشکیده سعدآباد بر روی یک شهروند و متعاقبا شکایت قضایی او علیه مجموعه سعدآباد، شرکت مجری اداره فضای سبز محوطه سعدآباد را مکلف به هرس تنه‌های خشکیده، قارچی و آفت زده‌ای خواند که به دلیل کج شدن بر روی سر عابرین، هر لحظه جان مردم را تهدید می‌کند.

در اطلاعیه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با انتشار تصاویر سه تنه‌ای که دو سال است از ریشه، خشکیده بوده و با انحنا به روی مردم، جان عابرین را تهدید و مسیرهای عمومی را ناامن می کرده، تصریح شده است که به «دروغ‌هایی چون قطع درختان توجه نکنید.»

روابط عمومی این مجموعه خطاب به تمام کسانی که عکس ها و اخبار کذب این روزها را با پشتیبانی رسانه رسمی دولت بریتانیا بی بی سی فارسی منتشر کرده اند اعلام کرده :«باید مستندات ادعاهای کذب منتشرشده را به زودی در دادگاه ارائه کنند.»

پیشتر یکی از دیگر مدیران سعدآباد سربسته اعلام کرد :«درختان درگیر سوسک چوب خوار شده بودند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha