دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی دارویی ایران گفت: در سال جاری ۴۲۰۰ مورد درخواست داروی تک نسخه ای توسط کارشناسان سازمان، بررسی و اقدامات لازم انجام شد.

بررسی ۴۲۰۰ مورد درخواست داروی تک نسخه ای

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نازیلا یوسفی اظهار کرد: حدود ۴۲۰۰ مورد درخواست داروی تک نسخه‌ای توسط کارشناسان سازمان مورد بررسی قرار گرفته و به منظور بررسی بیشتر توسط متخصصین در جلسات کمیته ماده ۹ مطرح شده است که از این تعداد، حدود ۲۰۰۰ مورد مربوط به داروهای وارداتی و حدود ۲۲۰۰ مورد مربوط به داروهای تک نسخه‌ای تولید داخل (دارای پروانه صادراتی) است.

وی افزود: داروی تک نسخه‌ای ضد سرطان پمبرولیزومب تولید داخل (دارای پروانه صادراتی) با ۳۶ درصد بیشترین درخواست را طی سال جاری داشته است.

یوسفی همچنین با اشاره به امکان ثبت درخواست داروی تک نسخه‌ای بدون نیاز به مراجعه حضوری به سازمان غذا و دارو، گفت: به منظور رفاه حال بیماران نیازمند به داروهای تک نسخه‌ای در سامانه متمرکز پاسخگویی الکترونیکی میز خدمت سازمان غذا و دارو به نشانی https://khedmat.fda.gov.ir قسمتی برای ثبت نام بیماران و ثبت نسخ دارویی این گروه از مراجعین در نظر گرفته شده است.

دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی دارویی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه نسخ و فرم مربوط به تأیید داروهای تک نسخه‌ای در محل میز خدمت دبیرخانه در سازمان غذا و دارو نیز دریافت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha