رییس سازمان غذا و دارو، به تشریح وضعیت بازار دارو و تجهیزات پزشکی کشور در روزهای پایانی سال پرداخت و در ارتباط با بودجه دارویاری در سال آینده، توضیحاتی داد.

سبد ارزی و ریالی دارو ثابت است/ مخالفت با توزیع اینترنتی دارو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیدحیدر محمدی، روز دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۳ در سلسله نشست‌های خبری وزارت بهداشت به مناسبت دهه فجر، به ارائه گزارشی از حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و غذا پرداخت.

وی با تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر استفاده از داروهای سقط جنین، تصریح کرد: تعداد اقلام دارویی درمان ناباروری که در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

محمدی با اشاره به محدودیت‌هایی که در تأمین داروهای بیماران CF وجود دارد، افزود: ما مکلف هستیم داروهای تولید داخل که برای برخی بیماران CF سازگاری ندارد، داروی خارجی تأمین کنیم. اما، برای تهیه داروی این بیماران، محدودیت وجود دارد. زیرا، تولید کننده داروی این بیماران در دنیا محدود است.

رئیس سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که سبد ارزی و ریالی دارو ثابت است، ادامه داد: این در حالی است که تعداد داروها هر سال زیاد می‌شود.

محمدی با عنوان این مطلب که با فروش اینترنتی دارو مخالفیم، گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم فروش اینترنتی دارو اتفاق بیافتد، چون سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

وی در عین حال افزود: با تسهیل دسترسی به دارو درب منزل مخالفتی نداریم و دو سال است که اجرا می‌شود.

محمدی با اشاره به تدوین آئین نامه توزیع اینترنتی دارو، گفت: در تلاشیم حسب وعده داده شده به کمیسیون اصل ۹۰، آئین نامه تدوین شده با همفکری ذی نفعان و داروخانه‌ها، به زودی ابلاغ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha