مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: موفقیت در حوزه تجویز و مصرف منطقی دارو و در سطحی بالاتر تمامی کالاهای سلامت، نیاز به استمرار و تداوم برنامه‌ها دارد.

تجویز و مصرف منطقی دارو نیازمند برنامه‌ریزی‌های استراتژیک است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر زهرا جهانگرد - مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: از آنجا که تجویز و مصرف منطقی دارو چالشی موقتی و زودگذر نیست که بخواهد با چند برنامه بصورت کوتاه مدت حل شود، باید برای آن برنامه‌ای بلند مدت و استراتژیک داشته باشیم.

جهانگرد بیان داشت: تفکر استراتژیک در برنامه‌ها ایجاب می‌کند تا یکسری برنامه‌هایی را پایه‌ریزی کنیم که به صورت طولانی مدت قابلیت اجرا داشته باشند و بر مبنای آن علاوه بر تغییر در آگاهی، در نگرش و باورهای افراد نیز تغییر ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: در کنار برنامه‌ریزی دراز مدت، برنامه‌های کوتاه و میان مدت نیز برای ترویج مصرف منطقی دارو باید داشته باشیم.

او با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری آموزش در مدارس و کودکان گفت: این اقدامات در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که به صورت مداوم و مستمر اجرایی شوند؛ در این صورت تغییر نگرش در افراد و جامعه حاصل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha