معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در صورت توسعه روابط بین انجمن‌های دارویی ایران و روسیه، همکاری دو کشور در زمینه دارو تسهیل و گسترش می‌یابد.

قابلیت ایجاد مسیر مستقیم صادرات دارو به روسیه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت روسیه گفت: پس از سفر به روسیه، به شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های سلامت محور اعلام کردیم که برای توسعه همکاری‌ها با روسیه آمادگی کامل را داریم و شرکت‌ها درصورت تمایل به صادرات، مشکلات اخذ مجوز را اطلاع دهند تا موضوع به فوریت پیگیری شود.

وی افزود: برای توسعه همکاری‌ها با روسیه مسیر تسریع شده‌ای را تعیین کردیم تا امور شرکت‌ها برای افزایش همکاری‌ها، انتقال تکنولوژی، صادرات و غیره در تمام زمینه‌ها تسهیل شود.

رییس سازمان غذاودارو به همتای روسی خود گفت: با ایجاد زمینه‌های تعامل بیشتر بین نمایندگان انجمن‌های دارویی دو طرف، همکاری‌ها می‌تواند سرعت بگیرد.

وی همچنین از آمادگی سازمان غذا و داروی ایران برای ایجاد مسیر مستقیم صادراتی به منظور تبادل دارو و تجهیزات پزشکی در مواقع اورژانسی خبر داد و عنوان کرد: اگر دو کشور ضوابط رگولاتوری یکدیگر را بپذیرند روند ثبت دارو تسریع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حضور تجار ایرانی و روسی در نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای تبادل تجارب و همکاری‌های بیشتر است گفت: این نمایشگاه‌ها زمینه‌ای برای به اشتراک گذاری دستاوردها و آشنایی بیشتر با محصولات تولیدی هر دو طرف است.

استقبال روسیه از گسترش همکاری با ایران

معاون وزیر بهداشت روسیه در ادامه این دیدار از آمادگی این کشور برای رجیستر داروهای تولید ایران خبر داد و گفت: ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان دو کشور بسیار مهم بوده و در حال حاضر ارتباطات کمپانی‌های ایرانی و روسی گسترش یافته و پروژه‌های مهمی بین دو کشور در حال انجام است.

وی همچنین از پیشنهادات رئیس سازمان غذا و دارو در حوزه گسترش همکاری‌های دو کشور استقبال کرد و خواستار تامین چند قلم داروی مورد نیاز این کشور توسط تولیدکنندگان ایرانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha