معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۷ میلیون ایرانی تا پایان امسال در قالب برنامه پزشکی خانواده تحت پوشش مراقب سلامت قرار می‌گیرند.

۲۷ میلیون ایرانی تحت پوشش مراقب سلامت قرار می‌گیرند

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایرنا، حسین فرشیدی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران افزود: برنامه پزشکی خانواده تعهد دولت است؛ از سال ۹۱ برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در استانهای فارس و مازندران شروع و همچنان ادامه دار بوده و اکنون نیز به سایر شهرها گسترش یافته است.

وی اظهار داشت: حدود ۳۰ میلیون نفر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و روستاها زندگی می کنند و مشکلی حادی از لحاظ پوشش برنامه سلامت خانواده نداریم، اما در شهرهای بزرگ باید دسترسی مردم به کادر سلامت بهتر باشد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: یک مراقب باید هزار و ۵۰۰ نفر را در برنامه پزشکی خانواده پوشش دهد و ماماها نیز به این برنامه اضافه شدند، و خدمات بهداشتی نیز در این برنامه پیگیری می شوند.


هر ایرانی باید تحت پوشش مراقب سلامت باشد

فرشیدی با اشاره به پوشش ۴۶ میلیون نفری پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و پرفشاری خون گفت: این غربالگری باعث شده تا ۷۰ درصد از ابتلا به بیماریهای غیرواگیر پیشگیری می کند.

به گفته وی، باید مراقبت ها فعال باشد و هر ایرانی با کدملی باید تحت پوشش مراقب سلامت باشد و اکنون ۱۹۵ شهر این برنامه اجرا می شود و ۲۷ میلیون نفر تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند.

فرشیدی به برگزاری همایش بین المللی سلامت خانواده در ۱۵ و ۱۶ اسفندماه اشاره کرد و گفت: ۲۴ وزیر بهداشت کشورها برای این همایش دعوت شدند و محورهای های ادغام خدمات ، تقویت شبکه بهداشت، سلامت اجتماعی، فناوری نوین و استفاده از هوش مصنوعی در این همایش مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha