شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 367971

همه ما می‌دانیم که روش‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد. از رژیم‌های جدید و عجیب گرفته تا محصولات جادویی لاغری و انواع جراحی‌ها. در این میان، توصیه‌ها و روش‌هایی وجود دارند که توسط متخصصان تغذیه و ورزش تأیید شده‌اند و می‌توانند به ما در کاهش وزن کمک کنند.

کاهش وزن به روش امروزی

همه ما می‌دانیم که روش‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد. از رژیم‌های جدید و عجیب گرفته تا محصولات جادویی لاغری و انواع جراحی‌ها. در این میان، توصیه‌ها و روش‌هایی وجود دارند که توسط متخصصان تغذیه و ورزش تأیید شده‌اند و می‌توانند به ما در کاهش وزن کمک کنند. همچنین، باید به یاد داشته باشیم که هر راهکاری برای افراد مناسب نیست و باید باتوجه‌به شرایط شخصی، روش موردنظر خود را انتخاب کند. برای انتخاب بهترین روش لاغری می‌توانید از کارشناسان تغذیه در سایت ایزو ویزیت مشاوره آنلاین دریافت کنید.

بهترین روش‌های کاهش وزن اصولی

انواع روش‌های کاهش وزن اصولی شامل رویکردهای چندگانه‌ است که به اصول علمی تغذیه و ورزش تکیه دارند. در کل، ترکیبی از این روش‌ها باتوجه‌به ویژگی‌ها و نیازهای هر فرد، بهترین نتیجه را در کاهش وزن و حفظ سلامتی بدنی و ذهنی به همراه خواهد داشت. روش‌های کاهش وزن عبارتند از:

انواع رژیم‌های غذایی

در این بخش معروف ترین و اصولی ترین رژیم های غذایی در دنیا را معرفی می‌کنیم.

  • رژیم فستینگ

یکی از محبوب ‌ترین رژیم‌ های لاغری، رژیم فستینگ است. در این نوع رژیم غذایی که به‌عنوان روزه‌داری هم شناخته می‌شود، شما به طور موقت از مصرف غذا منع شده و برای مدت زمانی معینی روزه می‌گیرید. مدت‌زمان روزه معمولاً بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت است، اما بسته به نوع فستینگ، این مدت می‌تواند بیشتر یا کمتر شود. انواع مختلفی از رژیم فستینگ وجود دارد؛ برخی از آنها شامل مصرف آب، چای و قهوه است درحالی‌که برخی دیگر این‌گونه نیستند.

  • رژیم غذایی مدیترانه‌ای

در رژیم مدیترانه‌ای، شما باید از الگوی غذایی مشخصی که در کشورهای مدیترانه‌ای معمول است، پیروی کنید تا درنهایت کاهش وزن اتفاق بیفتد. این الگوی غذایی به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین رژیم‌های غذایی شناخته می‌شود و محبوبیت آن به دلیل تأثیر مثبت بر سلامت و طول عمر بیشتر افرادی که در این منطقه زندگی می‌کنند، است.در این رژیم غذایی، مصرف میوه‌ها، سبزیجات و مواد غذایی سالم مانند ماهی، مغزها و روغن‌زیتون بسیار ضرورت دارد.

  • رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات و پرچرب برای کاهش وزن است که در بسیاری از جوانب شباهت‌هایی با رژیم‌های اتکینز و لوکرب دارد. در این رژیم، مصرف کربوهیدرات به طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته و با مصرف چربی‌ها جایگزین خواهد شد. برخی مطالعات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می‌تواند برای درمان برخی از بیماری‌ها مانند انواع صرع و حتی برخی از انواع سرطان مؤثر باشد.

کاهش وزن به روش امروزی

انواع عمل‌های جراحی برای کاهش وزن

برای برخی از افراد استفاده از رژیم های غذایی برای کاهش وزن پاسخگو نبوده و نیاز است از روش های دیگری استفاده کنند. از روش های مرسوم امروزی می‌توان به عمل جراحی اسلیو معده و عمل جراحی بای پس معده اشاره کرد.

  • عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده که به نام گاسترکتومی اسلیو شناخته می‌شود، نوعی عمل لاغری است که در آن بخش زیادی از معده برداشته می‌شود. جراحی عمل اسلیو معده به‌عنوان یک جراحی محدودکننده مشهور است، زیرا حدود ۷۵ درصد حجم معده را برداشته و معده را کوچک‌تر می‌کنند. در نتیجه، فرد پس از مصرف مقادیر کمتری از غذا احساس سیری می‌کند. اگرچه جراحی اسلیو معده منجر به کاهش وزن چشمگیری می‌شود، اما با خطرات و عوارض جانبی هم خاصی همراه است. برای اینکه بدانید کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو معده هستید یا نه لازم است با متخصص جراحی عمومی مشورت کنید. در سایت ایزو ویزیت می‌توانید از بهترین پزشکان عمل اسلیو معده مشاوره آنلاین دریافت کنید و شرایط خود را برای پزشک شرح دهید. توصیه جراح عمل اسلیو معده این است زمانی این جراحی را انجام دهید که سود آن برای شما بیشتر از مضرات آن باشد. همچنین پس از دریافت جواب آزمایشات و تاییدیه های حضوری عمل اسلیو، می‌توانید برخی از تاییدیه های لازم عمل اسلیو را در سایت ایزو ویزیت به صورت آنلاین دریافت کنید.

کاهش وزن به روش امروزی

  • جراحی بای پس معده

جراحی بای پس معده تحت بیهوشی عمومی انجام شده و بدون احساس درد صورت می‌گیرد. عمل بای پس معده دارای دو مرحله است:

در مرحله اول، جراح معده را به دو بخش تقسیم می‌کند. بخش بالایی که قسمت کوچک‌تری از معده است و بخش پایینی که قسمت بزرگ‌تری از معده را تشکیل می‌دهد. قسمت بالایی، جایی است که غذا وارد معده می‌شود و به حدود ۲۸ گرم غذا را در خود جای می‌دهد. این باعث می‌شود که فرد کمتر غذا بخورد و در نتیجه، کاهش وز اتفاق بیفتد.

در مرحله دوم، یک مسیر بای‌پس در روده ایجاد می‌شود. بای‌پس، یک مسیر تازه برای هضم و جذب غذا فراهم می‌کند. برای این منظور، جراح یک قسمت کوچک از روده کوچک را به بخش بالایی معده متصل می‌کند. این باعث می‌شود که غذا از طریق این مسیر جدید به بخشی از روده کوچک وارد شود که نتیجه‌ی آن، جذب کالری کمتر و کاهش وزن خواهد بود.

برای اقدام به عمل بای پس معده در اولین قدم باید با کارشناس تغذیه و متخصص جراحی عمومی مشورت کنید. سایت ایزو ویزیت این امکان را برای بیماران فراهم کرده است تا به صورت آنلاین با بهترین جراحان عمل بای پس معده و بهترین کارشناسان تغذیه مشورت کنید.

  • جراحی مینی بای پس معده

ازآنجایی‌که عمل بای‌پس معده عوارض زیادی دارد، روش‌های جایگزین و ترکیبی برای رسیدن به همان نتایج با کاهش عوارض تدارک دیده شده است. یکی از این روش‌ها، مینی بای‌پس معده است. در این روش، به‌جای اتصال کامل معده و روده‌ی کوچک، فقط یک نقطه‌ی اتصال یا آناستوموز بین این دو ایجاد می‌شود. این باعث می‌شود که طول پیوند روده‌ای کوتاه‌تر و سرعت بهبودی بیشتری داشته باشد. به‌علاوه، در مقایسه با روش سنتی، مینی بای‌پس معده جراحی برگشت‌پذیری است. ازآنجاکه اتصال روده به معده شبیه به حرف امگا در الفبای لاتین است، این روش به‌عنوان عمل بای‌پس معده امگا نیز شناخته می‌شود.

سخن پایانی

باتوجه‌به پیشرفت‌های فناوری و علوم پزشکی، امروزه انواع مختلفی از روش‌های کاهش وزن در دسترس هستند. از جراحی‌های محدودکننده معده تا رژیم‌های غذایی متوازن و روش‌های مبتنی بر تغییرات رفتاری، هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌ها و مزایا و معایب خود را دارند. وب‌سایت پزشکی ایزو ویزیت برای افرادی که به دنبال لاغری هستند این امکان را فراهم کرده است تا با مشورت با بهترین پزشکان تغذیه و بهترین جراحان لاغری راه لاغری را پیدا کنند. در سایت ایزو ویزیت می‌توانید از بهترین متخصصان جراحی عمومی (جراحی لاغری) و بهترین کارشناسان تغذیه ویزیت آنلاین دریافت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha