یکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 39344
سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می‌دهد: میانگین بالای برخی ویتامین‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 در بدن سالخوردگان از کوچک شدن و تحلیل رفتن مغز آنها جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پژوهشگران دانشگاه علم و سلامت «اروگون» آمریکا دریافتند سالخوردگانی که میانگین بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های مختلف را در خون خود دارند؛ از قدرت تفکر بهتری برخوردارند و مغز آنها بزرگتر از همسن و سالانشان است.

این پژوهش نشان داد: سالخوردگان دارای میانگین بالای چربی اشباع نشده در خون، عملکرد پایین تری در آزمایشهای حافظه نسبت به کسانی که میزان این چربی در بدن آنها پایین است، دارند و همچنین مغز آنها نسبت به دیگران بیشتر تحلیل رفته است.

پژوهشگران دریافتند که مواد مغذی برای حفاظت از سلامت مغز با هم همکاری می‌کنند.
 
جیم بومان، مسئول این پژوهش گفت: به نظر می رسد که میانگین بالای ویتامین ها در بدن افراد تا سطح معینی با هم کار می‌کنند و میانگین بالای این ویتامین ها، با عملکرد بهتر شناختی و اندازه بزرگتر مغز در ارتباط است.

پژوهشگران میانگین بیش از 30 ماده غذایی را در خون 104 فرد فرهیخته و غیرسیگاری با میانگین عمر 87 سال  که بیماریهای مزمن کمی داشتند و از هیچ مشکل حافظه ای رنج نمی بردند، اندازه گیری کردند.

پژوهشگران از مغز این افراد برای مقایسه اندازه آنها تصویر برداری کرده و به این نتیجه رسیدند که با بالارفتن سن، بافت مغز آنها اندکی تحلیل رفته است.

این پژوهشگران دریافتند که برخی مواد مغذی بر جنبه‌های مختلف تفکر انسان تاثیر می گذارد.

در این پژوهش روشن شد: افراد سالخورده دارای میانگین بالایی از ویتامین ها از عملکرد بهتری در تمرکز و مهارتهای بصری و درک عمومی برخوردار بودند و اندازه مغز آنها بزرگتر از همسن وسالان آنها بود.

در این پژوهش روشن شد که اسیدهای چرب امگا 3 با عملکرد بهتر و تغییرات کمتر در ماده سفید مغز در ارتباط است.

اسیدهای چرب امگا3 ، نقش حیاتی در ساختار غشاء سلولی دارد و ماهی ها و گیاهانی نظیر گردو و تخمه آفتابگردان سرشار از امگا3 هستند.

این اسیدهای چرب قادر هستند بی نظمی های ضربان قلب، میزان تری گلیسرید خون، خطر تشکیل لخته در خون، سرعت سخت شدن شریانها، خطر فشار خون بالا و خطر ابتلا به سرطان پوست و پروستات را کاهش دهند و همچنین موجب کاهش اختلالات رفتاری در جوانان شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha