ایملپنت دیجیتال روشی نوین و بسیار پیشرفته است که مورد استفاده پزشکان و مردم قرار گرفته است و طبق تحقیقات انجام شده میزان رضایت بیماران از ایمپلنت دیجیتال تقریبا دو برابر بیشتر از ایمپلنت دندان معمولی است.

ایمپلنت دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد

ایملپنت دیجیتال روشی نوین و بسیار پیشرفته است که مورد استفاده پزشکان و مردم قرار گرفته است و طبق تحقیقات انجام شده میزان رضایت بیماران از ایمپلنت دیجیتال تقریبا دو برابر بیشتر از ایمپلنت دندان معمولی است. ایمپلنت دیجیتال می تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای ایمپلنت معمولی باشد.

ایمپلنت دیجیتالی همچنین به کاهش درد کمک کرده و روند بهبودی را آسانتر می‌کند. در حقیقت در روش ایمپلنت دیجیتال دندان برش ها تا جایی کم می شود که برای درمان نیازی به استفاده از بخیه وجود نخواهد داشت. در واقع چون برش کمتری روی فک صورت می‌گیرد، بیمار درد کمتری را نیز تجربه می‌کند.

ایمپلنت دیجیتال چیست

ایمپلنت دیجیتال یکی از روش های پیشرفته در صنعت و حوزه دندان پزشکی است. قطعا همه افراد پس از آن که دندان خود را می کشند از ظاهر لبخند خود احساس نا رضایتی می کنند و همین باعث می شود اعتماد به نفس آن ها به شدت کاهش یابد. علاوه بر کاهش اعتماد به نفس از نظر علمی سلامت دهان و دندان های دیگر نیز مورد تهدید قرار می گیرد.

ایملپنت دیجیتال روشی نوین و بسیار پیشرفته است که مورد استفاده پزشکان و مردم قرار گرفته است و طبق تحقیقات انجام شده میزان رضایت بیماران از ایمپلنت دیجیتال تقریبا دو برابر بیشتر از ایمپلنت دندان معمولی است. ایمپلنت دیجیتال می تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای ایمپلنت معمولی باشد.

در روش ایمپلنت دیجیتال مشکلات و خطاهای احتمالی به کمترین حد ممکن خود می رسد. برای آن که میزان خطاهای روش سنتی کاشت ایمپلنت کمتر شود راه های دیجیتالی و پیشرفته به کمک آن آمده است. در سالیان آتی قطعا دندان پزشکی دیجیتال جایگاه دندان پزشکی سنتی را پر کرده و درمان هایی مانند کاشت ایمپلنت دندان از سرعت، دقت، کیفیت و زیبایی بیشتری برخوردار می شوند.

در برای انجام ایمپلنت دیجیتال از موادی مانند کلسیم فسفات در بخش پیچ مانند آن استفاده می شود که باعث می شود فرآیند جوش خوردن ایمپلنت و استخوان فک هر چه سریعتر با کیفیت بهتر انجام شود. ایمپلنت دیجیتال با کیفیت بسیار بالا کاشت می شود و فشار بسیار کمی بر روی پایه ایمپلنت پس از کاشت خواهید داشت.

ایمپلنت دیجیتال چگونه انجام می شود

برای انجام ایمپلنت دیجیتال نیاز به استفاده از مدل سازی کامپیوتری است. با استفاده از مدل سازی کامپیوتری سه بعدی شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گرفتن رشته های عصبی مورد بررسی قرار می گیرد. اطلاعاتی که در این بخش به دست می آید کمک می کند تا فرآیند کاشت ایمپلنت دندان با کمترین شکاف و کمترین آسیب به فک طراحی و اجرا شود. هدف و قصد استفاده از ایمپلنت دیجیتال ایجاد شکافی بسیار کم و کاهش قابل توجه میزان دردی است که در ایمپلنت سنتی بیمار تحمل می کرد.

ایمپلنت دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد

آسایش و کیفیت بیشتر با انجام ایمپلنت دیجیتال و اسکن سه بعدی می توان در درکمترین زمان ممکن و کاشت ایمپلنت دیجیتال در تهران را انجام داد و در نتیجه شما مدت زمان کمتری را در دندانپزشکی خواهید بود و سبب کاهش ریسک آسایش ذهنی و عفونت شما می شود.

در صورتی که از ایمپلنت دیجیتال استفاده نمائید یک دستیار جراح یا راهنما در اختیار متخصص ایمپلنت دندان قرار می گیرد تا از انجام تمامی مراحل دندانپزشک را با دقت مطمئن نماید. با استفاده از روش ایمپلنت دیجیتال دیگر آسیبی به دندان های مجاور و بافت عصبی اطراف آن وارد نخواهد شد.

قیمت ایمپلنت دیجیتال در تهران

قیمت ایمپلنت دیجیتال در تهران به طور میانگین 10.000.000 الی 20.000.000 تومان هزینه بر خواهد بود که هزینه ایمپلنت دیجیتال از ایمپلنت معمولی به علت نیاز به تجهیزات بیشتر است. دندان ها نیاز به ریشه و استخوان کافی برای حمایت دارند و ایمپلنت دیجیتال به صورتی طراحی شده است که بیمار را قادر می سازد مانند زمانی که دندان طبیعی داشت به زندگی خود، خوردن و صحبت کردن ادامه دهد.

گسترش و توسعه حوزه دندان پزشکی باعث شده است که ایمپلنت های دیجیتال با سرعت و کیفیت بسیار بالاتری جایگزین تاج مصنوعی دندان شوند. زیبایی و عملکرد بهتری که با استفاده از این نوع ایمپلنت می توان تجربه کرد هرگز در کاشت ایمپلنت معمولی نمیتوان مشاهده نمود و تفاوت ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی در همین است.

ایمپلنت دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد

از جمله مزایای فناوری کد کم در دندانپزشکی دیجیتال می‌توان به صرفه‌جویی در وقت، طراحی عالی از پروتز دندانی، پیش بینی ترمیم نهایی، بهبود کیفیت ترمیم، ایجاد یک ظاهر طبیعی برای دندان، تجربه راحت‌تر برای بیماران و… اشاره کرد.استفاده از فناوری CAD/CAM در ترمیم دندان‌ها، نسبت به روش‌های سنتی ساخت پروتز دندان باعث شده است تا درمان بیماران نسبت به گذشته راحت‌تر اتفاق بیفتد.

مزایای ایمپلنت دیجیتال

در بخش قبلی کمی از مزیت های مهم رو ایمپلنت دیجیتال برای شما شرح داده شد. در این بخش قصد داریم مزیت های دیگری از ایمپلنت دیجیتال را برایتان نام ببریم:

  • میزان موفقیت در ایمپلنت دیجیتال بسیار بالا است.
  • اعتماد به نفس و زیبایی افراد در این روش افزایش میابد.
  • طول عمر ایمپلنت دیجیتال بسیار بیشتر از ایمپلنت معمولی است.
  • مدت زمان انجام جراحی و کاشت ایمپلنت دیجیتال بسیار کم است.
  • ظاهر ایمپلنت دیجیتال بسیار مرتب تر و طبیعی تر از ایمپلنت معمولی است.
  • برای کاشت ایمپلنت دندان دیگر نیازی به چسب یا هرگونه ماده ی اضافه ای نخواهد بود.
  • در این روش از تحلیل استخوان فک و لثه جلوگیری می کند و لثه در بهترین حالت خود حفظ می شود.
  • پروتز مصنوعی در این روش به بهترین شکل ممکن عمل خواهد کرد و هیچ مشکلی در جویدن یا تکلم برای شما پیش نخواهد آمد.

معایب ایمپلنت دیجیتال

نکته قابل توجه این است که هر درمانی در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی می باشد که ایمپلنت دیجیتال نیز دارای معایبی است اما معایب ایمپلنت دیجیتال بسیار کمتر از مزایای ایمپلنت دیجیتال می باشد و همین مورد باعث شده مه در سال های اخیر روش ایمپلنت دیجیتال در بین مراجعه کنندگان و متخصصین ایمپلنت دندان محبوب شده است. به عنوان تنها معایب ایملنت دیجیتال و معمولی می توان هزینه بالاتر ایمپلنت دیجیتال نسبت به ایمپلنت معمولی دانست که علت گرانتر بودن ایمپلنت دیجیتال را در این ادامه بیان میکنیم :

  • استفاده از مواد درجه یک و خارجی.
  • مدلسازی ایمپلنت دیجیتال توسط کامپیوتر های پیشرفته.
  • محدودیت مراکز دندانپزشکی ایمپلنت دندان که از روش ایمپلنت دیجیتال استفاده می کنند.
  • سرعت طراحی و تحویل روکش دندان بصورت فوری بصورتی که بلافاصله پس از جراحی صاحب دندان می شوید.

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی

ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی هر دو درمانی برای کاشت دندان هستند، قطعه هایی که در استخوان فک و فیکچسر استفاده می شود در هر دو روش ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت سنتی یکسان هستند. تفاوت ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی تنها در روند درمان و استفاده از تکنولوژی است.

کلام آخر

از آنجا که عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال بر ایجاد کوچکترین برشِ ممکن تمرکز دارد، درد در مقایسه با جراحی ایمپلنت سنتی به شدت کمتر خواهد بود. در حین انجام عملیات دندانپزشکی، از یک راهنمای دقیق بر روی دندان‌ها استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که آسیبی به عصب یا دندان‌های اطراف وارد نمی‌شود.

اگر در تهران هستید و قصد انجام ایمپلنت دندان دارید، دکتر سیدمحمدرضا حسینی بهترین متخصص ایمپلنت در تهران یکی از بهترین گزینه ها است برای کاشت دندان بصورت دیجیتال، که می‌توانید با شماره مطب 02191322600 تماس بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha