چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 367583

صدور نسخه‌های کاغذی برای دریافت دارو در تمامی مراکز درمانی کشور از اول اسفند حذف خواهد شد.

خداحافظی با نسخه‌های کاغذی در مراکز درمانی

به گزارش سلامت نیوز، اطلاعات نوشت: علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی ایران دیروز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: بالغ بر70 هزار مرکز پاراکلینیکی و۱۴ هزار داروخانه در کنار ۳۱ شرکت بیمه گر تکمیلی از هفته اول اسفند به سامانه «دیتاس» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متصل و تبادل نسخه های درمانی میان آنها الکترونیکی می شود.

به گفته وی تحت مدیریت بیمه مرکزی ایران، تمامی شرکت های بیمه گر تکمیلی از این پس اسناد بیماران را به صورت الکترونیکی توسط مراکز درمانی کشور دریافت خواهند کرد و در موارد معدود که نیاز به بررسی بیشتر باشد، از بیماران اسناد کاغذی مطالبه خواهد شد.

استادهاشمی همچنین درباره آخرین وضعیت اجرای کروکی برخط تصادفات رانندگی و راننده محورشدن بیمه شخص ثالث، گفت: در کروکی برخط سرمایه گذاری خوبی انجام دادیم ولی هنوز برخی از وسایل ارتباطی هوشمند برای اجرای این طرح که باید در اختیار مآموران پلیس راهور قرار گیرد، از گمرکات ترخیص نشده است.

به گفته وی با اجرای این طرح بزودی در هر فقره تصادف رانندگی، کروکی افسر پلیس بلافاصله برای شرکت های بیمه به صورت الکترونیکی ارسال می شود.

وی ادامه داد: از 13 آذر امسال روند ارسال کروکی تصادفات استان قم به بیمه مرکزی توسط پلیس راهور الکترونیکی شده است.

به گفته وی بنا شده تا از طریق سامانه برخط  ، پیامکی برای راننده مقصر و زیاندیده ارسال شود تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت کروکی نداشته باشند، ضمن اینکه قرار شده کارگروهی بین بیمه مرکزی و پلیس راهور برای بررسی و رفع اختلالات کروکی برخط تشکیل شود.

استادهاشمی ادامه داد: هم اکنون اطلاعات تصادفات رانندگی ظرف مدت دو ساعت به بیمه مرکزی می رسد که این زمان به تدریج کمتر می شود. حتی برخی از شرکت های بیمه گر نیز ارزیابی و پرداخت خسارت را به صورت انلاین انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در طرح راننده محوری بنا داریم بیمه نامه شخص ثالث براساس رفتار راننده تعیین شود؛ گفت: راننده پرخطر و پرریسک باید هزینه بیشتری در بیمه نامه بپردازد؛ سامانه  ای در این خصوص طراحی شده است که می توانیم برای راننده های مختلف تست بگیریم ولی باز هم نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی از پلیس راهور هستیم.

استادهاشمی درباره تغییر ملاک ارزیابی خودروهای متعارف و غیرمتعارف توسط شرکت  های بیمه گر گفت: بیش از دو سال است که بیمه مرکزی نظر خود را درباره اصلاح ملاک خودروهای متعارف و غیرمتعارف به مجلس شورای اسلامی اعلام کرده ولی بررسی این موضوع هنوز جزو اولویت های صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بر خلاف ظهور سریع فناوری های نوین در تمامی عرصه های صنعتی، اما در صنعت بیمه ایران استفاده از این فناوری ها روندی کُندی دارد که باید به سمت استفاده از شیوه های نوین الکترونیکی در این حوزه حرکت کنیم.

استادهاشمی افزود: باید نهادهای نظارتی روند بیمه تمامی دستگاه های دولتی را کنترل کنند زیرا بر اساس قانون نهادهای دولتی باید بیمه کامل داشته باشند.

به گفته وی انتشار صورت‌های مالی شرکت های دولتی باعث شفافیت عملکرد این دستگاه ها شده و شرکت‌های دولتی و وضعیت بیمه‌ای آن در رصد همه مطالبه گران به ویژه اهالی رسانه قرار گرفته است .

استادهاشمی درباره طرح اعتبارسنجی شرکت های بیمه ای و مشتریان گفت: اعتبارسنجی مشتریان و رتبه بندی شرکت‌ها به صورت شاخص سازی انجام می‌شود، باید شاخص‌های اصلی بیمه مرکزی برای فعالیت شرکت‌های اپراتور اجرا شود تا شرکت‌های ضعیف نتوانند پرتفوی سرمایه گذاری سنگین ارائه دهند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: شرکت های بیمه باید برای هر پرونده کارشناسی ریسک انجام دهند تا اگر سرمایه گذاری در حوزه مذکور پر ریسک است، از ورود به آن خودداری کنند.

به گفته استادهاشمی، فاصله رعایت استانداردهای جهانی برای بیمه حمل و نقل و ترانزیت جهانی زمان‌بر شد و به همین دلیل بیمه سبز ترانزیت لغو شد، در شرایط فعلی موانع اساسنامه بر طرف شده، خسارت‌ها پرداخت شده و با رایزنی‌ها در حال برطرف کردن تعلیق این بیمه سبز ترانزیت برای رانندگان ایرانی هستیم.

وی افزود: امروز مشکل بیمه ترانزیت رانندگان ایرانی حل شده و هیچ راننده‌ای نمی‌تواند بگوید به علت نبود بیمه قادر به ترانزیت و خروج از سفر نیستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha